Biznisi

Berkesel:
Vodonepropusni rančevi i torbice za struk

Sestre Berkesel, Gabriela i Ildiko, pre više od deceniju pokrenule su manufakturu kao kreativni izraz i to u rođenom zrenjaninskom domu. Brend Berkesel prepoznatljiv je po modelu roll top rančeva i torbica za struk savremenog dizajna.

berkesel 01

Od zamisli i dizajna, preko kreiranja printova, do krojenja i šivenja, svaki pojedinačni Berkesel predmet nastao je združenim snagama sestara. Torbe ovog brenda neretko se prave u ograničenim serijama, i, kao takve, brzo se rasprodaju. Izrađene su od pažljivo odabranog, visokokvalitetnog materijala iz uvoza, koji garantuju kvalitet i dugotrajnost.

Čime se Berkesel bavi?

Gabriela: Berkesel se bavi izradom muških, ženskih i unisex rančeva, torbica za struk i rame, koji su nam najprepoznatljiviji proizvodi. Pored toga, imamo i messenger torbe, muške torbe za laptop i poneku seriju dečjih rančića.

Ildiko: Naši proizvodi su izrađeni od visokokvalitetnih vodonepropusnih materijala, tako da torbice za struk, kao i rančevi uvek idu u korak sa vašim avanturama, bez obzira na vremenske uslove. Na ovaj način korisnici mogu sto posto da se usredsrede na ono što rade, bez kompromisa i brige o bezbednosti svojih stvari.

berkesel 02

Kako ste se latile ovog posla?

Ildiko: Ovo je nekako bio logičan sled nakon što smo obadve završile srednju tekstilnu školu, a potom i Visoku tehničku školu, sa zvanjem inženjera tekstilne tehnologije i dizajna.

Gabriela: Nakon što smo isprobale razne poslove koji nam nisu pružali zadovoljstvo, odlučile smo da se posvetimo hobiju – dizajnu i izradi nakita od metala i kože. Kupci su brzo prepoznali kvalitet i autentičnost, što nam je donelo veći broj pratilaca – tada uglavnom na Facebooku. Pre otprilike 13 godina, kreirale smo i prvu torbu, čiji je uspeh bio presudan za naš dalji rad. Pozitivne reakcije ohrabrile su nas da nastavimo sa dizajnom i izradom torbi i rančeva.

Ildiko: Kako je naš brend sazrevao, tako su se menjali i naši proizvodi. Modernizovale smo mašine, unapredile materijale i usavršile procese, što je našim torbama i rančevima donelo prepoznatljiv izgled. Godine 2016. odlučile smo da svoju strast pretvorimo u mali porodični biznis i tada zvanično nastaje ova firma – Berkesel. Pored toga, otpočele smo sa organizacijom radionica u zemlji i inostranstvu, kao i sa učešćem na brojnim bazarima, izgrađujući brend temeljen na kvalitetu.

berkesel 03

Kako je izbor pao baš na torbice?

Ildiko: Isprva smo se oprobale i u izradi odeće, međutim, odeća po meri, kakvu smo želele da radimo, predstavljala je veoma zahtevan zadatak koji iziskuje mnogo više vremena, komunikacije i prilagođavanja. Počele smo da razmišljamo šta bi mogla biti alternativa i finalna odluka bile su torbe. Dobile smo potpunu slobodu u oblikovanju i modeliranju, kao i mogućnost da isprobamo različite materijale, boje, stilove i stvorimo jedinstvene komade koji odražavaju našu kreativnost.

Gabriela: Modeli su se razvijali kroz vreme, kako u obliku, tako i u izgledu, a i dan-danas težimo da predstavimo nešto inovativno i sveže. Istražujemo nove ideje i pristupe, nastojeći da naš rad bude jedinstven i inspirativan.

berkesel 04

Odakle nabavljate materijal?

Ildiko: Imale smo sreće da stupimo u kontakt sa firmom koja nam uvozi sve materijale iz inostranstva. Sa njima sarađujemo od 2016. godine.

Da li postoje prepreke u poslovanju?

Ildiko: Iako nije do nas, muke sa dostavom su neizbežne, pogotovo od dolaska Temua na tržište. Postoje još neke sitne prepreke, ali njih prevazilazimo u hodu i radu. Ono što nam je važno jeste da su ljudi prepoznali kvalitet, dugotrajnost i savremen dizajn naših torbi, pa i kada se desi kašnjenje od strane kurirske službe, puni su razumevanja i spremni da sačekaju.

berkesel 05

Koliko proizvoda danas čini vaš asortiman?

Ildiko: Trenutno u ponudi imamo rančeve, torbice za struk i za rame, torbe za laptop, color block torbice – koje su ubedljivo najtraženiji proizvod tokom leta. Pored toga, u Berkesel internet prodavnici možete naći i cegere.

Kad ste počele da sa printovima na torbicama i kako oni nastaju?

Ildiko: Pre otprilike dve i po godine smo se posvetile printovima na torbama. Prvi print je bio dobropoznati tufnasti iliti “kravica” dizajn. Kasnije smo u asortiman uvele i druge dezene. Što se same izrade tiče, najčešće ih crtamo na papiru, nakon čega imamo pomoć partnera koji ih skeniraju i dorađuju u Photoshopu i Illustratoru.

Torbe od kože i drveta su, takođe, bile veoma zapažene, zar ne?

Gabriela: Tako je. Bile su pravi hit, ali trenutno ih ne proizvodimo, iako pristižu brojni upiti. Izrada zahteva dosta vremena i zavisi i od stolara koji nam izrađuje drvene delove. Razmišljamo o ponovnom uvođenju u ponudu, ali isto tako vidimo da je tržište, u poređenju sa onim od pre 5 godina, dosta zasićeno sličnim modelima. Ono po čemu su se naše svakako izdvajale jesu ručno oslikane drvene stranice.

Koliko se čeka na izradu Berkesel torbu?

Ildiko: Uvek imamo određenu količinu na stanju, što nam uveliko olakšava poslovanje. Ipak, desi se da kupac želi nešto što nije na lageru i tada je rok izrade od 7 do 10 radnih dana.

berkesel 06

Kako izgleda proces izrade jednog predmeta?

Gabriela: Uzeću za primer torbu. Sve počinje, naravno, kreiranjem dizajna, koji predstavlja osnovu za dalji rad. Nakon toga, izađuje se krojna slika, a zatim se iskrojeni delovi sastavljaju na šivaćoj mašini, stvarajući oblik torbe. Često se, tokom same izrade, javljaju promene u kombinaciji boja i detalja, čime se dodatno unapređuje konačni izgled proizvoda.

Da li radite po narudžbini?

Ildiko: Obično ne radimo po porudžbini, jer, nažalost, nemamo dovoljno vremena za individualne dogovore sa svakim kupcem. S obzirom na našu široku ponudu, verujemo da svaki kupac može pronaći nešto što odgovara njegovom ili njenom ukusu.

Gabriela: Desi se da izađemo u susret našim stalnim kupcima, ali to su najčešće neke sitnije izmene, poput promene boje, dodavanja dodatnog džepa, kopče i sličnih stvari. Dešavalo se da na ovaj način nastanu neke kombinacije boja, koje zatim uvrstimo u našu stalnu ponudu. Što se tiče izrada torbi po tuđem dizajnu, to ne praktikujemo – isključivo se držimo naših autorskih modela.

berkesel 07

Da li razmišljate o širenju biznisa?

Ildiko: Već neko vreme razmišljamo o proširenju i nadamo se da će se to uskoro i ostvariti. Trenutno nas ograničava nedostatak prostora u radionici, zbog čega još nismo u mogućnosti da krenemo u realizaciju tih planova.

Gabriela: Iako nam trenutno nije neophodna, volele bismo da jednog dana imamo svoju prodavnicu, možda baš u Beogradu. Za sada, to ostaje samo san koji će pričekati svoje ostvarenje.

Ko su bili prvi kupci i gde ste sve izlagali?

Gabriela: Naši prvi kupci bili su naši najbliži prijatelji, koji su nam pružili nesebičnu podršku. Zatim su se pridružili i njihovi prijatelji, a vest o Berkselu se polako širila, najpre usmenom preporukom, a potom putem društvenih mreža.

Ildika: Prve zvanične poslovne korake napravile smo na bazarima u našem rodnom gradu Zrenjaninu. Kako je brend Berkesel rastao, počele smo da izlažemo na većim bazarima i dizajnerskim marketima u Novom Sadu i Beogradu. Danas se fokusiramo isključivo na dizajnerske događaje, gde je akcenat na autentičnim brendovima, bez prisustva hrane i pića.

berkesel 08

Gde se danas sve mogu naći vaši proizvodi?

Ildiko: Naše proizvode trenutno možete pronaći isključivo onlajn, odnosno u našoj internet prodavnici, kao i putem društvenih mreža. Ipak, sa velikim zadovoljstvom, uz prethdnu najavu, dočekujemo sve one koji žele da uživo zavire u našu ponudu i posete našu radionicu u Zrenjaninu.

Imale ste i saradnje sa drugim brendovima, jelda?

Gabriela: Tako je. Sarađivale smo sa različitim brendovima na kreiranju zajedničkih proizvoda u ograničenim serijama, što je uvek nailazilo na sjajan prijem. Pored toga, realizovale smo i korporativne projekte, poput izrade rančeva za laptop namenjenih zaposlenima. I dalje smo otvorene za ovakve i slične vrste saradnji, važno je samo da nam se kupci jave na vreme.

berkesel 09

Na kojim marketima danas izlažete?

Ildiko: Od prošle godine ponovo smo se aktivno uključile u izlaganje na marketima. Naš prvi bazar nakon duže pauze bio je Weekend Bazar u Beogradu, na kojem smo učestvovale nekoliko puta, svaki put sa izvanrednim odzivom. Posebno nam je drag događaj Ana Popović Shoes and Friends Pop-up, koji nas je oduševio profesionalnošću organizacije i ostavio najlepši utisak. Za kraj ove godine izdvojile smo Božićni bazar u Novom Sadu-Market Nedeljom, gde ćemo izlagati 21.12.2024. u SKCNS Fabrici. Jedva čekamo da se susretnemo sa Novosađanima.

Gde su sve u inostranstvu završile Berkesel torbe i rančevi?

Ildiko: Proteklih 10 godina dosta smo slale za Hrvatsku, nešto manje za Mađarsku, Bosnu, Crnu Goru, Nemačku, Norvešku, kao i za Švajcarsku. Nekoliko puta smo imale porudžbine i za Sjedinjenje Američke Države.

Gabriela: Dogodine planiramo da se malo više aktiviramo na tom polju, ali i da gostujemo na inostranim bazarima – neprestano dobijamo upite kada ćemo da navratimo u Zagreb, pa nije isključeno da će se taj susret desiti.

berkesel 10

Šta biste poručili budućim preduzetnicima?

Ildiko: Budućim preduzetnicima bismo savetovale da budu uporni i istrajni. Ključ uspeha leži u tome da iskreno vole ono čime se bave, jer čak i kada stvari na početku ne idu glatko, strast prema radu pružiće im zadovoljstvo i motivaciju da nastave. Kada se pronalazite u onome što radite, svaki izazov postaje prilika za rast i napredak.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autori

Pravnik u pokušaju, novinar i prevodilac po definiciji. Ljubitelj japanske kulture. Ospe se kad pročita nemogu i/ili neznam.Ume da izrecituje (ne tražite da peva ako vam je sluh mio) Barbaru od Žaka Prevera, na francuskom, bez akcenta, koju je nabiflao samo iz njemu znanih razloga.

Više o Aleksandru

Primarno animator i video montažer, teški zavisnik od After Effects-a.Još kao mali analizirao je crtane filmove i to površno znanje prenosio u blokčić, sliku po sliku, stranu po stranu, kao frejm po frejm... i zatim brzim listanjem uživao u nekoliko sekundi animiranog sadržaja, koji je za njega bio od neprocenjive vrednosti.

Više o Đorđu

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu

Fotograf, videograf i petrolhead. Voli sve što ima točkove, a naročito Mazdu, kao i sve što ima elise, naročito ako ima i kameru. Govori tiho i nosi Nikon sa sobom.

Više o Vojislavu
Da li želite da besplatno dobijate sadržaj sa NašaMreža.rs direktno na Vaš email?