Biznis teme—Istorija biznisa
McDonald’s nije (samo) restoran brze hrane
Kada se ljudi bave nekim „pipavim“ poslom, često im se omakne da se zaglave u detaljima. Evo, na primer, fotografi.
GoPro: Surfovanje u živom pesku
Mlad, strastven i spreman na avanturu. Tako bi se mogao opisati Nik Vudman, mladić koji je mnogo voleo da surfuje.
Kako je jedno pismo stvorilo kompaniju Nike
Fil Najt nije imao bogatog strica, startap investitore, niti iskustvo u biznisu. Bio je običan momak iz Oregona, bez para, ali s jasno idejom koja ga je opsedala.
Savršeni čips (ne) postoji?
Znate ono kad završavate kesicu čipsa, pa morate da izburgijate sve one mrvičice koje su nekada bile čips, a sad su samo… Mrvice?
Od guma do zvezda: Kako je zasijao „Mišlenov vodič“?
Kada su osnovali fabriku guma, braća Eduar i Andre Mišlen su, činilo se, potrefili savršenu preduzetničku nišu.
Dejvid Ogilvi: Otac kampanja koje se i danas prepričavaju
Šta je sve potrebno da bi neko došao do titule oca advertajzinga?
Kako su nam se male piramide uselile u frižidere?
Ako skoknete do prodavnice da popazarite jogurt, mleko i par litara soka, možda ćete se nategliti, ali verovatno nećete završiti sa iščašenim ramenom.
Kako smo muziku spakovali u džep?
Ako ste gledali film o Stivu Džobsu (onaj prvi, malo „romantizovaniji“ od svog sledbenika iz 2015.), niste mogli da propustite blještavu, otvarajuću scenu.
Dr. Martens – kada jedan ugruvani lekar postane trendseter
Bila je 1967. godina kada je Pit Taunsend, kantautor benda The Who, išetao na binu u relativno udobnom autfitu. Rokeri žešćeg zvuka, kakvi su, inače, bili The Who…
Kako je Coca-Cola „izmislila“ Deda Mraza?
Deda Mraz, veseli starac u crvenom odelu s belom bradom, danas je neizostavan simbol božićnih i novogodišnjih praznika. Njegov osmeh, toplina i velikodušnost osvajaju srca ljudi širom sveta.
Znate li priču o najpoznatijem debeljku?
Kada se povede priča o vizuelnom identitetu nekog brenda – a koji je, makar kod velikih brendova, oličen u njegovom logou – teško je izostaviti da se tu radi o nečemu…
Kako je jedan „mali pas“ emigrirao u jelovnike širom Amerike
Šta je zajedničko bejzbolu, uličnim tezgama i jazavičarima? Amerikanci bi rekli da ih sva tri asociraju na vruće kobasice ušuškane u mekane, bele zemičke.
Kada brzina znači novac
„Prvo nam je potrebna brzina, demonska brzina. Brzina je ono što nam treba. Potrebna nam je namašćena brza brzina.“
Brza presuda je gotovo uvek bolja od neuspeha na odloženo
Kada je 1965. godine dizajnirao plastičnu kesu, švedski inženjer Sten Gustaf Tulin je mislio da napravio nešto uistinu korisno.