Biznisi

Berkesel:
Vodonepropusni rančevi i torbice za struk

Sestre Berkesel, Gabriela i Ildiko, pre više od deceniju pokrenule su manufakturu kao kreativni izraz i to u rođenom zrenjaninskom domu. Brend Berkesel prepoznatljiv je po modelu roll top rančeva i torbica za struk savremenog dizajna.

berkesel 01

Od zamisli i dizajna, preko kreiranja printova, do krojenja i šivenja, svaki pojedinačni Berkesel predmet nastao je združenim snagama sestara. Torbe ovog brenda neretko se prave u ograničenim serijama, i, kao takve, brzo se rasprodaju. Izrađene su od pažljivo odabranog, visokokvalitetnog materijala iz uvoza, koji garantuju kvalitet i dugotrajnost.

Čime se Berkesel bavi?

Gabriela: Berkesel se bavi izradom muških, ženskih i unisex rančeva, torbica za struk i rame, koji su nam najprepoznatljiviji proizvodi. Pored toga, imamo i messenger torbe, muške torbe za laptop i poneku seriju dečjih rančića.

Ildiko: Naši proizvodi su izrađeni od visokokvalitetnih vodonepropusnih materijala, tako da torbice za struk, kao i rančevi uvek idu u korak sa vašim avanturama, bez obzira na vremenske uslove. Na ovaj način korisnici mogu sto posto da se usredsrede na ono što rade, bez kompromisa i brige o bezbednosti svojih stvari.

berkesel 02

Kako ste se latile ovog posla?

Ildiko: Ovo je nekako bio logičan sled nakon što smo obadve završile srednju tekstilnu školu, a potom i Visoku tehničku školu, sa zvanjem inženjera tekstilne tehnologije i dizajna.

Gabriela: Nakon što smo isprobale razne poslove koji nam nisu pružali zadovoljstvo, odlučile smo da se posvetimo hobiju – dizajnu i izradi nakita od metala i kože. Kupci su brzo prepoznali kvalitet i autentičnost, što nam je donelo veći broj pratilaca – tada uglavnom na Facebooku. Pre otprilike 13 godina, kreirale smo i prvu torbu, čiji je uspeh bio presudan za naš dalji rad. Pozitivne reakcije ohrabrile su nas da nastavimo sa dizajnom i izradom torbi i rančeva.

Ildiko: Kako je naš brend sazrevao, tako su se menjali i naši proizvodi. Modernizovale smo mašine, unapredile materijale i usavršile procese, što je našim torbama i rančevima donelo prepoznatljiv izgled. Godine 2016. odlučile smo da svoju strast pretvorimo u mali porodični biznis i tada zvanično nastaje ova firma – Berkesel. Pored toga, otpočele smo sa organizacijom radionica u zemlji i inostranstvu, kao i sa učešćem na brojnim bazarima, izgrađujući brend temeljen na kvalitetu.

berkesel 03

Kako je izbor pao baš na torbice?

Ildiko: Isprva smo se oprobale i u izradi odeće, međutim, odeća po meri, kakvu smo želele da radimo, predstavljala je veoma zahtevan zadatak koji iziskuje mnogo više vremena, komunikacije i prilagođavanja. Počele smo da razmišljamo šta bi mogla biti alternativa i finalna odluka bile su torbe. Dobile smo potpunu slobodu u oblikovanju i modeliranju, kao i mogućnost da isprobamo različite materijale, boje, stilove i stvorimo jedinstvene komade koji odražavaju našu kreativnost.

Gabriela: Modeli su se razvijali kroz vreme, kako u obliku, tako i u izgledu, a i dan-danas težimo da predstavimo nešto inovativno i sveže. Istražujemo nove ideje i pristupe, nastojeći da naš rad bude jedinstven i inspirativan.

berkesel 04

Odakle nabavljate materijal?

Ildiko: Imale smo sreće da stupimo u kontakt sa firmom koja nam uvozi sve materijale iz inostranstva. Sa njima sarađujemo od 2016. godine.

Da li postoje prepreke u poslovanju?

Ildiko: Iako nije do nas, muke sa dostavom su neizbežne, pogotovo od dolaska Temua na tržište. Postoje još neke sitne prepreke, ali njih prevazilazimo u hodu i radu. Ono što nam je važno jeste da su ljudi prepoznali kvalitet, dugotrajnost i savremen dizajn naših torbi, pa i kada se desi kašnjenje od strane kurirske službe, puni su razumevanja i spremni da sačekaju.

berkesel 05

Koliko proizvoda danas čini vaš asortiman?

Ildiko: Trenutno u ponudi imamo rančeve, torbice za struk i za rame, torbe za laptop, color block torbice – koje su ubedljivo najtraženiji proizvod tokom leta. Pored toga, u Berkesel internet prodavnici možete naći i cegere.

Kad ste počele da sa printovima na torbicama i kako oni nastaju?

Ildiko: Pre otprilike dve i po godine smo se posvetile printovima na torbama. Prvi print je bio dobropoznati tufnasti iliti “kravica” dizajn. Kasnije smo u asortiman uvele i druge dezene. Što se same izrade tiče, najčešće ih crtamo na papiru, nakon čega imamo pomoć partnera koji ih skeniraju i dorađuju u Photoshopu i Illustratoru.

Torbe od kože i drveta su, takođe, bile veoma zapažene, zar ne?

Gabriela: Tako je. Bile su pravi hit, ali trenutno ih ne proizvodimo, iako pristižu brojni upiti. Izrada zahteva dosta vremena i zavisi i od stolara koji nam izrađuje drvene delove. Razmišljamo o ponovnom uvođenju u ponudu, ali isto tako vidimo da je tržište, u poređenju sa onim od pre 5 godina, dosta zasićeno sličnim modelima. Ono po čemu su se naše svakako izdvajale jesu ručno oslikane drvene stranice.

Koliko se čeka na izradu Berkesel torbu?

Ildiko: Uvek imamo određenu količinu na stanju, što nam uveliko olakšava poslovanje. Ipak, desi se da kupac želi nešto što nije na lageru i tada je rok izrade od 7 do 10 radnih dana.

berkesel 06

Kako izgleda proces izrade jednog predmeta?

Gabriela: Uzeću za primer torbu. Sve počinje, naravno, kreiranjem dizajna, koji predstavlja osnovu za dalji rad. Nakon toga, izađuje se krojna slika, a zatim se iskrojeni delovi sastavljaju na šivaćoj mašini, stvarajući oblik torbe. Često se, tokom same izrade, javljaju promene u kombinaciji boja i detalja, čime se dodatno unapređuje konačni izgled proizvoda.

Da li radite po narudžbini?

Ildiko: Obično ne radimo po porudžbini, jer, nažalost, nemamo dovoljno vremena za individualne dogovore sa svakim kupcem. S obzirom na našu široku ponudu, verujemo da svaki kupac može pronaći nešto što odgovara njegovom ili njenom ukusu.

Gabriela: Desi se da izađemo u susret našim stalnim kupcima, ali to su najčešće neke sitnije izmene, poput promene boje, dodavanja dodatnog džepa, kopče i sličnih stvari. Dešavalo se da na ovaj način nastanu neke kombinacije boja, koje zatim uvrstimo u našu stalnu ponudu. Što se tiče izrada torbi po tuđem dizajnu, to ne praktikujemo – isključivo se držimo naših autorskih modela.

berkesel 07

Da li razmišljate o širenju biznisa?

Ildiko: Već neko vreme razmišljamo o proširenju i nadamo se da će se to uskoro i ostvariti. Trenutno nas ograničava nedostatak prostora u radionici, zbog čega još nismo u mogućnosti da krenemo u realizaciju tih planova.

Gabriela: Iako nam trenutno nije neophodna, volele bismo da jednog dana imamo svoju prodavnicu, možda baš u Beogradu. Za sada, to ostaje samo san koji će pričekati svoje ostvarenje.

Ko su bili prvi kupci i gde ste sve izlagali?

Gabriela: Naši prvi kupci bili su naši najbliži prijatelji, koji su nam pružili nesebičnu podršku. Zatim su se pridružili i njihovi prijatelji, a vest o Berkselu se polako širila, najpre usmenom preporukom, a potom putem društvenih mreža.

Ildika: Prve zvanične poslovne korake napravile smo na bazarima u našem rodnom gradu Zrenjaninu. Kako je brend Berkesel rastao, počele smo da izlažemo na većim bazarima i dizajnerskim marketima u Novom Sadu i Beogradu. Danas se fokusiramo isključivo na dizajnerske događaje, gde je akcenat na autentičnim brendovima, bez prisustva hrane i pića.

berkesel 08

Gde se danas sve mogu naći vaši proizvodi?

Ildiko: Naše proizvode trenutno možete pronaći isključivo onlajn, odnosno u našoj internet prodavnici, kao i putem društvenih mreža. Ipak, sa velikim zadovoljstvom, uz prethdnu najavu, dočekujemo sve one koji žele da uživo zavire u našu ponudu i posete našu radionicu u Zrenjaninu.

Imale ste i saradnje sa drugim brendovima, jelda?

Gabriela: Tako je. Sarađivale smo sa različitim brendovima na kreiranju zajedničkih proizvoda u ograničenim serijama, što je uvek nailazilo na sjajan prijem. Pored toga, realizovale smo i korporativne projekte, poput izrade rančeva za laptop namenjenih zaposlenima. I dalje smo otvorene za ovakve i slične vrste saradnji, važno je samo da nam se kupci jave na vreme.

berkesel 09

Na kojim marketima danas izlažete?

Ildiko: Od prošle godine ponovo smo se aktivno uključile u izlaganje na marketima. Naš prvi bazar nakon duže pauze bio je Weekend Bazar u Beogradu, na kojem smo učestvovale nekoliko puta, svaki put sa izvanrednim odzivom. Posebno nam je drag događaj Ana Popović Shoes and Friends Pop-up, koji nas je oduševio profesionalnošću organizacije i ostavio najlepši utisak. Za kraj ove godine izdvojile smo Božićni bazar u Novom Sadu-Market Nedeljom, gde ćemo izlagati 21.12.2024. u SKCNS Fabrici. Jedva čekamo da se susretnemo sa Novosađanima.

Gde su sve u inostranstvu završile Berkesel torbe i rančevi?

Ildiko: Proteklih 10 godina dosta smo slale za Hrvatsku, nešto manje za Mađarsku, Bosnu, Crnu Goru, Nemačku, Norvešku, kao i za Švajcarsku. Nekoliko puta smo imale porudžbine i za Sjedinjenje Američke Države.

Gabriela: Dogodine planiramo da se malo više aktiviramo na tom polju, ali i da gostujemo na inostranim bazarima – neprestano dobijamo upite kada ćemo da navratimo u Zagreb, pa nije isključeno da će se taj susret desiti.

berkesel 10

Šta biste poručili budućim preduzetnicima?

Ildiko: Budućim preduzetnicima bismo savetovale da budu uporni i istrajni. Ključ uspeha leži u tome da iskreno vole ono čime se bave, jer čak i kada stvari na početku ne idu glatko, strast prema radu pružiće im zadovoljstvo i motivaciju da nastave. Kada se pronalazite u onome što radite, svaki izazov postaje prilika za rast i napredak.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autori

Pravnik u pokušaju, novinar i prevodilac po definiciji. Ljubitelj japanske kulture. Ospe se kad pročita nemogu i/ili neznam. Ume da izrecituje (ne tražite da peva ako vam je sluh mio) Barbaru od Žaka Prevera, na francuskom, bez akcenta, koju je nabiflao samo iz njemu znanih razloga.

Više o Aleksandru

Primarno animator i video montažer, teški zavisnik od After Effects-a. Još kao mali analizirao je crtane filmove i to površno znanje prenosio u blokčić, sliku po sliku, stranu po stranu, kao frejm po frejm... i zatim brzim listanjem uživao u nekoliko sekundi animiranog sadržaja, koji je za njega bio od neprocenjive vrednosti.

Više o Đorđu

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu

Fotograf, videograf i petrolhead. Voli sve što ima točkove, a naročito Mazdu, kao i sve što ima elise, naročito ako ima i kameru. Govori tiho i nosi Nikon sa sobom.

Više o Vojislavu
Da li želite da besplatno dobijate sadržaj sa NašaMreža.rs direktno na Vaš email?