Biznisi

Grooming Masters:
Prvoklasna muška kozmetika za one koji vole da brinu o sebi

Firma Grooming Masters okuplja kolektiv craft brendova koji se bave proizvodnjom visokokvalitetne muške kozmetike, inspirisani kulturom starih i old-school berbernica. Nude kompletnu paletu proizvoda za hedonističko i tradicionalno brijanje, negu lica, kože, brade i brkova, kao i niche parfeme i kolonjske vode.

grooming 01

Ova kozmetika spada i u kategoriju profesionalne muške kozmetike koja je često deo „alata“ u berbernicama u regionu, ali i širom sveta.

Iza ove priče stoji Nemanja Veselinović, vlasnik i pokretač brenda BRK 1930, od koga je sve krenulo sa idejom da se našim ljudima približi koncept muške kozmetike i pravilne nege brade i brkova kao rituala koji muškarcima daje bolji izgled, lepšu svakodnevnicu i podiže samopouzdanje.

Kako ste došli na ideju da pokrenete BRK 1930?

Sve je počelo pre 6-7 godina. Zainteresovao sam se za proizvodnju muške kozmetike, a BRK je bio pravi izazov. Stvorili smo brend sa idejom da muškarcima pomognemo u negovanju kako brade, tako i izgleda, ali i uspostavljanja dnevne rutine, onako kako njima odgovara.

Od samog početka, naš fokus bio je na tome da proizvodimo kvalitetnu, prirodnu kozmetiku bez dodatne hemije.

Iako su nam ciljna grupa bile „bradonje“, naša priča nije bila namenjena isključivo njima, već svim muškarcima koji žele da se brinu o svom izgledu. Nisu izostali ni komplimenti, ali i šaljive dosetke od strane ženskog pola. Par njih je reklo da im se toliko dopada to što radimo, da bi i one volele da imaju brkove.

grooming 02

Kada kažemo „kozmetika za muškarce“, o čemu govorimo, zapravo? Možete li nam malo predstaviti vaš asortiman?

Naravno. U početku smo proizvodili ulja za bradu. To je jedan od ključnih proizvoda za negu, a na našem tržištu je bila velika potražnja za tim proizvodom. Posle toga smo počeli da proizvodimo sapune na prirodnoj bazi, balzame, voskove… Zatim, kako bismo kompletirali ponudu, uvodimo preparate za negu i stilizovanje kose. Glina za kosu je verovatno najizazovniji preparat koji smo napravili. Bilo nam je potrebno čitavih godinu i po dana da ga osmislimo i razvijemo.

Što se tiče asortimana, pod brendom BRK 1930 imamo ukupno 8 proizvoda u ponudi, a planiramo da ta brojka poraste na 15. Trenutno su tu limitirana serija ulja „Tri Lista Duvana“, zatim balzam za bradu „Stari Kapetan“, sapun za negu brade sa aktivnim ugljem, šampon i glina za kosu.

U ponudi imate i proizvode drugih brendova?

Pošto smo želeli da pružimo ceo asortiman za negu na jednom mestu, bilo je nužno da u ponudu uvrstimo proizvode koje ne proizvodimo sami. Tako smo došli na ideju da počnemo sa uvozom i distribucijom komplementarnih brendova za negu lica, negu posle brijanja i svega što je vezano za tradicionalno, hedonističko brijanje. Ono što vredi napomenuti jeste da naši standardi za kvalitet brendova koje uvozimo su jako strogi, kao i standardi naše sopstvene proizvodnje.

grooming 03

Brend BRK 1930 ima jedinstveni identitet i zastupa određenu berbersku kulturu. Možete li nam reći malo više o tome?

Što se tiče naziva BRK 1930, on je inspirisan legendom Ilije Brka, poznatog berbera za vreme Drugog svetskog rata. U njegovu čast rešili smo da čitavu priču našeg brenda iznesemo na autentičan humor koji se dešavao tih godina, a interpretacije o kojima pričam možete videti na našoj Instagram stranici.

U to vreme je brada bila jako popularna, a pre nekih 5-6 godina to nas je inspirisalo da počnemo. Sve je krenulo u veselom duhu i zezanju, te preraslo je u ono što smo danas, a to je ozbiljan brend za proizvodnju i prodaju muške prirodne kozmetike koji sarađuje sa velikim brojem berbernica.

Kada govorimo o toj kulturi za vreme Drugog svetskog rata, 1930. godina je ključna. To je bio jedan karakterističan period za kulturu našeg gradskog života u Beogradu, a i u Srbiji. U to vreme je bilo mnogo gospode širom naše zemlje i može se reći da je vladala svojevrsna boemska kultura. Tada su zaživele i prve srpske kafane i prosto je počeo da se rađa taj element gradske kulture. Upravo na tome je zasnovana čitava naša priča. Na primer, jedan od naših proizvoda je inspirisan starom poznatom kafanom „Tri Lista Duvana“. Uopšteno taj neki karakterističan šmek koji se dobija stavljanjem ulja na bradu i budi to zaboravljeno sećanje na ta vremena i osećaj nostalgije. To nam je bio cilj i inspiracija.

grooming 07

Kako ste poslovali u početku? Da li ste odmah otvorili prodavnicu ili ste počeli prodaju putem interneta?

Naša prodaja u početku je išla samo online, a zatim smo počeli da sarađujemo sa berbernicama. To nam je bilo najlakši način da dođemo do što većeg broja klijenata, jer su berbernice imale neku svoju priču, a većina njih je kliknula sa našom. Počeli smo polako sve to da razvijamo. Imali smo asortiman proizvoda, izgradili smo klijentelu kupaca i konačno smo u novembru prošle godine otvorili i našu prodavnicu ispred koje se sada nalazimo. Odlučili smo se na to, jer je to bio ubedljivo najpopularniji zahtev naših klijenata.

Tu je i drugi razlog koji nismo predvideli u početku, ali jako nam je drag. Naime, često naše proizvode ne kupuju muškarci lično, već to čine dame u svrhu poklona. Njima je važno da miris ne bude samo po njegovom već i po njenom ukusu. Dame imaju „njuh“ za kozmetiku i žele proizvode da pogledaju, probaju, pomirišu prilikom kupovine.

Koji su bili vaši obimi kada ste počeli da radite? Koliko vas je bilo uključeno u taj proces?

Na samom početku bilo nas je samo troje. Ja sam bio zadužen za prodaju i to je bukvalno išlo od vrata do vrata, posećivao berbernice i razgovarao sa svakim berberom oko saradnje. Može se reći da je to bio tzv. brick and mortar momenat.

Kao i svaki početak, bilo je teško i izazovno. Padalo nam je na pamet da li da nastavimo celu priču ili ne, ali i dalje smo tu.

grooming 04

Imate li neke ograničene serije proizvoda?

Imamo par proizvoda koji se mogu smatrati klasičnim „ograničenim serijama“. Recimo, naša serija ulja od „Tri Lista Duvana“ izlazi samo u 280 bočica i to je to dok ne napravimo sledeću. Ideja iza toga je da stvorimo neku malu ekskluzivnost oko određenih proizvoda da bi kupci imali osećaj da su kupili nešto jedinstveno, a ne iz serijske proizvodnje.

Koliko dugo traje proces testiranja novih proizvoda kada ih napravite?

Svi naši novi proizvodi kreću od prvobitne formulacije, te potrebno je godinu-godinu i po dana da proizvod od tog stadijuma formule bude plasiran na tržište. Potrebno je proći sve bezbednosne procedure, analize, testiranja i uopšteno svaki deo tog procesa mora biti ispoštovan da bi se obezbedilo da proizvodi zadovoljavaju sve standarde kvaliteta i bezbednosti. Kada smo sve to završili i imamo proizvod spreman za prodaju, prvo ga pustimo u zatvoreno testiranje kod određenih berbera koji su naši veliki prijatelji i daju nam iskren feedback na nove proizvode kroz praktičnu primenu. Ako su svi zadovoljni i nema primedbi sa bilo čije strane, proizvod se pušta u proizvodnju i uključujemo ga u zvaničnu ponudu.

Da li BRK 1930 izvozi svoje proizvode?

Da, izvozimo. Trenutno smo prisutni u Bosni, u nekoliko berbernica. To radimo kroz distributera i naša priča se jako dobro „primila“ tamo.

Kad smo već kod toga, imamo i sad neke nove kozmetičke zakone u Evropi koji dolaze i kod nas, pa se tu moramo uskladiti sa dosta evropskih regulativa da bismo počeli da izvozimo u EU, ali nadamo se da ćemo uskoro imati dobre vesti po tom pitanju.

Pomenuli ste da su vaši najveći klijenti berbernice.

Tako je, najveći klijenti su nam berbernice. Mislim da u ovom momentu sarađujemo sa oko 140 njih, od kojih je nekih 30-ak u Beogradu. Imamo lep poslovni, a i drugarski odnos sa većinom, a najbitnije je što i delimo istu viziju.

grooming 05

Kako ste uspeli da približite ideju muške nege i brige o svom izgledu ljudima na našim prostorima?

Internet nam je sigurno bio glavni kanal marketinga od samog početka i to nam je na prvom mestu olakšalo da popularizujemo tu neku ideju kozmetike koja je orijentisana ka muškarcima.

Obično kada muškarac odluči da, recimo, pusti bradu i brkove i postigne određeni izgled, uvidi da ih ne može tek tako pustiti da rastu i tu se okreće ka berberinu. Berber stavi pomadu, upotrebi sapun koji miriše nepojmljivo dobro, odradi „kraljevski tretman“, stavi vruć peškir i sve što ide uz to. Na kraju, muškarac izađe kao preporođen iz berbernice.

Par poseta je više nego dovoljno da se razvije navika, a kada muškarac razvije naviku da posećuje berbera i brine o sebi, onda se krene raspitivati i o proizvodima. U srži je to da se trudimo da proširimo priču o određenom stilu života jednog ostvarenog muškarca koji želi da mu svakodnevnica bude što bolja na svakom mogućem nivou.

grooming 06

U ponudi imate i aksesoare?

Tako je, ali nisu to obični aksesoari. Na primer, jedan od naših najpopularnijih proizvoda jeste češalj od volovskog roga, pa četke za brijanje i razni slični proizvodi. Ali, naš naum na kojoj insistiramo jeste da su, generalno, u pitanju buy it for life proizvodi. Znači, kada ih kupite jednom, možete da ih koristite čitavog života, pod uslovom da, naravno, praktikujete ispravnu upotrebu i uredno održavate proizvod. To je još jedna odlika kvaliteta iz nekih starih vremena koja možda nije toliko profitabilna za nas u modernom dobu, ali svejedno insistiramo na njoj.

Možete li nam reći koji su vaši najpopularniji proizvodi ili mirisi?

To je dobro pitanje. Moj lični utisak je da muškarci vole te muške citruse, uglavnom zato što dame najbolje reaguju na njih kada su u blizini. Što se proizvoda tiče, najprodavanije su pomade za kosu koje daju taj mat, prirodan izgled, bez sjaja. I, naravno, aksesoari, kao što su brijači, britve, četke, češljevi, neseseri.

grooming 09

Kakvi su vam planovi za budućnost?

Planiramo proširenje u polju maloprodaje i distribucije, kao i palete proizvoda. Uvek gledamo kako da nadopunimo naš asortiman sa komplementarnim proizvodima iza kojih stoji jedinstvena priča. Od skora Grooming Masters kao platforma posluje i kao mini-franšiza u regionu, te se i u drugim zemljama u našem okruženju može pronaći ista usluga i paleta proizvoda.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autori

Pravnik u pokušaju, novinar i prevodilac po definiciji. Ljubitelj japanske kulture. Ospe se kad pročita nemogu i/ili neznam. Ume da izrecituje (ne tražite da peva ako vam je sluh mio) Barbaru od Žaka Prevera, na francuskom, bez akcenta, koju je nabiflao samo iz njemu znanih razloga.

Više o Aleksandru

Primarno animator i video montažer, teški zavisnik od After Effects-a. Još kao mali analizirao je crtane filmove i to površno znanje prenosio u blokčić, sliku po sliku, stranu po stranu, kao frejm po frejm... i zatim brzim listanjem uživao u nekoliko sekundi animiranog sadržaja, koji je za njega bio od neprocenjive vrednosti.

Više o Đorđu

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu

Niz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.

Više o Ivanu

Radoznala, aktivna i uvek zainteresovana za više stvari. Trenutno se bavi fotografijom i vizuelnim umetnostima. Usavršava se u oblasti dizajna enterijera.

Više o Miji

Fotograf, videograf i petrolhead. Voli sve što ima točkove, a naročito Mazdu, kao i sve što ima elise, naročito ako ima i kameru. Govori tiho i nosi Nikon sa sobom.

Više o Vojislavu
Da li želite da besplatno dobijate sadržaj sa NašaMreža.rs direktno na Vaš email?