Biznisi

Moj bicikl:
Bicikli po vašoj meri i želji za vožnju kao po oblacima

Ljubomir Vučković, zajedno sa suprugom, tvorac je i vlasnik brenda „Moj bicikl“, koji proizvodi custom-made bicikle po meri i narudžbini svojih kupaca.

mojbicikl 01

Ljubomir, koji je i sam ljubitelj biciklizma, želeo je da omogući svojim kupcima da dođu do kvalitetnih i bezbednih bicikala za gradsku vožnju izrađenih po njihovoj meri i ukusu. On i supruga blisko sarađuju sa svakim klijentom i prilagođavaju svaki deo njihovog dvotočkaša iz snova: od boje, preko modela, pa i do stila korpe.

Šta vas je inspirisalo da se bavite proizvodnjom bicikala i kako je nastala firma i brend Moj bicikl?

Moja supruga i ja osnovali smo firmu Moj bicikl pre tačno 10 godina, 8. januara 2015. godine. Ideja da se bavimo proizvodnjom bicikala nije došla slučajno – pre toga smo se bavili različitim poslovima, ali smo bili te sreće da imamo u bliskom okruženju čoveka koji je godinama radio sa biciklima, još od osamdesetih godina u vreme Jugoslavije. On nam je preneo mnogo znanja i dao prve kontakte, što nas je usmerilo u ovom pravcu.

Početak, kao i svaki, nije bio lak. Krenuli smo sa ograničenim sredstvima u neizvesnu budućnost. Eksperimentisali smo dosta, učili kroz neuspehe, sve dok nismo došli do proizvoda koji je zadovoljio naše standarde i viziju. Veliku ulogu u tome imalo je i suprugino iskustvo u spoljnoj trgovini, koje nam je pomoglo da se snađemo u nabavci delova i procedurama uvoza.

Prvi bicikl koji smo prodali kupio je naš komšija – tada ga još nismo poznavali, ali jednostavno je ušao u radnju i odabrao muški kruzer, zeleni, tačno se sećam. Od tog trenutka krenula je priča Moj bicikl. Počeli smo da gradimo brend kroz preporuke zadovoljnih kupaca, društvene mreže i direktan kontakt sa ljudima.

Danas, 10 godina kasnije, ponosni smo na to što smo uspeli da stvorimo nešto autentično i što naši bicikli nisu samo prevozno sredstvo, već deo nečijeg stila i identiteta. Naš cilj je oduvek bio da kvalitet i personalizacija budu na prvom mestu, i to je filozofija kojom se i dalje vodimo.

mojbicikl 02

Kako je tekao proces eksperimentisanja do savršenog modela bicikla i kako se vaši današnji modeli razlikuju od početnih?

Kada smo započeli Moj bicikl, nismo imali tačno definisan model koji ćemo praviti, ali smo znali da želimo da radimo custom bicikle koji će biti prilagođeni željama kupaca. Proces eksperimentisanja je trajao nekoliko meseci, ali i danas, nakon 10 godina, stalno nešto unapređujemo i usavršavamo.

Prvi bicikli koje smo napravili bili su jednostavniji, ali su od samog starta bili kvalitetni i prilagođeni gradskim uslovima vožnje. Danas su naši modeli znatno unapređeni – specijalizovali smo se za gradske bicikle, kruzere i fixie modele, dok se svesno nismo upuštali u proizvodnju planinskih i trekking bicikala, jer je to tržište prezasićeno i tu bi bilo teško konkurisati velikim brendovima.

Današnji bicikli su preciznije izrađeni, dizajn je usavršen, a izbor delova je pažljivo optimizovan da bismo dobili što bolji odnos cene i kvaliteta. Kupci sada mogu birati boju rama, vrstu ručki, guma, broj brzina, pa čak i detalje poput pletenih korpi i drvenih gajbica.

Iako su se naši bicikli vremenom estetski i tehnički unapredili, ono što se nikada nije promenilo jeste osnovna filozofija – svaki bicikl koji napravimo je unikat i potpuno prilagođen osobi koja će ga voziti. To je ono što nas izdvaja na tržištu i ono što ćemo nastaviti da radimo i u budućnosti.

mojbicikl 03

Zašto ste odlučili da se fokusirate na custom bicikle?

Tržište je prezasićeno serijski proizvedenim biciklima, naročito planinskim (mountain bike) i trekking biciklima, gde dominiraju veliki brendovi s globalnom prisutnošću. U toj konkurenciji bi bilo teško izboriti se, jer kupci koji žele vrhunski bicikl za sport ili avanturu obično biraju poznate marke sa dugogodišnjom reputacijom.

Zato smo se specijalizovali za gradske bicikle – cruiser, fixie i slične modele koji su idealni za svakodnevnu vožnju po gradu. To su bicikli koji nisu samo prevozno sredstvo, već deo stila i načina života. Ljudi koji biraju naše bicikle žele nešto drugačije, personalizovano, nešto što ne mogu da nađu u masovnoj proizvodnji.

Kod nas kupci mogu da biraju boju rama, vrstu guma, ručke, sedište, pa čak i dodatke poput pletene korpe, drvene gajbice ili prtljažnika. Na taj način svaki bicikl postaje unikatan. Takođe, naši bicikli su kvalitetno izrađeni i dugotrajni, jer koristimo čelične ramove i pažljivo birane komponente koje osiguravaju dug vek trajanja i udobnu vožnju.

Naša ciljna grupa su ljudi koji žele gradski bicikl po svojoj meri, bilo da ga koriste za svakodnevnu vožnju, odlazak na posao ili rekreativne ture. To su često ljudi koji žele ekološki prihvatljiv način prevoza i koji uživaju u estetici i funkcionalnosti bicikla kao ličnog prevoznog sredstva.

Iako su električni bicikli sve popularniji, mi se i dalje držimo klasičnih modela, jer vidimo da postoji stabilna potražnja za kvalitetnim, prilagodljivim biciklima koji nisu zavisni od baterija i elektronike. Verujemo da u ovom segmentu možemo da ponudimo nešto drugačije i da naš pristup ima svoju vernu publiku.

mojbicikl 04

Koliko traje i kako izgleda proces izrade bicikla od narudžbine do isporuke?

Proces izrade bicikla zavisi od više faktora, ali u proseku traje oko 15 dana od trenutka kada kupac potvrdi narudžbinu. Naravno, to može biti i kraće, nekad svega dva dana, ako imamo sve komponente spremne – ako je ram već ofarban u željenu boju i ako su svi delovi na stanju. Međutim, ako je potrebno dodatno farbanje ili specifične modifikacije, onda proces traje nešto duže.

Sve počinje od kupčeve ideje. Većina naših kupaca bira modele i kombinacije boja i delova na osnovu bicikala koje smo ranije pravili, a koje mogu videti na našem sajtu. Neki dolaze sa svojim posebnim željama, skicama ili referencama. Kada definišemo kako bicikl treba da izgleda, krećemo u proces izrade.

Prvi korak je priprema rama – ako je potrebno, on se farba u željenu boju i ostavlja da se osuši. Paralelno s tim, biramo i pripremamo ostale komponente: gume, ručke, volan, sedište, brzine, prtljažnike i sve ostale detalje koje je kupac odabrao. Zatim sledi sklapanje, precizno podešavanje svih delova i provera funkcionalnosti.

U zavisnosti od doba godine, vreme isporuke može malo varirati. Na primer, u periodima najveće potražnje, poput proleća i leta, može doći do manjih kašnjenja, jer je tada obim posla veći. Ipak, trudimo se da sve ispoštujemo u dogovorenom roku, a kupci uglavnom imaju razumevanja ako se nešto malo oduži.

Što se isporuke tiče, bicikle šaljemo širom Srbije, ali je isporuka u inostranstvo komplikovanija i skuplja zbog carinskih i logističkih prepreka. Ipak, imamo kupce iz dijaspore koji bicikl naruče dok su u inostranstvu, a zatim ga preuzmu kada dođu u Srbiju.

Naš cilj je da svaki bicikl koji izađe iz radionice bude potpuno u skladu s onim što smo se dogovorili s kupcem i da pruža maksimalno zadovoljstvo u vožnji.

mojbicikl 05

Da li radite servis bicikala i da li popravljate bicikle koje nisu vaše proizvodnje?

Da, naravno, radimo servis bicikala i pored toga što proizvodimo sopstvene modele. Ne servisiramo isključivo naše bicikle, već popravljamo i održavamo bicikle svih proizvođača. U suštini, ako neko donese bicikl koji nije kupljen kod nas, to nije problem – trudimo se da pomognemo svima kojima je potreban popravka ili održavanje.

Osim standardnog servisa, bavimo se i restauracijom starih bicikala. To znači da ako neko ima stariji bicikl za koji je emotivno vezan ili jednostavno želi da ga osveži i vrati u vozno stanje, možemo ga potpuno srediti i doterati. Naravno, ovde je važno napomenuti da ne kupujemo i ne restauriramo bicikle da bismo ih preprodavali – radimo isključivo po narudžbini vlasnika, prema njegovim željama i potrebama.

Što se tiče toga koliko se može uraditi na starim biciklima, sve zavisi od budžeta i stanja u kojem se bicikl nalazi. Sve se može srediti, ali pitanje je koliko je to isplativo za vlasnika. U nekim slučajevima je popravka jednostavna i brza, dok u drugim može biti skuplja od nabavke novog bicikla.

U svakom slučaju, trudimo se da pružimo kvalitetnu uslugu i da svaki bicikl koji izađe iz naše radionice bude siguran, funkcionalan i spreman za vožnju.

mojbicikl 06

Da li sarađujete sa firmama i brendovima na posebnim projektima i ko su danas neki od vaših najvećih klijenata ili saradnika?

Da, imamo iskustvo u saradnji sa firmama i brendovima na različitim projektima. Iako se primarno bavimo izradom custom bicikala za individualne kupce, često nas kontaktiraju kompanije koje žele bicikle za promocije, nagradne igre ili korporativne poklone.

Radili smo, recimo, za Philip Morris – za njih smo napravili desetak bicikala u okviru jedne marketinške kampanje. Takođe, sarađivali smo sa IKEA-om i jednom građevinskom firmom iz Srbije, za koju smo u dva navrata radili po 15 bicikala. Jedna zanimljiva saradnja bila je i sa finskom kompanijom Tikurila, koja je vlasnik nekadašnje Zorke Šabac – oni su koristili naše šarene bicikle u svojoj promociji boja i lakova.

Često nas kontaktiraju i filmske i reklamne produkcije kada im je potreban specifičan bicikl za snimanje – na primer, rekviziteri znaju da kod nas mogu dobiti bicikl određene boje i dizajna, što je teško naći u standardnoj ponudi. Nedavno su nas čak zvali i studenti sa Ekonomskog fakulteta u Novom Sadu, koji su želeli da testiraju bicikle na dužoj distanci – i tu smo rado izašli u susret.

Što se tiče masovnije proizvodnje za firme, možemo izraditi i serije identičnih bicikala, u zavisnosti od potreba klijenta. Naš proces proizvodnje je dovoljno fleksibilan da omogućava prilagođavanje velikim narudžbinama, a u slučaju većih projekata potrebno nam je otprilike 20-30 dana da sve bude spremno.

U suštini, otvoreni smo za saradnju sa kompanijama i organizacijama koje žele kvalitetne, personalizovane bicikle za svoje projekte, bilo da se radi o reklamnim kampanjama, korporativnim poklonima ili posebnim inicijativama.

mojbicikl 07

Koliko su društvene mreže važne za vaše poslovanje i na koje sve načine dopirete do svesti kupaca?

Društvene mreže su nam izuzetno važne, jer su jedan od glavnih kanala putem kojih dolazimo do kupaca. Danas je malo ko spreman da ode u prodavnicu i nasumično bira bicikl – većina ljudi prvo istraži opcije na internetu, pogleda fotografije, pročita iskustva i tek onda donese odluku. Zato nam je važno da imamo aktivno prisustvo na mrežama, gde možemo da pokažemo šta radimo i kakvi su naši bicikli.

Na našem sajtu i društvenim mrežama, poput Instagrama i Facebooka, imamo veliki broj fotografija bicikala koje smo do sada pravili. To nam pomaže da kupci steknu jasnu sliku o našem radu i inspiraciju za bicikl koji žele. Uglavnom, ljudi biraju neku kombinaciju boja i delova koje su videli kod nas i zatim je prilagođavaju svojim željama.

Osim društvenih mreža, puno radimo i po preporuci. Meni je najdraže kada nam dođe kupac i kaže da mu je neko iz njegove okoline kupio bicikl kod nas pre nekoliko godina i da je toliko zadovoljan da sada i on želi jedan. To znači da naš rad ostavlja utisak i da kvalitet govori sam za sebe.

Takođe, imali smo i pojavljivanja u medijima. Na primer, u emisijama poput one koju je radio Jovan Memedović. Takva gostovanja donesu dodatnu vidljivost i pomognu da nas ljudi bolje upoznaju. Ipak, najveći deo publike dolazi kroz digitalne kanale i preporuke zadovoljnih kupaca.

mojbicikl 08

Kako ocenjujete biciklističku infrastrukturu u Srbiji i sa kakvim problemima i izazovima se suočava prosečan biciklista u našoj zemlji?

Biciklistička infrastruktura u Srbiji, blago rečeno, nije na zavidnom nivou. Ako izuzmemo Vojvodinu, gde su bicikli odavno deo svakodnevice, u ostatku zemlje situacija je prilično loša. Postoji nekoliko biciklističkih staza u Beogradu i drugim većim gradovima, ali su često nepovezane, neodržavane ili jednostavno nestaju na pola puta. Imamo situacije gde staza vodi do mosta, ali most nema deo za bicikliste, ili gde se biciklistička trasa završava nasred prometne saobraćajnice, ostavljajući bicikliste da se snalaze kako znaju i umeju.

Najveći problem je bezbednost. Biciklisti su često primorani da voze na putevima sa gustim i agresivnim saobraćajem, gde ih vozači ne doživljavaju kao ravnopravne učesnike. Često nema ni trotoara za pešake, a kamoli posebnih traka za bicikliste. Recimo, ja živim i radim u Krnjači, a da bih došao do centra Beograda biciklom, moram da pređem Pančevački most, što je ekstremno rizično. Imamo situacije gde ljudi kreću biciklom na posao, ali zbog loših uslova brzo odustanu, jer je vožnja stresna i nesigurna.

Još jedan izazov je nedostatak parking mesta i sigurnih lokacija za ostavljanje bicikala. Ljudi žele da koriste bicikle, ali ne znaju gde da ih ostave bez straha da će im biti ukradeni. Takođe, međunarodne biciklističke rute koje prolaze kroz Srbiju često nailaze na nelogične prekide, što ostavlja loš utisak kod stranih biciklista koji prolaze kroz našu zemlju.

Sve u svemu, biciklizam kod nas ima potencijal, ali bez ozbiljnih ulaganja u infrastrukturu, ljudi će se teško odlučiti da bicikl koriste kao primarno prevozno sredstvo. Mnogi bi želeli da voze bicikl do posla ili u svakodnevnim obavezama, ali im trenutni uslovi jednostavno ne omogućavaju sigurnu i prijatnu vožnju.

mojbicikl 09

Kakvi su vaši planovi za budućnost? Da li planirate proširenje asortimana ili neke inovacije?

Naravno, stalno imamo neke nove planove i ideje. Posao sa biciklima je dinamičan, a tržište se menja, pa i mi stalno razmišljamo kako da se prilagodimo i unapredimo ono što radimo.

Što se tiče proširenja, trenutno radimo na otvaranju još jedne lokacije, koja će biti na samo 200 metara od sadašnje radionice. To nam je važno, jer kako posao raste, potreban nam je veći prostor za rad i izlaganje bicikala. Nadamo se da će to biti realizovano uskoro.

Planiramo da dodatno unapredimo ponudu personalizacije. Već sada kupci mogu da biraju boju rama, guma, sedišta i ručki, ali radimo na tome da im omogućimo još veći stepen prilagođavanja, uključujući brendiranje i unikatne dodatke. Već smo sarađivali sa firmama na specijalnim projektima, pa ćemo i u tom pravcu širiti ponudu.

Naravno, svaki plan zavisi od tržišta i potražnje, ali ono što je sigurno jeste da ćemo nastaviti da pravimo kvalitetne bicikle, koji su pre svega dugotrajni, unikatni i prilagođeni potrebama vozača. Uvek radimo na tome da poboljšamo procese i prilagodimo se novim trendovima, ali bez odstupanja od kvaliteta i autentičnosti po kojima smo prepoznatljivi.

mojbicikl 10

Šta biste savetovali nekome ko želi da započne sopstveni posao u Srbiji?

Iskreno, teško je dati univerzalan savet, jer mnogo toga zavisi od branše, tržišta i same osobe koja ulazi u preduzetništvo. Ono što bih mogao da kažem iz svog iskustva jeste da je upornost ključna, ali istovremeno treba biti realan – ne možete ići protiv tržišta.

Kada smo mi pokretali Moj bicikl, nismo ušli grlom u jagode. Imali smo neku viziju kako bi to trebalo da izgleda i osnovno predznanje koje smo mogli da iskoristimo. Naravno, bilo je mnogo neizvesnosti, eksperimenata i učenja kroz greške, ali ako ne probate, nikada nećete saznati da li biste uspeli.

Takođe, u Srbiji je izazov opstati u srednjem cenovnom rangu – najbolje prolaze ili jako jeftini proizvodi ili oni koji su premium i skupi. Mi smo se našli negde između, što nije lako, ali smo opstali, jer smo se izdvojili kvalitetom i personalizacijom. To znači da, ako ulazite u biznis, morate imati neku vrednost koja vas odvaja od drugih.

I na kraju – budite spremni na neočekivane prepreke. Mi smo, na primer, tokom korone imali problema sa nabavkom delova – tržište je bilo paralizovano, a Srbija, kao malo tržište, bila je poslednja na listi za isporuke. Takve stvari ne možete predvideti, ali možete učiti kako da se prilagodite i pronađete rešenja.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autori

Pravnik u pokušaju, novinar i prevodilac po definiciji. Ljubitelj japanske kulture. Ospe se kad pročita nemogu i/ili neznam.Ume da izrecituje (ne tražite da peva ako vam je sluh mio) Barbaru od Žaka Prevera, na francuskom, bez akcenta, koju je nabiflao samo iz njemu znanih razloga.

Više o Aleksandru

Primarno animator i video montažer, teški zavisnik od After Effects-a.Još kao mali analizirao je crtane filmove i to površno znanje prenosio u blokčić, sliku po sliku, stranu po stranu, kao frejm po frejm... i zatim brzim listanjem uživao u nekoliko sekundi animiranog sadržaja, koji je za njega bio od neprocenjive vrednosti.

Više o Đorđu

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu

Fotograf, videograf i petrolhead. Voli sve što ima točkove, a naročito Mazdu, kao i sve što ima elise, naročito ako ima i kameru. Govori tiho i nosi Nikon sa sobom.

Više o Vojislavu
Da li želite da besplatno dobijate sadržaj sa NašaMreža.rs direktno na Vaš email?