Biznisi

All Nut:
Prirodna ulja i kozmetika – zdravlje i održivost u harmoniji sa prirodom

Priče o uspehu često počinju skromno, ali sa velikom strašću. Jedna od njih je i priča Jasne i Miroslava Stojanovića, osnivača brenda All Nut, koji su spojili ljubav prema prirodi, inovacijama i lokalnim vrednostima u stvaranje visokokvalitetnih proizvoda prirodne kozmetike i hladno ceđenih ulja. Od skromnih početaka pre 15 godina, razvili su asortiman od preko 80 proizvoda, od ulja za kulinarstvo do kozmetike za negu kože i kose, a sve to sa posebnim fokusom na održivost i očuvanje prirode.

all nut 01

Njihovo ulje šljive, simbol brenda, nastaje kroz proces hladnog ceđenja, koje čuva sve hranljive sastojke, dok proces proizvodnje osigurava da nijedna sirovina ne završi kao otpad. Kroz posvećenost kvalitetu, upcycling sirovina i ekološku ambalažu, All Nut ne samo da donosi prirodnu negu, već i inspiraciju kako biznis može biti u harmoniji s prirodom.

Možete li se predstaviti i reći nam nešto više o svom brendu „All Nut“? Kako biste ukratko opisali čime se bavi vaš brend i šta ga izdvaja na tržištu?

Jasna: Mi smo Jasna i Miroslav Stojanović, vlasnici brenda „All Nut„. Naš brend se bavi proizvodnjom prirodne kozmetike i hladno ceđenih ulja, koja su osnova za većinu naših proizvoda. Sve što radimo je zasnovano na ručnom radu i pažljivom odabiru visokokvalitetnih sirovina iz Srbije, poput šljive, maline, kupine, divlje ruže, lešnika i kajsije. Ulje šljive, koje dobijamo iz jezgra koštice šljive, je naša velika tačka ponosa – ono je hranljivo izuzetno bogato i korisno, kako u kulinarstvu, tako i za negu kože.

Miroslav: Naš asortiman obuhvata preko 80 proizvoda, uključujući kozmetiku za lice, telo, kosu, kao i posebne kolekcije za bebe, kućne ljubimce i muškarce. Pored prirodne kozmetike, proizvodimo i jestiva ulja, koja koriste renomirani restorani, uključujući i ugostitelje koji su odlikovani Mišelinovim zvezdicama.

Jasna: Ono što nas izdvaja je naša posvećenost kvalitetu i očuvanju prirode. Praktikujemo upcycling i koristimo sirovine koje bi, inače, završile kao otpad. Uz to se trudimo i da naše proizvode pakujemo u ekološku i održivu ambalažu.

all nut 02

Kada je sve počelo i kako?

Jasna: Pre 15 godina odlučili smo da uplovimo u ovaj posao bez ikakvog prethodnog iskustva u proizvodnji kozmetike ili ulja. Sve je počelo iz entuzijazma, pomalo iz „ludila“ i želje za nečim nesvakidašnjim i kreativnim. Naša prethodna zanimanja bila su potpuno drugačija – Miroslav se bavio enterijerom, a ja sam radila na projektima Evropske unije i Ujedinjenih nacija. Međutim, oboje smo oduvek maštali o pokretanju nečega svog, što bi spojilo našu ljubav prema prirodi, hrani i kvalitetnim proizvodima.

Inspiracija za naš današnji rad došla je sasvim slučajno, kada smo čuli za ulje koštice šljive preko prijateljice iz inostranstva. Ta ideja nas je odmah zaintrigirala i za samo desetak dana smo naručili prvu mašinu za ceđenje ulja. Naravno, nismo ni slutili koliko će početak biti izazovan. Uprkos početnim neuspesima, nismo odustali, jer smo verovali u potencijal ove ideje.

Miroslav: Naš cilj od početka bio je da spojimo najbolje od prirode i tehnologije, i da ponudimo proizvode koji su istovremeno zdravi i korisni za negu tela. U tom procesu imali smo sreću da sarađujemo s profesorkom Etelkom Dimić, koja je bila pionir u oblasti hladno ceđenih ulja u Srbiji. Njena podrška nam je pomogla da savladamo osnove i unapredimo kvalitet naših proizvoda.

all nut 03

Koji su bili najveći izazovi na početku poslovanja?

Jasna: Na samom početku najveći izazov bio je naše neiskustvo. Krenuli smo iz entuzijazma i bez prethodnog znanja o proizvodnji kozmetike ili hladno ceđenih ulja. Sve što smo radili bilo je potpuno novo za nas: od nabavke sirovina do organizacije proizvodnog procesa. Na primer, nismo znali da je potrebno obraditi koštice pre ceđenja ulja, što nas je dovelo do situacije gde smo kupili tri tone koštica šljive, koje su stigle u obliku skamenjenog džema iz koga ni ašovom nismo mogli da izvučemo koštice.

Osim tehničkih problema, suočavali smo se i sa nepostojanjem infrastrukture i tržišne edukacije. Ljudi nisu znali šta su hladno ceđena ulja, a distributeri nisu prepoznavali potrebu za ovakvim proizvodima. Nismo imali ni podršku u regulativi, jer u to vreme gotovo da nije bilo standarda za ovu vrstu proizvodnje.

Miroslav: Takođe, logistika i pronalaženje dobavljača predstavljali su poseban izazov. Često smo morali da improvizujemo, dok su osnovne stvari, poput ambalaže, bile skupe i teško dostupne u malim količinama. Sve to nas je naučilo važnim lekcijama i primoralo da razvijamo sopstvene metode rada i mašine, što je na kraju doprinelo stvaranju kvalitetnih proizvoda koji su danas prepoznati i u zemlji i u inostranstvu.

Uprkos svemu, ostali smo uporni, jer smo verovali u našu ideju i potencijal proizvoda koje stvaramo. Danas, kada pogledamo unazad, ti izazovi su postali deo priče koja nas inspiriše da idemo dalje.

all nut 04

Odakle dolaze sirovine koje koristite za proizvodnju i kako birate dobavljače? Možete li objasniti proces proizvodnje vaših proizvoda? Šta podrazumeva hladno ceđenje ulja?

Jasna: Sirovine koje koristimo dolaze isključivo iz Srbije, i to je deo naše filozofije da podržavamo lokalnu proizvodnju. Biramo najbolje što naša zemlja ima da ponudi: šljivu, malinu, kupinu, divlju ružu, kajsiju, lešnik i druge plodove. Dobavljače biramo veoma pažljivo, oslanjajući se na dugogodišnju saradnju i proveru kvaliteta sirovina. Želimo da svaki sastojak bude vrhunski kako bismo osigurali nutritivnu vrednost i efikasnost naših proizvoda.

Miroslav: Što se tiče procesa proizvodnje, osnovna tehnika koju koristimo je hladno ceđenje ulja. Ovo je metoda u kojoj se ulje dobija mehaničkim pritiskom na sirovinu, bez zagrevanja iznad određene temperature, kako bi se sačuvali svi hranljivi i korisni sastojci. Na primer, ulje šljive dobijamo iz jezgra koštica šljive, koje ručno odvajamo. Tokom ceđenja, sve se radi na način koji osigurava da ulje zadrži visoku koncentraciju vitamina E i drugih hranljivih materija.

Nakon ceđenja, ulja se dalje koriste kao osnova za našu kozmetiku ili kao jestiva ulja. Proizvodni proces je u potpunosti prirodan, bez dodataka hemikalija. Ručni rad je prisutan u svakom koraku: od obrade sirovina do pakovanja.

all nut 05

Kako ste razvijali tehnologiju i pravili specijalizovane mašine za proizvodnju?

Jasna: Na početku smo se suočili s izazovima, jer nismo imali ni iskustva ni gotovu tehnologiju za hladno ceđenje ulja. Bilo je potrebno osmisliti i razviti mašine koje bi odgovarale našim specifičnim potrebama. S obzirom na to da nije postojalo ništa slično na tržištu, odlučili smo za saradnju sa Mašinskim fakultetom i stručnjacima iz oblasti mehanike. Tako smo kreirali sopstvene mašine za različite procese proizvodnje, uključujući pranje, sušenje i ceđenje ulja.

Miroslav: Do sada smo razvili preko 13 specijalizovanih mašina. Svaka od njih prilagođena je našim zahtevima i omogućava efikasniju obradu sirovina, kao što su koštice šljive ili lešnika. Na primer, morali smo da osmislimo način za uklanjanje skamenjenog voćnog mesa sa koštica, jer su sirovine često dolazile u neočekivanom stanju. Početni eksperimenti, sa jednostavnim alatima poput lopata i šmrkova, brzo su pokazali potrebu za sofisticiranijim rešenjima.

Ova saradnja s različitim stručnjacima pomogla nam je da ne samo razvijemo neophodnu tehnologiju, već i unapredimo našu proizvodnju na ekološki i održiv način. Mašine koje koristimo su jedinstvene i prilagođene specifičnostima naše proizvodnje prirodne kozmetike i jestivih ulja. Iako je proces razvoja bio izazovan i dugotrajan, danas možemo da kažemo da smo ponosni na sve što smo stvorili: od ideje do gotovih proizvoda koji se prepoznaju po kvalitetu.

Kako ste edukovali potrošače o prednostima prirodne kozmetike i ulja?

Jasna: Na samom početku, edukacija potrošača bila je jedan od najvećih izazova. Ljudi nisu bili upoznati sa konceptom prirodne kozmetike i hladno ceđenih ulja, niti su znali kako ih koristiti. Veoma malo se pričalo o prednostima ovih proizvoda, a informacije na internetu bile su ograničene.

Prvi korak bila je direktna komunikacija sa kupcima u našoj radnji. Svakodnevno smo objašnjavali svoj proizvodni proces, naglašavali razliku između prirodnih i industrijskih proizvoda i isticali nutritivne i kozmetičke benefite naših ulja. Na primer, za ulje šljive smo isticali bogatstvo vitamina E, njegovo blagotvorno dejstvo na kožu i potencijalnu upotrebu u kulinarstvu. Ljudi su često dolazili sa pitanjima, a mi smo se trudili da im pružimo detaljne odgovore i praktične savete.

Pored toga, sa All Nut brendom prisustvovali smo brojnim sajmovima i manifestacijama, poput Mikser Food Festivala, gde smo imali priliku da uživo razgovaramo sa širom publikom i predstavimo svoje proizvode. Ti događaji su bili ključni za širenje svesti o našoj ponudi i prirodnoj kozmetici uopšte.

Miroslav: Vremenom smo proširili edukaciju i kroz internet. Početkom rada društvenih mreža, počeli smo da delimo sadržaj koji objašnjava benefite prirodne kozmetike, priče o sirovinama koje koristimo i praktične savete za negu. Naši proizvodi su, takođe, bili prepoznati u renomiranim medijima, poput El magazina i Wallpapera, što je dodatno pomoglo u promociji.

Takođe, imali smo veliku podršku naučne zajednice. Sarađivali smo s profesorkom Etelkom Dimić i njenim timom, što nam je omogućilo da validiramo kvalitet naših proizvoda i proširimo znanje. Naši proizvodi su čak bili uključeni u akademske projekte, što je dodatno doprinelo kredibilitetu i prepoznavanju njihove vrednosti.

Jasna: Edukacija je bila proces koji je zahtevao vreme i trud, ali danas možemo da kažemo da je tržište mnogo informisanije. Kupci sada pažljivo biraju proizvode, čitaju sastave i prepoznaju važnost prirodnih i održivih rešenja, što nas dodatno motiviše da nastavimo sa svojim radom.

all nut 06

Kako ste unapređivali svoje proizvode i proširivali asortiman?

Jasna: Unapređenje proizvoda i proširenje asortimana bili su kontinuirani proces tokom ovih 15 godina. Na početku smo se fokusirali na proizvodnju hladno ceđenih ulja, ali ubrzo smo shvatili da možemo dodatno iskoristiti njihovu vrednost za pravljenje prirodne kozmetike. Proizvodi su se razvijali kako smo učili i sticali nova znanja, a značajnu ulogu odigrala je saradnja sa stručnjacima poput profesora i tehnologa, koji su pomogli u kreiranju visokokvalitetnih i inovativnih receptura.

Danas, naš asortiman sada obuhvata preko 80 različitih proizvoda, uključujući kozmetiku za lice, telo i kosu, kao i specijalne kolekcije za bebe, muškarce i kućne ljubimce. Uveli smo proizvode poput sapuna, koji su fizički zahtevni za proizvodnju, ali nam omogućavaju da pružimo nešto jedinstveno. Pored kozmetike, nastavili smo da razvijamo jestiva ulja, koja koriste i neki od najprestižnijih restorana u svetu.

Miroslav: Tokom godina smo se trudili da inoviramo i kroz prilagođavanje tržišnim potrebama. Na primer, spojili smo tradicionalni manastirski pristup izrade melema i krema s modernom francuskom školom aromaterapije i na taj način razvili jedinstvene proizvode. Takođe smo uveli proizvode koji zadovoljavaju specifične potrebe kupaca, poput seruma i maski za specifična stanja kože.

all nut 07

Imate li zanimljive anegdote vezane za prve kupce ili poznate ličnosti koje koriste vaše proizvode?

Miroslav: Naravno, anegdota ima mnogo, pogotovo kada razmišljamo o počecima. Sećamo se naših prvih dana u radnji kada su prijatelji i porodica dolazili, često uz komentar: „Vi niste normalni, ovo što radite niko neće kupiti.“ Ipak, ljudi su počeli da dolaze, i vremenom se glas o našim proizvodima proširio. Mikser Food Festival je bio prekretnica – tada smo stekli prvu veću bazu kupaca. To je bilo vreme kada smo zajedno sa našim proizvodima, ali i sa novim idejama, rasli.

Što se tiče poznatih ličnosti, bilo je zaista neverovatnih trenutaka. Pirs Brosnan je posetio našu radnju – pričali smo s njim i bio je izuzetno ljubazan. Selma Hajek je, recimo, kupila naše ulje od lešnika, što nas je oduševilo. Stana Katić, poznata glumica iz serije Castle, često koristi naše proizvode. A čak je i Olga Kirilenko koristila nešto iz naše kolekcije dok je bila u Beogradu.

Jasna: Imamo i zanimljivu priču sa japanskim turistima. Japanska nacionalna televizija snimila je emisiju o nama, zahvaljujući jednoj novinarki koja živi u Beogradu. Godinama nakon emitovanja te emisije, dolazili su turisti koji su, prema uputstvima svojih majki ili prijatelja iz Japana, tražili specifične proizvode poput krema za ruke.

Sve te priče nam znače, ali možda je najlepši trenutak kada vidimo kako naši proizvodi spajaju ljude iz različitih krajeva sveta. Naši sapuni i ulja završili su čak i na prekookeanskim brodovima – ideja da negde, daleko odavde, neko koristi nešto što smo mi s ljubavlju napravili u Srbiji, to je za nas pravo priznanje.

all nut 08

Kako ste se prilagodili promenama u industriji i izazovima poput pandemije COVID-19?

Jasna: Pandemija COVID-19 je za nas bila veliki izazov. Pre pandemije naš posao je bio u usponu, pogotovo 2018. i 2019. godine, a onda nas je pandemija potpuno zaustavila. Tokom tih dve godine, radili smo u uslovima velike neizvesnosti, što se odrazilo i na poslovanje nakon pandemije. Ljudi su osiromašili, smanjile su se kupovne moći, a to se jasno videlo i kroz manje obimne kupovine, čak i kod stalnih kupaca.

Jedan od najvećih gubitaka za nas bilo je zatvaranje radnji u Crnoj Gori, koje su dobro poslovale zahvaljujući turistima. Nažalost, turizam je tokom pandemije gotovo nestao, a sa njim i veliki deo našeg tržišta. Pored toga, cene sirovina su drastično porasle, što je uticalo na naše troškove proizvodnje. Na primer, cena kakao butera se učetvorostručila, a mi nismo želeli da drastično podižemo cene svojih proizvoda kako ne bismo izgubili poverenje kupaca.

Miroslav: Ipak, pandemija nas je naučila koliko je važno prilagoditi se i promeniti strategiju. Počeli smo ozbiljnije da radimo na prisustvu na internetu i online prodaji, što je bila oblast koju ranije nismo dovoljno razvijali. Iako nismo digitalna generacija, trudimo se da to nadoknadimo i iskoristimo prednosti modernih alata za marketing i prodaju. Pored toga, pandemija je dodatno podigla svesnost o značaju zdravlja i prirodnih proizvoda, što je u nekim segmentima išlo u našu korist.

all nut 09

Pomenuli ste da praktikujete upcycling i ponovnu upotrebu ambalaže u svom poslovanju. Recite nam malo više o tome i drugim načinima na koje doprinosite očuvanju životne sredine u radu.

Miroslav: Od samog All Nut početka rad je bio zasnovan na ideji očuvanja prirode i održivosti. Kada smo krenuli, većina sirovina koje danas koristimo, poput koštica šljive, maline ili kajsije, smatrane su otpadom. Te koštice često su završavale na deponijama ili pored reka, gde su izazivale probleme poput zagađenja vode. Mi smo te sirovine iskoristili na potpuno nov način – pravimo visokokvalitetna hladno ceđena ulja, a time doprinosimo smanjenju otpada i kreiranju nove vrednosti. To je ono što se danas popularno naziva upcycling i mi ga primenjujemo u svakom koraku proizvodnje.

Što se tiče ambalaže, trudimo se da maksimalno smanjimo njen uticaj na životnu sredinu. Naši kupci često vraćaju staklene teglice i flašice koje ponovo koristimo nakon što ih temeljno očistimo i pripremimo za novu upotrebu. Takođe, razvili smo liniju zero waste proizvoda koji su upakovani u papirnu ambalažu koja je kompostabilna. Želja nam je da ambalaža bude što održivija, a uz to često koristimo i reciklirane materijale.

Jasna: Još jedan važan aspekt našeg rada je edukacija kupaca o važnosti održivosti. Ljudi sve više prepoznaju značaj ovih praksi, a vraćanje ambalaže ili korišćenje proizvoda bez plastike postaju deo njihove svakodnevice. To nas dodatno motiviše da idemo dalje.

U svemu što radimo pokušavamo da se uskladimo sa ekološkim principima: od izbora sirovina, preko proizvodnog procesa, do finalnog proizvoda i njegovog pakovanja. Smatramo da je naša odgovornost da kroz posao koji volimo doprinosimo očuvanju prirode za buduće generacije. Naš moto bi mogao da bude: Od otpada pravimo nešto dragoceno, ali ujedno i brinemo da taj proizvod ostane prijatelj prirodi u svakom svom aspektu.

all nut 10

Koji su vaši planovi za dalji razvoj brenda?

Miroslav: Naši planovi za budućnost su, pre svega, usmereni na jačanje online prisustva. Posvetićemo se unapređenju online prodaje i marketinga, jer smo svesni koliko je danas digitalna prodaja važna. To nam je trenutno prioritet, posebno u vremenu kada je prodaja postala izazovnija i kada je važno prilagoditi se novim navikama kupaca.

Pored toga, radimo na razvoju novih proizvoda koji će biti u skladu s našom filozofijom: prirodni, održivi i ekološki prihvatljivi. Planiramo da uvedemo nekoliko inovacija, kao što su eco-friendly setovi, koje već dugo želimo da realizujemo. Trudimo se da svaki novi proizvod bude osmišljen i izveden na najkvalitetniji način, iako je izbacivanje noviteta danas značajan finansijski izazov.

Jasna: Jedan od konkretnih koraka u skorijoj budućnosti je plasman naših proizvoda na tržište Bliskog istoka, konkretno u Dubaiju. Sertifikacija je završena i očekujemo da se saradnja realizuje već početkom sledeće godine. Ovo je za nas veliki iskorak, a nadamo se da će naši proizvodi biti prepoznati i tamo, kao što su ovde.

Takođe, planiramo da dodatno razvijemo naš asortiman održivih proizvoda. Već smo krenuli sa zero waste linijama, ali želimo da proširimo ponudu proizvoda s kompostabilnom ambalažom i fokusiramo se na inovativna rešenja koja doprinose očuvanju prirode.

Ono što nas uvek vodi jeste želja da ostanemo dosledni svojim vrednostima: kvalitetu, prirodnosti i posvećenosti kupcima. Pored novih proizvoda i osvajanja novih tržišta, želimo da negujemo ono što smo izgradili – poverenje ljudi i jedinstven brend prepoznatljiv po autentičnosti i ljubavi prema onome što radimo.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autori

Pravnik u pokušaju, novinar i prevodilac po definiciji. Ljubitelj japanske kulture. Ospe se kad pročita nemogu i/ili neznam. Ume da izrecituje (ne tražite da peva ako vam je sluh mio) Barbaru od Žaka Prevera, na francuskom, bez akcenta, koju je nabiflao samo iz njemu znanih razloga.

Više o Aleksandru

Primarno animator i video montažer, teški zavisnik od After Effects-a. Još kao mali analizirao je crtane filmove i to površno znanje prenosio u blokčić, sliku po sliku, stranu po stranu, kao frejm po frejm... i zatim brzim listanjem uživao u nekoliko sekundi animiranog sadržaja, koji je za njega bio od neprocenjive vrednosti.

Više o Đorđu

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu

Fotograf, videograf i petrolhead. Voli sve što ima točkove, a naročito Mazdu, kao i sve što ima elise, naročito ako ima i kameru. Govori tiho i nosi Nikon sa sobom.

Više o Vojislavu
Da li želite da besplatno dobijate sadržaj sa NašaMreža.rs direktno na Vaš email?