Mojo Beard:
Prirodna kozmetika za savršeno stilizovanu bradu i frizuru
Mojo Beard je brend koji je nastao iz lične potrebe jednog iskusnog bradonje, Nikole Mrkovačkog, a sve uz pomoć njegove supruge Jelene, koja je uz znanje i umeće napravila baš onakve kozmetičke proizvode kakve on sam nije mogao pronaći na tržištu.
Od samih početaka Mojo Beard je ponudio širok asortiman proizvoda za bradu, uključujući šampone, sapune, balzame, ulja i butere. Svaki proizvod formulisan je pažljivo, pružajući tako da omogući potpunu negu i stilizovanje brade po vašoj želji.
Kako i kada ste došli na ideju da pokrenete Mojo Beard?
Sve je krenulo 2018. godine. U to vreme sam već bio van korporativnog sveta i ozbiljno sam se bavio online biznisom. Inače, moj osnovni posao u kojem imam 20 godina iskustva su marketing i prodaja. Kako sam uveliko bio u tome, a supruga je bila na nekoj vrsti karijerne prekretnice, došli smo na ideju da započnemo nešto zajedno.
Meni, kao iskusnom bradonji, nedostajali su adekvatni proizvodi – većina njih koje sam do tada koristio nisu ispunjavali sve kriterijume koje sam imao. Nekima je falila tekstura, nekima kvalitet. Kako je supruga veliki ljubitelj prirodne kozmetike, a uz to i tehnolog, dao sam joj predlog da se oproba u pravljenju proizvoda za negu brade, koje bih prvenstveno ja koristio. Ubrzo je napravila nekoliko preparata i svi do jednog su bili fantastični. Podelio sam ih našim prijateljima na testiranje, i reakcije su bile baš kao i moja. Nakon toga, odlučili smo da kreiramo brend Mojo iliti Modžo Beard.
Šta su bili prvi proizvodi s kojima ste krenuli?
Prvi proizvodi su činili 90% onoga što i sada imamo u ponudi. Trenutno imamo 54 proizvoda, a na samom početku krenuli smo sa nešto više od 40. Postavili smo dobru osnovu i krenuli sa idejom da pokrijemo sve potrebe svakog prosečnog i naprednog bradonje. To uključuje higijenu i negu: šampone, sapune, balzame, butere, ulja, voskove – sve što je neophodno. Odmah smo želeli da popunimo ceo segment i sve smo to napravili u četiri različite mirisne note, zbog čega i imamo toliki broj proizvoda.
Koliko je muška kozmetika popularna na našim prostorima i kako su prvi kupci reagovali na proizvode?
Kada smo počeli, na našem tržištu je bilo par proizvođača koji su pravili kozmetiku za muškarce, ali personalizovana muška kozmetika, posebno za bradu, tek tada je postajala trend u svetu. Videli smo puno slobodnog prostora u toj oblasti, što me je, kao marketara, motivisalo da uđemo u ovu priču. Reakcije prvih kupaca bile su fenomenalne – znali smo da smo napravili nešto dobro, ali nismo očekivali da će inicijalni feedback biti toliko pozitivan. Vrlo brzo smo postali prepoznatljivi po kvalitetu, što nam je i bio glavni cilj.
Gde ste se prvi put pojavili?
Prvo smo se pojavili tamo gde se i sada nalazimo, a to je naš veb-sajt. To je glavni kanal prodaje i ono po čemu nas najviše prepoznaju. U celoj Srbiji imamo samo nekoliko prodajnih mesta, tačnije berbernica. Pažljivo biramo gde će se naši proizvodi nalaziti, jer prirodna kozmetika je specifična – nije dovoljno samo da je stavite na policu da bi je neko odmah kupio. Potrebno je da kupci razumeju zašto se koriste određeni sastojci, kako se proizvodi čuvaju, kako se pravilno koriste… Zbog toga biramo prodajna mesta koja mogu posvetiti pažnju prezentaciji naših proizvoda.
Takođe, puno pažnje polažemo na korisničko iskustvo – od trenutka kada posete naš sajt, do isporuke proizvoda i unboxinga. Svaki korak mora biti savršen.
Da li je biste naveli berbernice sa kojima sarađujete, kako bi kupci zanli gde još mogu pronaći vaše proizvode?
Najbolje je da spisak prodajnih mesta pronađu na sajtu. Važno je napomenuti da berbernice zadržavaju pravo na formiranje svojih cena, što znači da se cene mogu razlikovati od onih na našem sajtu. Takođe, berbernice često nemaju iste akcije koje mi imamo na veb-stranici, niti drže sve setove proizvoda koje nudimo.
Na primer, naši setovi su dostupni u 15 različitih varijacija, sa četiri mirisne note, i omogućavaju da birate između različitih kombinacija, kao što su buter ili balzam. Sve je intuitivno napravljeno, tako da kupci na sajtu mogu lako da se snađu i izaberu ono što im najviše odgovara.
Kako je izgledao dizajnerski put i kreiranje samog vizuelnog identiteta?
Sadašnji Mojo Beard proizvodi su redizajnirana varijanta. Prva verzija je bila mnogo jednostavnija. Dizajn pakovanja, kao i sam logo, radio je naš stari prijatelj Dejan Cetinović, poznati fotograf. Dok je redizajn radio drugi prijatelj. Zadržali smo neke stare ideje i inkorporirali ih u novije trendove, što je rezultiralo ovim vizuelnim rešenjem koje imamo sada.
Da li reč “Moџo” nosi neko posebno značenje?
“Moџo” je, zapravo, reč koja potiče iz afričke kulture. Sitni paterni koji se nalaze na ambalaži simbol su jednog od afričkih pleme, a reč „Moџo“ na njihovom jeziku znači nešto specifično. Danas je ova reč veoma prisutna u popularnoj kulturi i njen izvorni smisao povezan je sa snagom, pogonom i energijom koja pokreće čoveka, vraća ga na pravi put i daje mu dodatno samopouzdanje.
S obzirom na to da u današnjem svetu, punom predrasuda, mnogi ljudi imaju problema kada nose bradu – bilo na poslu ili u društvenom okruženju – ime brenda Mojo Beard šalje podršku. Želimo da svaki bradonja povrati svoj “Moџo” i sa ponosom nosi svoju bradu, bez obzira na prepreke.
Koliko su se stvari promenile od 2018. do sada, posebno u smislu pojave konkurencije i popularnosti proizvoda?
Šest godina nije kratak period, i dosta toga se promenilo nabolje, ali kod nas se stvari odvijaju dosta sporije nego na zapadu. Ne postoji toliki “hajp” oko proizvoda za bradu i još uvek postoje predrasude prema onima koji nose bradu ili izgledaju drugačije.
Kako se borite protiv tih predrasuda?
Edukacijom. Na našem blogu možete naći pregršt stručnih, edukativnih, tekstova koji se bave temama kao što su: kako nositi bradu, kako je negovati, održavati, i šta treba izbegavati. Naš cilj je da mladim ljudima, ali i svima koji su zainteresovani, pomognemo da sa stilom nose svoju bradu. Smatramo da je edukacija ključna u promeni slike na tržištu.
Koliko se promenila svest kod ljudi po pitanju korišćenja prirodnih proizvoda?
Dosta toga se promenilo – ljudi danas cene kvalitet i vode računa o tome šta kupuju. Veliki uspeh je kada čovek prepozna razliku između prirodnog proizvoda i onog prepunog hemikalija. Ako smo uspeli da, putem naših tekstova, promenimo percepciju makar jednog čoveka, smatramo to velikim uspehom. To su stvari na koje obraćamo pažnju i u koje verujemo.
Kako biste podelili proizvode koje nudite?
Bazična podela jeste ona prema dužini brade, jer to često govori o nečijem iskustvu. Naravno, to nije uvek slučaj, ali generalno, ljudi sa kraćom bradom koriste određene grupe proizvoda, dok oni sa srednjom ili dužom bradom koriste druge. Na primer, za muškarce sa kraćom bradom preporučio bih proizvode za higijenu brade, kao što su specijalizovani šamponi i sapuni. Važno je napomenuti da koža na licu nije ista kao koža na temenu, pa je neophodno koristiti proizvode namenjene baš tom delu lica.
Kako izgleda rutina za nekoga sa kraćom, a kako sa dužom bradom?
Za kraću bradu, pored šampona i sapuna, preporučio bih buter. Naš buter je na bazi vode, ima ekstremno hidrantna svojstva, i to je jedan od naših najprodavanijih proizvoda. Takođe, korisna je i četka za bradu kako bi se facijalne dlake pravilno održavale.
Za nekoga sa malo dužom bradom rutina uključuje pranje brade svaka 2-3 dana šamponom ili sapunom, sušenje brade, i zatim nanošenje butera preko noći. U dnevnoj varijanti tu dolazi ulje, koje prodire u svaki deo dlake, hrani je i neguje. Takođe, za stilizovanje duže brade na raspolaganju je balzam na bazi pčelinjeg voska, koji omogućava da se brada oblikuje i ostane postojana.
Šta je ono što vaše proizvode čini posebnim u poređenju sa drugima?
Ono što nas razlikuje je naš naučni pristup proizvodnji. Sve nastaje u našem razvojnom centru, a svaka sirovina koja ulazi u proizvod ima specifičnu svrhu i svojstvo. Ne radimo u velikim serijama, svaki sastojak je pažljivo testiran i nalazi se u proizvodu sa razlogom. Ovaj pristup daje brze rezultate što mogu potvrditi i naši korisnici.
Možete li da nam reći nešto više o specifičnoj tehnologiji proizvodnje vaših proizvoda, posebno butera i proizvoda za kosu?
Naravno. Naš buter za bradu se pravi posebnom tehnologijom, jer je na vodenoj bazi. Ova tehnologija je specifična zato što u masovnoj proizvodnji, kada nešto mešate sa vodom, morate dodavati emulgatore i druge sastojke da bi proizvod bio stabilan. Korišćenjem posebnih tehnika u proizvodnji postižemo izvanrednu konzistenciju proizvoda, bez potrebe za dodavanjem bilo kakvih neprirodnih sastojaka.
Slično tome, naši proizvodi za kosu, poput gline, paste i pomade, takođe, na vodenoj su bazi. To znači da ne stvaraju fleke i lako se reaktiviraju – ako vam se frizura pokvari, dovoljno je da navlažite ruke i ponovo je oblikujete. Istovremeno, ispiranje ovih proizvoda je veoma jednostavno – jedno šamponiranje i sve je oprano, bez potrebe za višestrukim pranjem. To su ključne prednosti naših proizvoda za kosu.
Ko sve kupuje vaše proizvode? Da li više kupuju muškarci za sebe ili žene kao poklon?
Naša ponuda obuhvata gotovo 20 različitih setova, i to su poklon setovi u različitim kartonskim i drvenim pakovanjima. Zbog toga je veliki broj naših kupaca, zapravo, žene. Naše marketinške kampanje često su usmerene upravo na njih, jer verujemo da njihov dragi bradonja zaslužuje najbolje. Zanimljivo je da žene često dovode najviše novih mušterija. Svesni muškarci dolaze sami, ali one koji još nisu čuli za ovakve proizvode obično dovedu njihove lepše polovine.
Možete li nam reći nešto više o sastojcima koje koristite? Da li ih sve možete pronaći ovde ili ih morate uvoziti?
Većinu sastojaka i ambalaža, preko 90%, nabavljamo ovde u Srbiji, ali imamo saradnju i stranim dobavljačima koji nam od samog početka obezbeđuju neke specifične stvari koje nam ovde nisu dostupne.
Da li eksperimentišete sa različitim sastojcima ili mirisima?
Da, volimo da slušamo tržište kada su u pitanju mirisi, dok kod same formulacije ne pravimo kompromise. Dva puta godišnje izbacujemo limitirane serije, gde istražujemo nove varijante i slušamo je povratne informacije. To nam pomaže da odlučimo da li će neki proizvod postati deo stalne kolekcije ili će ostati samo limitirano izdanje.
Koliko su društvene mreže doprinele razvoju vašeg brenda?
Društvene mreže su svakako doprinele, ali ne previše. Više nam služe kao platforma za plasiranje plaćenog marketinga, koji nam pomaže da dopremo do velikog broja ljudi. Sa druge strane, naš pristup nije agresivan; više je u stilu: „Ćao, mi smo tu. Dođi, vidi, i odluči sam.“
Verujemo u to da će kupac doći, probati proizvod i ostati sa nama, jer znamo da će, kada jednom proba, biti zadovoljan i postati naš stalni kupac. Sama niša u kojoj se nalazimo je prilično uska. To nije veliki broj, ali to je grupa ljudi koju ciljamo. Ono što je ključno za naše poslovanje nije broj pratilaca na društvenim mrežama, već baza naših kupaca, koja je višestruko veća od broja pratilaca.
Takođe, imamo razvijen newsletter, koji šaljemo našim kupcima. On je ključan deo našeg marketinga. To su ljudi koji već imaju komunikaciju sa nama. Industrijski standard za ponovljene kupovine je oko 7%, dok je kod nas taj procenat skoro 50%, što je zaista fascinantno. Stare mušterije ostaju sa nama i rado nam se vraćaju. Ima, naravno, i onih koji obriju bradu, ne kupuju neko vreme, ali kada se ponovo odluče da je vrate, vrate se i nama. Na to smo veoma ponosni.
Postoji li mogućnost naručivanja proizvoda i iz inostranstva ili samo na nivou Srbije?
Imali smo pokušaje da radimo sa inostranstvom i, što se nas tiče, nemamo nikakvih prepreka. Međutim, glavni problem je visoka cena poštarine, što se pokazalo kao prepreka koju je teško prevazići. I dalje imamo kupce iz regiona i nekih zemalja Evropske unije, koji naručuju veće količine proizvoda, recimo, dva puta godišnje, i u tim slučajevima se isplati platiti poštarinu.
Ono što mogu nagovestiti jeste da upravo radimo na rešenju koje će biti povoljnije za kupce iz iznostranstva.
Da li ste razmatrali saradnju sa lancima berbernica kako biste olakšali distribuciju?
Da, razmatramo takve mogućnosti, ali postoje određeni problemi sa Evropskom unijom, jer su njihovi standardi neopravdano visoki. Mnoge američke i kanadske kompanije povlače svoje proizvode iz EU zbog toga. To stvara mnogo logističkih problema, ali pokušavamo da prevaziđemo te prepreke. U narednom periodu sigurno će se desiti nešto na tom planu, samo je potrebno vreme da se sve postavi kako treba. U međuvremenu, fokusirani smo na jačanje naše pozicije ovde i na razvijanje novih proizvoda.
Na šta planirate da se fokusirate u budućnosti?
Konkretno, planiramo da se usredsredimo na našu novu žensku kozmetičku liniju, koja će biti prva personalizovana kozmetika u Srbiji. Ideja je da korisnici dođu na naš sajt, popune kratak kviz, i na osnovu rezultata saznaju koji proizvod im je potreban i zašto, šta im prija od preparata, a šta im smeta. Zatim ćemo im poslati personalizovani proizvod direktno na kućnu adresu.
Kada se može očekivati ova linije proizvoda?
Nadamo se da će biti dostupno do kraja 2024. godine. Na Mojo Beard sajtu već postoji link do same linije, sajt je operativan, proizvodi su dostupni, ali planiramo da sve to podignemo na sledeći nivo. Iako su ovi proizvodi jako kvalitetni, ženska kozmetika je izuzetno konkurentna i ne želimo se boriti sa brendovima koji imaju 10-15-20 puta veće marketinške budžete. Zbog toga biramo malo veštiji i drugačiji pristup – nešto što niko do sada nije ponudio.
Zbog čega je važno da brend ima jasnu poruku i identitet?
Najlakše je napraviti proizvod i sajt, to nije problem. Međutim, iza toga stoji mnogo više – morate imati odgovor na pitanje zašto neko treba da izabere baš vaš proizvod, zašto baš vaš sajt, zašto je vaš brend bolji od drugih. To sve zahteva posvećenost, vreme i razumevanje šta vaš brend znači vama, a onda i publici.
Šta biste posavetovali nekoga ko želi da krene u preduzetništvo?
Pravila su univerzalna. Kao preduzetnik celog života, mogu reći da je najbitnije da shvatite u čemu ste zaista dobri i šta volite da radite. Kada to pronađete, treba da se posvetite tome u potpunosti i postanete najbolji u tome. Uspeh dolazi kroz proces učenja i napredovanja, a ključno je ne odustajati. Ako ne odustanete, čak i ako ste započeli u pogrešno vreme, uspeh će doći.
Autori
Pravnik u pokušaju, novinar i prevodilac po definiciji. Ljubitelj japanske kulture. Ospe se kad pročita nemogu i/ili neznam. Ume da izrecituje (ne tražite da peva ako vam je sluh mio) Barbaru od Žaka Prevera, na francuskom, bez akcenta, koju je nabiflao samo iz njemu znanih razloga.
Više o AleksandruPrimarno animator i video montažer, teški zavisnik od After Effects-a. Još kao mali analizirao je crtane filmove i to površno znanje prenosio u blokčić, sliku po sliku, stranu po stranu, kao frejm po frejm... i zatim brzim listanjem uživao u nekoliko sekundi animiranog sadržaja, koji je za njega bio od neprocenjive vrednosti.
Više o ĐorđuVeć dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.
Više o IvanuNiz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.
Više o IvanuFotograf, videograf i petrolhead. Voli sve što ima točkove, a naročito Mazdu, kao i sve što ima elise, naročito ako ima i kameru. Govori tiho i nosi Nikon sa sobom.
Više o Vojislavu