Biznisi

Fibi Concept:
Slaganje umetničkih puzli deo po deo

Uvek vas je zanimalo kako zaista izgleda proces stvaranja umetničkog dela? Uz Fibi puzle imate priliku da na poseban način budete deo toga. Iza ovih slagalica, sa motivima umetničkih dela stoje Sofija i Slobodan Miljuš, koji su pokrenuli svoj brend prvenstveno kako bi kod ljudi podigli svest o srpskim umetnicima koji su nezasluženo zapostavljeni na domaćoj sceni.

fibi 01

Svaka Fibi puzla sadrži ručno rađene elemente, a sastoji se od 234 dela i obuhvata kreacije različitih umetnika, od Monike Lange i Dejana Ivanovića Wupera do Save Šumanovića i Nadežde Petrović.

Kako ste došli na ideju da pokrenete Fibi?

Zamisao se javila dok sam radio u IKEA-i. Naime, jednom prilikom koleginica iz Rusije mi je spomenula kako su murali Wupera iz Inđije popularni u njenoj domovini. Veoma me je iznenadila činjenica da je takav jedan umetnik poznat tako daleko, ali ne i kod nas. Želeo sam to da promenim, tj. podignem svest o umetnosti i umetnicima.

Potom je trebalo osmisliti proizvod koji bi bio dovoljno prijemčiv, ali i komercijalan i mogao da ispriča priče tih umetnika i njihovih radova. Odluka je pala na puzle, kao igru koja će ponovo okupiti porodice i prijatelje na druženje. To je bio prvi razlog.

Drugi motiv je bio da se publici približi proces stvaranja umetničkog dela, koji je sam po sebi dosta kompleksan i zahteva, između ostalog, puno strpljenja. Sa druge strane, stvaralački proces je zabavan i uvek je bio interesantan ljudima. Sve to donekle rezonuje sa procesom slaganja puzli i iz tog razloga su nam se baš one učinile kao adekvatna metafora i sredstvo za postizanje naše zamisli.

fibi 02

Kako su izgledali počeci?

Najpre smo stupili u kontakt sa Wuperom, koji se oduševio čitavom idejom. Preko njega, ali i drugih prijatelja i poznanika, došli smo do brojeva telefona brojnih umetnika. Svako veče, kad bih se vratio sa posla, izašao bih u šetnju i zivkao ih, iznoseći zamisao o predstavljanju njih kao kulturnog brenda kroz puzle. Reakcije su bile pozitivne, u najmanju ruku.

Nismo nametali nikakve posebne rokove. Bilo nam je dovoljno da u okviru od dva meseca dobijamo umetnikovu priču, fotografiju i delo koje nju ili njega najbolje reprezentuje. Prva četvorka, čije slagalice smo objavili, sastojala se od Sergeja Tucakova, Monike Lang, Vanje Vikalo Linncha i Dejana Ivanovića Wupera. Oni su označili početak brenda Fibi.

fibi 03

Da li ste odjednom objavili puzle sva četiri umetnika?

Odlučili smo da bi najbolje bilo da izlaze po kolekcijama. Predstavljali smo jednu puzlu nedeljno, kako bi publiku verodostojno upoznali sa svakim umetnikom, njegovim stilom i delom. U međuvremenu, radilo se na narednoj kolekciji, koju su činila nova četiri dela, odnosno umetnika.

Koliko je zahtevna izrada puzli?

Veoma. Trudimo se da kvalitet puzli održimo na visokom nivou, a sam proces proizvodnje ide dosta sporo, prvenstveno zato što se sve slagalice ručno izrađuju, a razlog tome jesu mali tiraži. Tek kada naručite preko 1000, onda možete da računate na mašinsku izradu, a mi još nismo došli do toga.

fibi 05

Ukoliko se deo slagalice izgubi, da li postoje “zamenski” delovi?

Da, kad god napravi puzle, majstor nam odvoji kesicu sa svim delovima slagalice. Ipak, mi imamo svega po jedan komad svake i jedino što možemo jeste da pošaljemo čitavu slagalicu, što svakako nije isplativo. Tako da, radimo na optimalnijem rešenju.

Svaka vaša slagalica sadrži 234 delova. Kakva tajna se krije iza tog broja?

Nažalost, nema nikakve tajne. Jednostavno, majstor je to učinio na svoju ruku. Da li ima neku filozofiju ili prosto ima nešto protiv okruglih brojeva, samo on to zna.

Ono po čemu se vaše puzle dodatno izdvajaju jeste i samo pakovanje.

Da, osmislili smo da kutija bude flat i da ima zvuk nalik vakuumu kada se otvara, poput onih za Apple uređaje, što je zadalo glavobolju štampariji. Želeli smo da pakovanje izgleda lepo i moderno, vodeći računa o dizajnu, izboru materijala, kao i estetici svakog elementa. Lice kutije sadrži informacije o umetniku, kolekciji, kao i jednu teaser rečenicu koja opisuje umetničko delo. Na poleđini nalazi se kratka priča o nama: ko smo, kako smo nastali i koja je naša vizija.

No, nismo se zaustavili na tome. Ceo doživljaj smo zaokružili jednim posebno praktičnim dodatkom, a to je platnena torbicu u kojoj su spakovani svi delovi puzle. Na taj način smo pokušali još duže da zadržimo momentum oduševljenja. Pored toga, unutar kutije se nalazi liflet o umetniku i umetničkom delu, kao i poster vodič, kako bi u konačnici slagalica trebala da izgleda.

fibi 06

Da li ste se isprva oglašavali negde?

Nismo ulagali mnogo u društvene mreže jer smo i sami tražili najbolji način kako pristupiti promociji brenda. Puzle su prvi put izložene u prostoru Nove Iskre na Dorćolu, gde i dalje stoje. Magazin BURO je bio sledeći koji nas je prepoznao. Oni su objavili zaista divan članak o Fibi brendu.

Nakon toga, pojavljivali smo se i na brojnim marketima. U nekoliko navrata smo bili izlagači i u Silosima, sa kojma smo ostvarili veoma dobru saradnju.

Postoji li poseban razlog zašto je sajt na engleskom?

Sajt je inicijalno postavljen da bude na engleskom jeziku da bismo brend približili kako našim ljudima, tako i svim stranim posetiocima. U planu je izrada sajta i na srpskom jeziku, tako će ceo sadržaj biti dvojezičan.

fibi 07

Kako je došlo do te saradnje sa Muzejom savremene umetnosti Beograd?

Saradnju smo mi inicirali, vođeni idejom svetskih muzeja, da se poveća posećenost i komercijalizuje ponuda. Nakon nekoliko dana dobili smo odgovor od Muzeja savremene umetnosti i time započeli saradnju.

Najveći izazovi su bili definisanje tipa umetničkih dela koje želimo da prikažemo kroz puzle, kao i pitanje autorskog prava. Doneta je odluka da to budu umetnici međuratnog perioda i to dela Vase Pomorišca, Save Šumanovića, Milene Pavlović-Barili i Nadežde Petrović.

Puzle su sada izložene u Muzeju savremenih umetnosti, gde se mogu i kupiti.

fibi 08

Da li razmišljate da promovišete i neafirmisane umetnike kroz puzle?

Da, svakako. U doglednoj budućnosti voleli bismo da napravimo konkurs na koji bi se prijavljivali mladi i neafirmisani umetnici. Potom bi žiri izabrao četiri najbolja rada, koja bi činila posebnu kolekciju puzli. No, o tom potom.

Kakvi su utisci kupaca?

Naš generalni utisak je da mladi prepoznaju ideju i kupuju naše puzle, ali uvek se prijatno iznenadimo koliko je naša publika, zapravo, raznolika.

fibi 09

Koje su najprodavanije puzle?

Ne bismo izdvajali po tom pitanju nijednu puzlu, tj. umetnika. Naša ideja se prevashodno odnosi na promociju umetnosti i stvaranju prostora za vidljivost umetničkih dela, konkretno likovnih. Naravno da ima puzli koje se više prodaju od drugih, ali to nije poenta naše priče, niti nešto što što bi trebalo biti u fokusu.

Kako funkcioniše dostava?

Puzle uglavnom šaljemo poštom, mada često i ja lično dostavljam, ako mi je usput ili ako procenim da je lokacija dostave u blizini.

fibi 10

Kakvi su vam planovi za budućnost?

Trenutno sa tri umetnice radimo na igri pamćenja. Kao i kroz puzle, i ovaj proizvod je predviđen da promoviše i predstavi umetnike, ali istovremeno i da bude edukativnog karaktera, koju mogu da igraju kako deca, tako i odrasli.

Takođe, imamo brojne ideje vezane za razvoj brenda, neke nove proizvode i saradnje, ali to je sve trenutno na nivou zamisli i razrade.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autori

Pravnik u pokušaju, novinar i prevodilac po definiciji. Ljubitelj japanske kulture. Ospe se kad pročita nemogu i/ili neznam. Ume da izrecituje (ne tražite da peva ako vam je sluh mio) Barbaru od Žaka Prevera, na francuskom, bez akcenta, koju je nabiflao samo iz njemu znanih razloga.

Više o Aleksandru

Primarno animator i video montažer, teški zavisnik od After Effects-a. Još kao mali analizirao je crtane filmove i to površno znanje prenosio u blokčić, sliku po sliku, stranu po stranu, kao frejm po frejm... i zatim brzim listanjem uživao u nekoliko sekundi animiranog sadržaja, koji je za njega bio od neprocenjive vrednosti.

Više o Đorđu

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu

Niz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.

Više o Ivanu

Fotograf, videograf i petrolhead. Voli sve što ima točkove, a naročito Mazdu, kao i sve što ima elise, naročito ako ima i kameru. Govori tiho i nosi Nikon sa sobom.

Više o Vojislavu
Da li želite da besplatno dobijate sadržaj sa NašaMreža.rs direktno na Vaš email?