Biznisi

Zorya:
Ručno izrađena posteljina od prirodnih materijala

Tim majke i ćerke, Olja i Dušanka, stoje iza brenda Zorya, koji se bavi izradom i prodajom modernih, visokokvalitetnih posteljina od prirodnih materijala. Srce svega čini mali porodični tim koji svaki komad izrađuje ručno i posvećuje mu posebnu pažnju. Zahvaljujući tome, svaki artikal asortimana Zorya sašiven je sa ljubavlju i odiše konceptom slow livinga.

zorya 01 1

Mama Dušanka, majstorica šivaćeg zanata, sa timom šnajderica ručno izrađuje proizvode, dok se Olja u potpunosti posvetila odabiru materijala, edukaciji kupaca, dizajnu i prezentovanju najfinijih proizvoda Zorya radionice. Ili, bolje rečeno, predstavljanju jedinstvenog iskustva, nežnosti i udobnosti, koje dobijate dodirom njihovih komada.

Čime ste se bavili pre Zorye i da li je to imalo veze sa ovim što radite danas?

Sa jedne strane, moja prethodna delatnost nema dodirnih tačaka sa ovim danas. Sa druge, iskustvu stečenom tokom te karijere dugujem zahvalnost za ovo što je Zorya sada i onome što će tek biti. Nakon srednje škole otputovala sam u Ameriku, gde sam do skoro živela, studirala i bavila se glumom.

Zašto kažem da me je ova profesija opremila za izazove u preduzetništvu? Amerika vam, kao što znate iz brojnih priča, može pružiti sve, ali morate biti vredni, radni i predani da biste se dokazali u moru jednako talentovanih. Ipak, ovo nije dovoljno i ne znači da ćete dostići cilj. Važnije od talenta je da naučite da se predstavite. Ti ljudi vas vide prvi put i nemaju predstavu ko stoji ispred njih. Ako im ne pokažete ko ste, već im u zamenu za to ostavite prostor za nagađanje, nikada neće saznati za vaše ideje, vrline i sposobnosti koje posedujete. Tako je i sa brendom. Ovo iskustvo mi je bilo nešto najdragocenije kada sam rešila da pokrenem Zoryu.

Sad vam je jasno zašto sa uživanjem Zoryu predstavljam onakvu kakva jeste od početka do kraja: nežna, udobna, hedonistička, ručno rađena od stane jedne male porodice koja vodi računa o sebi i drugima, o svakom šavu, centimetru, nijansi, nalepnici i kutiji.

Zato, uz prethodnu najavu, možete svratiti i pogledati svaki opisani delić, upoznati ove osobe, dodirnuti svaki komad u našoj izložbenoj prostoriji dok ne nađete onaj koji vam najviše prija ili iskazati želje kojima ćemo se potruditi da izađemo u susret. Sa druge strane, ako nemate mogućnost da dođete, svu ovu ljubav prenosimo putem sajta i telefonskih razgovora, a svaki poručeni komad možete vratiti i zameniti dok ne nađete odgovarajući.

zorya 02

Zašto ste se odlučili za ovu delatnost i kako je sve počelo?

Iako sam uživala u glumi, poželela sam da oprobam nešto novo. Znala sam da će to biti delatnost u kojoj ću uživati, a istovremeno i biznis koji će ostvariti neki finansijski uspeh. Kako sam gajila ljubav prema dizajnu enterijera i uređivanju, a mama je baš kao i baka fenomenalno šila, došle smo na ideju da spojimo lepo i korisno, njene veštine i moje ideje. Tako smo krenule od ručno rađenih posteljina, da bismo kasnije proširili asortiman i uvrstili još neke komade kućnog tekstila.

zorya 03

Kada ste počeli sa radom i sa kojim problemima ste se suočili?

Firma je osnovana 2019. godine, ali može se reći da smo aktivno krenuli sa radom lansiranjem sajta 2020. Na samom početku suočile smo se sa velikim problemom. Kod nas, u Srbiji, nismo mogle da dođemo do željenih materijala, a oni koji bi nam se dopali nisu bili odgovarajućih dimenzija. Učile smo u hodu, posećivale smo domaće i inostrane sajmove i konačno došle do dobavljača, sa kojima i danas uspešno sarađujemo.

Rešavajući zadatak po zadatak i praveći nove korake, učila sam nove lekcije. Proširenje asortimana sa sobom je povlačilo nova ulaganja, kako finansijska, tako i vremenska. Proces fotografisanja naših proizvoda za sajt koji se spremao za lansiranje, bio je veoma izazovan poduhvat. Što smo više proizvoda imali – a bilo ih je dosta, jer smo dugo pravili lager – bilo je zahtevnije naći adekvatan prostor za fotografisanje. Takođe, taj broj komada je zahtevao izložbeni prostor, skladište i slično. Tu sam naučila da budem veoma oprezna kada je reč o bilo kakvom proširenju ponude, poslovanja ili asortimana jer se iza svakog proširenja krije ceo set novih odgovornosti i organizacije.

zorya 04

Jeste li od početka imali jasnu sliku materijala koje želite da koristite u izradi?

Od početka smo znale da želimo da koristimo isključivo prirodne materijale. Dakle, na prvom mestu visoko kvalitetan pamuk. Zatim lan. U jednom trenutku smo razmatrale i svilu, ali kada smo uvidele neke ne tako poznate, a nama mnogo privlačnije materijale, poput tencela i bambusa, rešile smo da sačekamo sa ovom odlukom i ostavimo prostora za neke novitete u budućnosti.

Na kraju smo odlučili da krenemo sa skromnom, ali odabranom selekcijom. Imali smo tri boje egipatskog pamuka, tri boje ispranog pamuka i nekih sedam do osam boja lana.

Kome su namenjeni vaši proizvodi?

U početku su to bile žene između 35 i 55 godina. One koje cene svoj komfor, žele da se posvete sebi i mogu da priušte finije stvari u oblasti dizajna enterijera. Vremenom smo imali i neka lepa iznenađenja na ovom polju. Zapravo, iznenađujući broj muškaraca se interesuju za posteljine. Među njima ima brojnih esteta koji vole i uživaju u komforu i žele, kako sebi, tako i porodici da priušte isto.

Razmišljala sam i o hotelima, ali bilo mi je jasno da zbog načina izrade nismo u stanju da isporučimo količine potrebne onim većim. Uz to, retki su oni koji su spremi da plate cenu ručne izrade – mnogo im je povoljnije i lakše da se obrate industrijskom proizvođaču ili fabrici. Međutim, postoje butik hoteli koji neguju iste vredenosti i saradnja sa njima nam je u planu.

zorya 05

Kada i kako su izgledale prve prodaje?

Do prvih prodaja je, kao i kod većine malih preduzetnika, došlo zahvaljujući prijateljima koji su želeli da podrže ideju. Ljudi su nas, zatim, primetili putem Instagrama, po preporuci, a onda je došao sajt i narudžbe putem ovog kanala. Sećam se da sam bila van Beograda, kada je pristigla prva. Toliko sam se obradovala, da sam se vratila nazad, kako bih lično spakovala proizvod.

Vremenom se tu skupio divan krug ljudi. Mnogi su mi pisali kako su posteljine poput naših kupovali u inostranstvu i donosili ovde. Sada to imaju i kod nas i postali su redovni kupci koji kupuju kako za sebe, tako kao poklone za prijatelje i mladence.

zorya 06 1

Kako buduće kupce edukujete o pogodnostima koje će uživati ako probaju vaše proizvode?

Posvećujemo dosta pažnje priči o materijalima, njihovoj istoriji, blagotvornom uticaju na zdravlje, lepotu kože, komfor i kvalitet života. Na društvenim mrežama govorimo o vrstama tkanja. Na primer, ne postoji samo jedna vrsta pamuka. U pitanju je veoma širok pojam koji zauzima različite oblike i svojstava zavisno od kvaliteta same biljke i tkanja.

Sve ovo potvrđuju i kupci koji se vraćaju po nove posteljine. Feedback nam je zaista važan i drago nam je da primećuju našu posvećenost i pažnju detaljima.

zorya 07

Pored posteljina, šta se još nalazi u Zorya ponudi?

Tu je kolekcija lanenih peškira u tri dimenzija: za lice, tuširanje i plažu. Takođe, niz tekstilnih proizvoda za kuhinju poput stolnjaka, nadstolnjaka, salveta, podmetača, krpa i lanenih vrećica za hleb.

Trenutno kreiramo kolekciju bademantila, za narednu 2024. godinu, kad ćemo dodati i propratne proizvode za dom i kupatilo. Neke ideje, posvećene najmlađima, poput posteljina i ćebenca od kašmira, su u razradi.

Često dobijamo upite za zavese. Međutim, to zahteva drugačiju logistiku i trenutno ne planiramo da idemo u tom pravcu.

zorya 08

Kako biste opisali razliku u materijalima i komadima koje nudite da pomognete kupcima da se opredele?

Kada je reč o materijalima, ja volim da kažem da svaki pruža jedinstveno iskustvo. Lan je kao najlepši uzemljujući zagrljaj. Saten vam daje osećaj da lebdite dok uživate u kafici ili šoljici čaja, a isprani pamuk je kao da spavate u omiljenoj majci.

Takođe, pored standardnih dimenzija, neretko izlazimo u susret za rad po narudžbi. Iako u ponudi imamo veliki broj dimenzija, postoji deo kupaca koji u svojim domovima imaju krevete i dušeke po nestandardnim merama, pa im shodno tome treba i posteljina.

zorya 09

Za razliku od drugih brendova u vašem polju, vi nemate prodajni salon već ste se odlučili za intimniji pristup.

Tako je, trenutno se nalazimo u našem izložbenom salonu u Kneginje Ljubice 12, gde nas zainteresovani kupci mogu posetiti uz zakazivanje. Uz to, imaju priliku da obiđu proizvodnju i vide kako nastaju komadi njihove svakodnevnice i uživanja.

Opredelili smo se za ovakav pristup jer je Zorya brend zasnovan na pažnji prema detaljima i posvećen ne samo individualnoj izradi svakog komada, već i svakom kupcu koji se odluči da neki od naših proizvoda odnese kući. Na ovaj način, svakom ko nas poseti posvetim punu pažnju i kroz razgovor dam sveobuhvatan uvid i odgovore vezane za naše proizvode, i ono najvažnije – saslušam u čemu uživaju i šta bi moglo bolje i drugačije.

zorya 10

Gde vas još mogu pronaći zainteresovani kupci?

Za sada nam je fokus da sva prodaja ide putem sajta, kao i u našem showroom-u. Mada, primećujem da kupci imaju sve manju potrebu da vide i dodirnu tkanine uživo. Verujem da je delom zaslužno do sada steknuto poverenje, kao i mogućnosti da u roku od dve nedelje nakon isporuke vrate ili zamene proizvod.

Da li razmišljate o otvaranju fizičke radnje pod vašim brendom?

Poigravam se sa tom idejom. Imam razne varijante u glavi, ali trenutno to iziskuje veliku reorganiziju svega postojećeg, pa će ideja za sada ostati samo ideja.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autori

Pravnik u pokušaju, novinar i prevodilac po definiciji. Ljubitelj japanske kulture. Ospe se kad pročita nemogu i/ili neznam. Ume da izrecituje (ne tražite da peva ako vam je sluh mio) Barbaru od Žaka Prevera, na francuskom, bez akcenta, koju je nabiflao samo iz njemu znanih razloga.

Više o Aleksandru

Primarno animator i video montažer, teški zavisnik od After Effects-a. Još kao mali analizirao je crtane filmove i to površno znanje prenosio u blokčić, sliku po sliku, stranu po stranu, kao frejm po frejm... i zatim brzim listanjem uživao u nekoliko sekundi animiranog sadržaja, koji je za njega bio od neprocenjive vrednosti.

Više o Đorđu

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu

Niz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.

Više o Ivanu

Fotograf, videograf i petrolhead. Voli sve što ima točkove, a naročito Mazdu, kao i sve što ima elise, naročito ako ima i kameru. Govori tiho i nosi Nikon sa sobom.

Više o Vojislavu
Da li želite da besplatno dobijate sadržaj sa NašaMreža.rs direktno na Vaš email?