Biznisi

By Alle Art:
Duh Vinčanske kulture u pozlaćenim digitalnim ilustracijama

Aleksandra Milić, vlasnica i osnivačica brenda By Alle Art, stvorila je jedinstven umetnički koncept inspirisan estetikom i simbolima drevne Vinčanske kulture. Aleksandrina dela kombinuju digitalne ilustracije sa tehnikom zlatne folije, što im daje dodatnu teksturu i dubinu.

byalleart 01

By Alle Art je više od umetničkog brenda – to je pokušaj da se oživi i oslika naše kulturno nasleđe kroz moderan vizuelni jezik. Aleksandra želi da inspiriše i poveže ljude širom sveta sa univerzalnim vrednostima ravnopravnosti, harmonije i kreativnosti, koje je prepoznala u Vinči.

Kako ste došli na ideju da osnujete By Alle Art i šta Vas je inspirisalo?

Ideju za By Alle Art dobila sam potpuno spontano, dok sam radila na redizajnu etiketa za vinariju Virtus, koja koristi simbole Vinčanske kulture. Iako sam već znala za Vinču, taj projekat me podstakao da dublje istražim priču o ovoj drevnoj civilizaciji. Saznala sam toliko interesantnih i iznenađujućih stvari o njihovom društvu, kulturi i načinu života da sam osetila potrebu da to izrazim kroz umetnost i podelim sa drugima.

Počela sam da pravim digitalne ilustracije inspirisane Vinčom, u početku samo za svoju dušu, da bih kroz njih izrazila svoje divljenje prema toj estetici i simbolici. U početku sam svoje radove poklanjala prijateljima, a povrtane reakcije su me motivisale da nastavim dalje. Posebno me je podstakla moja ćerka Dunja, čak je preuzela inicijativu i osmislila Instagram stranicu za By Alle Art, što mi je ulilo dodatnu sigurnost i otvorilo vrata da se ozbiljnije posvetim ovom pravcu.

Za mene je By Alle Art mnogo više od umetničkog brenda – to je način da kroz vizuelnu priču oživim deo naše istorije i podelim fascinaciju Vinčom s ljudima širom sveta. Verujem da na taj način doprinosim širenju svesti o ovoj izuzetnoj civilizaciji, čije se vrednosti i danas mogu primeniti.

byalleart 02

Šta je posebno u vezi sa Vinčanskom kulturom i kako ona oblikuje vaš rad?

Za svoj vremenski period bili su izuzetno napredni i jedinstveni. Način na koji su živeli, njihova ravnopravnost i estetska vrednost njihovih simbola su me potpuno očarali. Na primer, svi njihovi domovi su bili isto orijentisani prema suncu, što simbolizuje harmoniju i jednakost u društvu. To je za mene predivan primer zajednice koja je negovala vrednosti koje su i danas univerzalne.

Njihova razmena, trgovina i širenje uticaja, što se može videti u pronalaženju njihovih artefakata na obalama Mediterana, govori o tome koliko su bili povezani sa svetom. Simboli koje su koristili – bogatstvo i raznolikost tih znakova – predstavljaju neiscrpan izvor inspiracije za mene kao dizajnera. Iako nisam arheolog, niti istoričar, osećam da kroz svoj rad mogu da doprinesem očuvanju sećanja na njihovu kulturu.

Vinča je postala srce mog rada. Kroz digitalne ilustracije i motive zlatne folije pokušavam da na svoj način oživim njihov duh i prenesem tu priču dalje ljudima koji možda nisu ni svesni koliko je taj deo naše istorije bogat i važan.

Kako ste razvili svoju karakterističnu tehniku sa zlatnom folijom?

Tehniku kombinovanja digitalnih ilustracija sa zlatnom folijom razvila sam kroz spoj svoje fascinacije drevnim umetnostima i želje da radovima dam poseban sjaj i dimenziju. Inspiracija je, naravno, došla iz Vinčanske kulture, koja me očarala svojom simbolikom i pričom. Vinčanci su radili sa metalima i, iako nije potvrđeno da je u pitanju bilo zlato, ta povezanost sa metalima me inspirisala da dodam taj element u svoje radove.

Zlatna folija mi je omogućila da dodatno istaknem detalje i oživim ilustacije dajući im poseban sjaj i dubinu. Takođe, želela sam da moji radovi budu više od običnih digitalnih ilustracija, da imaju teksturu i efekt koji se razlikuje i dolazi do punog izražaja kada ih vidite uživo. Ova tehnika je postala moj zaštitni znak i nešto što svaku ilustraciju čini unikatnom, jer nijedan odsjaj zlatne folije nije isti.

byalleart 03

Kako su vaša prethodna zanimanja uticala na vaš trenutni posao?

Arhitektura i filmska produkcija imale su ogroman uticaj na ono što danas radim. Arhitektura mi je pružila čvrstu osnovu za razumevanje proporcija, kompozicije i estetike, što se jasno vidi u mojim ilustracijama. Preciznost i pažnja prema detaljima, koje sam razvila tokom studija i rada u arhitekturi, sada mi pomažu u stvaranju vizuelno upečatljivih i harmoničnih radova.

S druge strane, filmska produkcija me naučila organizaciji, planiranju i upravljanju projektima. Rad u toj industriji zahtevao je balansiranje kreativnih i logističkih aspekata, a takvo iskustvo je neprocenjivo u vođenju sopstvenog brenda. Naučila sam kako da postavim prioritete, kako da se nosim sa stresom i kako da svaki zadatak obavim do kraja, bez obzira na izazove.

Zahvaljujući tim različitim iskustvima, spojila sam analitički pristup arhitekture i dinamičnost filmske produkcije u nešto, nadam se, jedinstveno. Ta kombinacija mi dozvoljava da pristupim svakom projektu sa kreativnošću, ali i strukturom koja osigurava da se ideje sprovedu u delo na najbolji mogući način.

byalleart 04

Koji su bili ključni koraci u osnivanju i razvoju vašeg brenda?

Osnivanje i razvoj By Alle Art bio je proces koji se odvijao korak po korak, ali svaki od tih koraka nosio je sa sobom posebnu priču i iskustvo. Sve je počelo od pomenutog angažmana, kada sam radila redizajn etiketa za vinariju koja koristi vinčanske simbole. Ta prilika me podstakla da dublje istražim Vinču i da se zaljubim u njenu estetiku i simboliku. Počela sam da pravim digitalne ilustracije za svoju dušu i poklanjam ih prijateljima, a njihova oduševljenja su me motivisala da krenem dalje.

Sledeći prelomni trenutak bio je podrška i oduševljenje moje porodice i prijatelja mojim radovima. Oni su mi svojim iskrenim rečima hvale i podrške prvi stavili do znanja da možda pravim nešto što ima estetsku i umetničku vrednost drugim ljudima pored mene same. Zatim su deca počela da me nagovaraju da počnem da prodajem svoje radove i zahvaljujući njima sam se odvažila da se upustim u to. Naročito mi je pomogla moja ćerka Dunja, koja je kasnije osmislila Instagram stranicu za brend i pomogla mi da radove predstavim široj publici. Kroz Instagram sam stekla prve kupce, a pozitivni komentari, poput onih da radovi uživo izgledaju još lepše nego na fotografijama, dali su mi dodatni vetar u leđa.

Od početka sam znala da želim da moj rad bude pristupačan i dostupan što većem broju ljudi, ali i da zadrži svoju unikatnost. Digitalni format mi je omogućio da radove prilagodim raznim potrebama kupaca, dok je dodavanje zlatne folije svakom delu dalo posebnu vrednost.

Jedan od važnih trenutaka bio je kad me je Narodni muzej kontaktirao nakon što su videli moje radove na društvenim mrežama. Ta saradnja mi je otvorila vrata ka daljem širenju, kako u Srbiji, tako i potencijalno u inostranstvu. Rad na ovom brendu za mene je postao način da spojim strast prema umetnosti, istoriji i dizajnu, i svakim korakom osećam da se ta priča razvija u pravom smeru.

byalleart 05

Koliko trenutno imate različitih radova, i koji su najpopularniji motivi među kupcima?

Trenutno imam oko 25 radova na temu Vinče, iako ih nisam sve objavila na Instagramu, i 12 ilustracija sa motivima devojaka, odnosno ženskih likova, uz još nekoliko novih koje su u pripremi. Svaki rad nosi svoju posebnu priču i inspiraciju, a to mi omogućava da stalno stvaram nešto novo.

Što se tiče popularnosti, motivi inspirisani vinčanskim simbolima i artefaktima su svakako najtraženiji. Ljude fascinira priča o toj drevnoj kulturi i simbolika koju nosi, ali i estetska vrednost tih radova, pogotovo kada su ukrašeni zlatnom folijom. Pored toga, „devojke“ su postale omiljen poklon za rođendane i posebne prilike, jer su elegantne, ali i vrlo personalizovane.

Takođe sam počela da izrađujem i svojevrsne portrete po narudžbini, gde mi klijenti pošalju svoje fotografije – ili osobe kojoj je namenjen poklon – i onda ja izradim stilizovani portret te osobe u mom umetničkom stilu i onako kako sam ih sagledala sa slike. Reakcije su do sada bile veoma lepe i ljudi su obično oduševljeni rezultatima i kažu da sam ih odlično „skinula“. Najlepši kompliment mi je kad mi kupci kažu da radovi uživo izgledaju još lepše nego na slikama – to mi je najveći kompliment.

Kakve su bile reakcije vaših prvih kupaca i šta je bio vaš najveći poslovni uspeh do sada?

Reakcije mojih prvih kupaca bile su predivne i veoma ohrabrujuće. Pomenula sam već da je sve počelo od mojih prijatelja i članova porodice kojima sam poklanjala radove, i njihovo oduševljenje me je motivisalo da se odvažim i krenem u prodaju. Prve reakcije su bile sjajne – ljudi su komentarisali da radovi uživo izgledaju još lepše nego na fotografijama, što mi je posebno drago, jer to znači da moj rad ostavlja snažan utisak. Lepo je kada možete dva puta da oduševite ljude – jednom kada vide ilustraciju online i po drugi put kada je sagledaju uživo.

Jedna od najlepših priča je vezana za klijentkinju iz Kikinde, koja je, dok je renovirala kuću, slučajno pronašla moje radove. Kupila je gotovo sve moje slike i to u velikim formatima, što mi je dodatno potvrdilo da ono što radim ima vrednost. Šaljivo sam joj rekla da sada u Kikindi ima „moj muzej“ i da moram doći da vidim kako to sve izgleda. Takvi trenuci su zaista posebni i podsećaju me zašto radim ovo što radim.

Da li imate planove za proširenje asortimana proizvoda i širenje na međunarodno tržište?

Planovi za proširenje asortimana i širenje na međunarodno tržište su mi svakako prioritet za budućnost. Što se tiče asortimana, razmišljam o uvođenju novih vrsta proizvoda, poput majica ili drugih korisnih predmeta sa motivima inspirisanim Vinčom. Iako sam već imala nekoliko pokušaja sa proizvodima kao što su cegeri, ispostavilo se da je za to potrebno ozbiljnije planiranje i zalaganje kako bi proizvodnja bila isplativa. Ali, svakako želim da obogatim ponudu i učinim da moji motivi pronađu mesto i na drugim vrstama proizvoda.

Kada je reč o međunarodnom tržištu, volela bih da priču o Vinči proširim van granica Srbije. Ne toliko zbog profita, već mi je inspirativna sama ideja da ljudi iz različitih delova sveta upoznaju našu bogatu istoriju kroz moj rad. Iako trenutno postoje tehničke prepreke, poput ograničenja na platformama kao što je Etsy, verujem da će se vremenom pojaviti način da plasiram svoje radove u inostranstvu i stranim publikama predstavim svoj stil i bogatstvo naše kulture i istorije.

Prvi koraci već su napravljeni kroz interesovanje nekih inostranih kupaca, a u planu je i dodatno istraživanje kako svoje proizvode mogu učiniti dostupnijim preko različitih kanala. Za mene je to veliki izazov, ali istovremeno i prilika da priču o Vinči podelim sa celim svetom.

Kako je došlo do saradnje sa muzejima i šta ta saradnja znači za vas?

Saradnja sa muzejima za mene ima posebno mesto i donosi mi ogromnu radost. Sve je počelo potpuno neočekivano kada su me iz Narodnog muzeja kontaktirali nakon što su videli moj profil na Instagramu. Bilo mi je fascinantno da su sami pronašli moj rad, prepoznali kvalitet i bili inspirisani pričom o Vinči. Kada sam uživo pokazala svoje radove, njihovo oduševljenje mi je dalo dodatnu potvrdu da sam na pravom putu.

Ova saradnja nije samo poslovni uspeh, već i prilika da širim priču o našoj bogatoj istoriji kroz umetnost. Pored Narodnog muzeja, interesovanje su pokazali i Muzej Vojvodine i još neke institucije, što mi pomaže da proširim svoj rad na različite lokacije.

Za mene, radovi u muzejima predstavljaju most između prošlosti i sadašnjosti – način da publici približim jednu izuzetnu civilizaciju na moderan i pristupačan način. Osim što je to veliko priznanje za moj trud, otvara mi i vrata za dalji razvoj, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu. Uvek kažem da je moj cilj da priča o Vinči stigne do što više ljudi, a muzeji su idealni partneri u toj misiji.

byalleart 06

Da li sarađujete sa arheolozima ili istoričarima kako biste dodatno osnažili priču o Vinči?

Do sada nisam imala zvanične saradnje sa arheolozima ili istoričarima, ali sam svakako u kontaktu sa ljudima iz te sfere koji se bave istraživanjem i promocijom Vinče. Na primer, jedna novinarka koja se, takođe, bavi promovisanjem naše praistorije kontaktirala me je da ilustrujem enciklopediju na tu temu. Iako se taj projekat nije realizovao do kraja iz finansijskih razloga, bilo mi je veliko zadovoljstvo da učestvujem u tome i sarađujem sa nekim ko deli moju strast prema toj temi. Vrlo rado bih ispratila neki takav projekat do ostvarenja ako se kockice slože.

Takođe, u vezi sa mojim radom sam dobila podršku od arheologa koji se bavi Vinčanskom kulturom. Bio je oduševljen mojim pristupom i vizijom. Ti kontakti mi puno znače, jer mi pružaju sigurnost da je moj rad autentičan i vredan. Iako ja sama nisam stručnjak u oblasti arheologije, nastojim da se što više oslonim na relevantne izvore i citate stručnjaka, kako bih što vernije predstavila bogatstvo i značaj Vinčanske kulture.

Planiram da u budućnosti razvijem dublje saradnje sa stručnjacima iz ovih oblasti, jer smatram da je važno povezati umetnost i nauku kako bismo zajedno osvetlili priču o Vinči i približili je savremenom svetu.

Koji su najveći izazovi sa kojima se susrećete u razvoju svog brenda?

Najveći izazov u razvoju mog brenda je strpljenje i vera u ono što radim. Iako obožavam svoj posao i priča o Vinči mi je ogromna inspiracija, nije uvek lako izdržati finansijski pritisak, jer od ovog brenda još uvek ne mogu potpuno da živim. Veći deo prihoda dolazi mi iz mog primarnog posla grafičkog dizajnera, a By Alle Art je nešto što polako gradim kao svoj san.

Bilo je trenutaka kada sam se pitala da li sve ovo ima smisla, da li ću uspeti da stignem do cilja koji sam zacrtala. Ali, svaki put kad dobijem poruku od zadovoljnih kupaca ili kad neko pokaže interesovanje za moje radove, to me motiviše da nastavim. Posebno su me radovali trenuci kada su institucije poput Narodnog muzeja prepoznale moj rad – to mi daje dodatnu sigurnost da je ono što radim vredno truda.

Još jedan izazov je širenje priče o Vinči i mog brenda na šire tržište, posebno međunarodno. Znam da me sprečavaju tehničke poteškoće a ne manjak interesovanja ili mog rada i talenta, tako da verujem da ćemo vremenom prevazići te probleme uz dovoljno upornosti. Na kraju, svaki izazov gledam kao priliku da naučim nešto novo i unapredim ono što radim.

byalleart 07

Kako balansirate između kreativnog rada i poslovnih obaveza?

Balansiranje između kreativnog rada i poslovnih obaveza za mene je svakodnevni izazov, ali i proces koji mi donosi puno zadovoljstva. Morate biti organizovani i ispravno postaviti prioritete. Tokom dana pokušavam da odvojim vreme za kreativni rad, jer je to ono što me ispunjava i motiviše, ali istovremeno znam koliko je važno da i poslovni aspekti budu dobro organizovani.

Podrška moje porodice, posebno moje ćerke Dunje, bila mi je neizmerno vredan oslonac u početku, jer je ona preuzela vođenje društvenih mreža i pomogla mi da se bolje fokusiram na stvaranje. Takođe, trudim se da balansiram tako što radim u blokovima – određeni deo dana posvetim ilustracijama i kreativnim idejama, dok drugi deo koristim za komunikaciju s kupcima, promociju i planiranje.

Najveći izazov je što, pored By Alle Art, još uvek radim i na projektima u grafičkom dizajnu, koji mi obezbeđuju stabilan izvor prihoda. Ipak, svaka pozitivna reakcija na moje radove i svaki korak napred sa brendom motivišu me da nastavim. Za mene je ključ u strasti prema onome što radim i u uverenju da će svaki trud na kraju doneti rezultat.

byalleart 08

Kako uspevate da održite strpljenje i motivaciju dok radite na nečemu što trenutno nije vaš glavni izvor prihoda?

Održavanje strpljenja i motivacije dok radim na nečemu što trenutno nije moj glavni izvor prihoda ponekad je izazovno, ali ljubav prema onome što radim me uvek vrati na pravi put. Počela sam da se bavim ovim poslom iz čiste strasti prema Vinčanskoj kulturi i želje da tu priču oživim na moderan način. Ta prvobitna fascinacija i želja da doprinesem širenju svesti o toj bogatoj prošlosti mi daje snagu da nastavim.

Naravno, bilo je trenutaka kada sam se pitala da li sve ovo ima smisla. Ali, svaka pozitivna povratna informacija od mojih kupaca, svaki novi komentar kako moji radovi uživo izgledaju još lepše nego na slikama, svaki novi korak ka širenju brenda, poput saradnje sa muzejima, podseća me zašto sam krenula ovim putem.

Strpljenje dolazi i iz iskustva. Naučila sam da se ne opterećujem previše brzim rezultatima i da uživam u procesu stvaranja. Pored toga, radim i na drugim projektima u grafičkom dizajnu, što mi omogućava finansijsku stabilnost dok postepeno razvijam By Alle Art. Moj cilj je da ovo postane moj glavni posao, ali sam svesna da je za to potrebno vreme, trud i posvećenost.

Na kraju, motivacija mi dolazi iz same umetnosti i priča koje stvaram. Kada nešto radite iz ljubavi, čak i izazovi postaju deo tog putovanja, a svaki mali uspeh donosi ogromnu radost.

byalleart 09

Koji su vaši dugoročni ciljevi za By Alle Art i kako vidite njegov razvoj u narednim godinama?

Moji dugoročni ciljevi za By Alle Art su da brend izgradim na način koji će omogućiti da priča o Vinčanskoj kulturi i mojim radovima dopre do što većeg broja ljudi, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu. San mi je da By Alle Art postane prepoznatljiv brend koji spaja umetnost, istoriju i dizajn, i koji inspiriše ljude da se povežu sa našim bogatim kulturnim nasleđem.

Planiram da proširim asortiman proizvoda, ne samo kroz nove ilustracije, već i kroz predmete poput majica, cegera i drugih unikatnih predmeta sa motivima inspirisanim Vinčom. Takođe, želela bih da nastavim saradnju sa muzejima i galerijama, ali i da pronađem način da svoje radove plasiram na međunarodno tržište, jer verujem da priča o Vinči ima univerzalnu vrednost i lepotu.

Vidim By Alle Art kao brend koji se razvija u korak sa savremenim tehnologijama i potrebama kupaca, ali koji uvek ostaje veran svojim korenima i autentičnosti. Želim da kroz svoje radove prenosim emociju, priču i estetiku koja će ljudima donositi radost i podsećati ih na bogatstvo naše kulture.

U narednim godinama cilj mi je da postignem veću stabilnost i da ovo postane moj glavni izvor prihoda, što će mi omogućiti da se u potpunosti posvetim stvaranju i daljem razvoju brenda. Verujem da svaki mali korak vodi ka nečemu većem, i radujem se svim izazovima i prilikama koje me čekaju.

byalleart 10

Šta biste savetovali onima koji planiraju da započnu sopstveni biznis u oblasti umetnosti?

Prvi savet koji bih dala svakome je da rade ono što zaista vole. Ma koliko to idealistički zvučalo, ljubav prema onome što radite je zaista ključ uspeha, jer bez nje je teško ostati motivisan i posvećen, posebno u teškim trenucima i izazovima koji su neizbežni, ali je tada i veoma lako pokleknuti. Verujte u svoj rad i u svoju viziju, jer ta strast i vera će vas nositi čak i kada se čini da stvari ne idu onako kako ste zamislili.

Takođe, budite spremni da ulažete puno truda i vremena, jer umetnost, kao i svaki drugi posao, zahteva posvećenost. Naučite kako da balansirate između kreativnog izraza i praktične strane posla, kao što su promocija i prodaja. Posebno je važno povezati se s ljudima, bilo kroz društvene mreže, lokalne događaje ili saradnje – ljudi su ti koji će prepoznati i podržati vašu priču.

I još jedan savet – budite strpljivi. Uspeh ne dolazi preko noći. Postoji mnogo trenutaka kada ćete možda posumnjati u sebe, ali svaki korak napred, pa čak i onaj najmanji, vodi vas bliže vašem cilju. I na kraju, ne zaboravite da uživate u procesu stvaranja. Umetnost je magična, jer vam pruža priliku da podelite deo svoje duše s drugima, i to je ono što vaš rad čini posebnim.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autori

Pravnik u pokušaju, novinar i prevodilac po definiciji. Ljubitelj japanske kulture. Ospe se kad pročita nemogu i/ili neznam.Ume da izrecituje (ne tražite da peva ako vam je sluh mio) Barbaru od Žaka Prevera, na francuskom, bez akcenta, koju je nabiflao samo iz njemu znanih razloga.

Više o Aleksandru

Primarno animator i video montažer, teški zavisnik od After Effects-a.Još kao mali analizirao je crtane filmove i to površno znanje prenosio u blokčić, sliku po sliku, stranu po stranu, kao frejm po frejm... i zatim brzim listanjem uživao u nekoliko sekundi animiranog sadržaja, koji je za njega bio od neprocenjive vrednosti.

Više o Đorđu

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu

Fotograf, videograf i petrolhead. Voli sve što ima točkove, a naročito Mazdu, kao i sve što ima elise, naročito ako ima i kameru. Govori tiho i nosi Nikon sa sobom.

Više o Vojislavu
Da li želite da besplatno dobijate sadržaj sa NašaMreža.rs direktno na Vaš email?