Arhiva

Brend komunikacija: kako da pričate o svom biznisu?

Kad vas ljudi pitaju čime se bavite, da li nakon vašeg odgovora usledi samo blago klimanje glavom? Ako je vaš odgovor “da”, imajte u vidu da to nije dobar znak.

Kad god razgovarate sa ljudima o svom poslu, cilj je da izazovete zainteresovanost – da pokrenete diskusiju I podstaknete sagovornike da vam postave dodatna pitanja. Ako ih navedete da shvate da su njima ili ljudima koje poznaju potrebne usluge/proizvodi koje nudite I zatraže vašu vizit kartu, na putu ste da ostvarite nov poslovni kontakt koji će pomoći da vaš posao raste I razvija se.

A, kako to da postignete, pročitajte u nastavku teksta u kojem smo vam pripremili nekoliko jednostavnih smernica da svoj biznis predstavite u što boljem svetlu, i da pritom zainteresujete svog sagovornika.

Počnite od problema koji rešavaju vaša usluga ili proizvod. Uzmimo za primer da ste otvorili lokal u Pančevu, u kojem prodajete zdrave obroke. Problem koji vaš lokal rešava je nedostatak zdravog izbora hrane u okolini. Zato možete da kažete nešto poput: ‘’Znate kako u Pančevui nema lokala koji prodaju zdrave, kuvane obroke? Zbog toga sam rešio da otvorim lokal koji nudi upravo ovaj tip usluge.

Zatim, možete da spomenete I ljude kojima ste pomogli da reše problem. Recimo: ‘’Dosta ljudi se žalilo na to da u Pančevu jednostavno nemaju izbora ukoliko žele da se hrane zdravije.’’ 

Potom, predstavite način na koji ste rešili problem: ‘’Iz ovog razloga, otvorio sam svoj lokal, u kome nabavljam isključivo sveže, organske namirnice. Kuvari i zaposleni su svi prošli kroz strogu selekciju – bilo mi je bitno da dele vrednosti ovog biznisa, odnosno da znaju koliko je zdrava ishrana važna.’’

Ovo je trenutak kada možete da istaknete svoje prednosti u odnosu na konkurenciju, u nekoliko rečenica: ‘’U lokalu nudimo izbor svežih, domaćih kuvanih jela, napravljenih od zdravih sastojaka. Uvek napišemo transparentno šta se sve u našim jelima nalazi, kako bi ljudi sami mogli da izaberu najbolju opciju za sebe. Svi u mojoj porodici jedemo ova jela već godinama, pa zašto ne bismo podelili to i sa drugima?’’

Najzad, usmerite ih kako da vas pronađu. Možete da im kažete svoju adresu, ili da vas nađu na sajtu, ili im ponudite konkretan razlog da vas posete. Možete ih pozvati da testiraju ukus ili im ponudite popust.

Važno je da ne preterate s pričom o sebi i svom biznisu. Dozvolite svom sagovorniku da vam postavi pitanja, a možda baš ti odgovori mogu da doprinesu da on postane vaš lojalni kupac.  

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi