7 biznis lekcija koje možete da naučite od Netflixa
Netflix je u 2020. godini najavio podizanje cena svojih usluga, a verovatno je da će cene Netflix paketa nastaviti da rastu i da to neće dovesti do gubitka značajnog broja korisnika. Naime, Netflix je na početku pandemije doživeo ogroman rast i u prvom kvartalu stekao 16 miliona novih pretplatnika, a ovaj rast se kasnije, očekivano, usporio.
Jedno je sigurno – svaki vlasnik biznisa može mnogo da nauči od ove danas vodeće kompanije u svetu, koja je nastala 1997. godine kada je promovisala koncept iznajmljivanja DVD-jeva preko mejla. Donosimo vam neke od ključnih lekcija koje možemo da usvojimo.
Prilagođavanje i praćenje trendova su ključ opstanka
Netflix je, kao što smo rekli, započeo poslovanje sa sasvim drugačijom biznis idejom od ove na kojoj danas počiva. To se dešavalo u momentu kada je DVD imao potencijal i bio rasprostranjen. Ove ideje se kompanija držala dok nije utvrđeno da nova dostupnost, povećanje brzine interneta i popularnost striming servisa poput YouTube-a mogu da se iskoriste i ostvare daleko bolje rezultate. Prvi CEO kompanije je čak bio spreman da se odrekne svoje titule jer mu je bilo jasno da nema dovoljno jaku viziju da vodi Netflix napred.
Priznavanje grešaka je neophodan deo napretka
Kada bi kompanija donela pogrešnu odluku, priznala bi propust i nastavila dalje. Ovo ne znači da više nikada nije grešila, već da je bila spremna da sasluša mišljenje korisnika i da usvoji kritiku. Dobar primer je zamisao koju su u jednom momentu imali, a to je da odvoje striming servis od usluge slanja DVD-jeva, na šta pretplatnici nisu dobro reagovali. Netflix je uradio najpametnije što je mogao – odustao je od svoje ideje pre nego što se suočio s potencijalnim nepotrebnim gubitkom.
Prilagođavanje potrebama korisnika se nikada ne okončava
Ono na čemu je kompanija godinama radila jeste razvoj algoritma koji će pratiti ukus korisnika i na osnovu koga će gledaoci dobijati dalje preporuke. Kako je baza rasla, rasla je i mogućnost da korisnici dobiju baš ono što im se dopada i da, samim tim, više vremena provedu konzumirajući sadržaj u količinama koje sami određuju.
Poverenje u saradnike je neophodan deo partnerskog odnosa
Sadržaj koji Netflix nudi je izrazito raznovrstan. Međutim, ono što je posebno zanimljivo jesu originalni filmovi i serije gde se vidi koliku slobodu dobijaju kreatori koji sarađuju s kompanijom. Na taj način se stvara ponešto za svačiji ukus, što je, čini se i osnovna biznis ideja striming džina.
Izlazak iz zone komfora vodi do neočekivanog uspeha
Kompanija je inicijalno bila usmerena na američko tržište i tu je i rasla. Međutim, danas je većina Netflix korisnika iz drugih zemalja i očekuje se da se taj trend nastavi. Da bi zadržao ove korisnike i stekao nove, Netflix je ponudio i sadržaje iz tih sredina. Primera radi, azijsko tržište (osim Kine) ima ogroman potencijal, a zajedno sa prilivom korisnika iz, primera radi, Južne Koreje i Japana na platformu su stigla i njihova ostvarenja.
Komunikacija na društvenim mrežama stvara verne fanove
Netflix ima posebno zanimljivu i svežu komunikaciju na društvenim mrežama. Uzmimo za primer njegov Instagram. Sadržaji koje nudi na svojoj platformi i koje se promoviše na Instagramu, koristi se za kreiranje mimova, uvezuju se sa svakodnevnim iskustvom, uz obavezne duhovite komenare, koji su neretko napisani u prvom licu jednine i bez preteranog praćenja pravila interpunkciju. Na ovaj način stvara se utisak da gledate profil OSOBE koja istinski voli ove sadržaje, u njima se prepoznaje, i sa kojom i sami možete da se identifikujete.
Možete da iznenadite konkurenciju samo ako se ne ograničavate
Ono što je Netflix pokazao jeste da je njegov osnovni cilj rast, dok je sve ostalo podložno promeni. Ključno je da sebe ne ograničavate – možete da kreirate i Tiger King-a i Romu i The Crown i Elite, a da i dalje ne izgubite iz vida šta želite.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi