Arhiva

Najbrži način da na vreme pripremite biznis plan za narednu godinu

Pwcz7rGN

Koronavirus je doneo velike gubitke celokupnoj poslovnoj javnosti. Mala i srednja preduzeća, koja su možda najteže podnela celokupnu situaciju, moraju da nađu način da svoj rad prilagode postojećem stanju i da pokušaju da vrate svoj biznis na nekadašnji nivo.

U ovoj situaciji, biznis plan koji je osnova, ali i odskočna daska ka daljem razvoju i uspešnom poslovanju, jeste ključ koji će pomoći preduzetnicima da unaprede svoje poslove. Spremite vaš plan tako da odgovori na sva moguća pitanja i sve potencijalne izazove. 

Iznesite ideju – Kako je biznis plan osnova poslovanja, tako je vaša ideja osnova biznis plana. Ukoliko mislite da je vaša zamisao o poslu izvodljiva i smatrate da će vam doneti profit, iznesite je svojim kolegama i saradnicima i pokušajte zajedno da je razvijete. Važno je da svako iz tima doprinese svojim znanjem, posvećenošću, kao i iskustvom, a zajedničkim angažmanom i timskim duhom uspećete da ostvarite i više nego što ste zamislili na početku.

Istražite tržište – Bilo da razvijate već postojeće preduzeće ili želite da osnujete novo, analiza tržišta je neizostavna. Opišite svoj proizvod i stavite se u ulogu kupca i njegovih potreba. Razmišljajte i kao potencijalni investitor kojem će biti bitno da mu vaš biznis plan predstavi realne i uverljive podatke o vašem poslovanju. Važno je i da prikupite podatke o konkurenciji, proučite kako funkcionišu firme koje se bave sličnim poslovima i istaknete prednosti vašeg preduzeća u odnosu na njih.

Finansijski aspekt – Iako biznis plan pravite da bi firma ostvarila profit, važno je da unapred znate koliko treba da uložite u razvoj posla. Analizirajte sve finansijske stavke do detalja kako biste imali konkretne cifre koje se odnose na finansijske projekte i projekcije koje ulažete vi i vaš tim. Finansijski segment treba da obuhvata planirani obim investicija, planirane prihode i rashode, planiranu dobit, plan novčanog toka, efekte povraćaja investicija i projektovani bilans stanja.

Marketing plan – Možda jedan od najvažnijih delova vašeg poslovnog plana jeste vaš marketing plan. Postavljanje ovakvog plana povezuje se i sa analizom tržišta jer morate poznavati konkurenciju da biste se istakli. Marketing plan treba da predstavlja promociju vaše poslovne ideje, kao i promociju samog proizvoda. Ovo ne treba smatrati troškom, već ulaganjem u posao jer ukoliko niste poznati tržištu i potrošačima, prodaja će neminovno opasti.

Definišite ciljeve – Ukoliko ste prepoznali jasnu mogućnost za pokretanje ili razvoj biznisa, onda to treba i iskoristiti, međutim, nije uvek lako i jednostavno odrediti jasan i realan poslovni cilj. Često se dešava da se preduzeća izgube na putu ka ostvarivanju postavljenih zadataka, jer precene svoje mogućnosti ili vremenske rokove. Iako morate biti spremni na to da je svaki početak težak i da svako novo ulaganje donosi sa sobom i potencijalne rizike, ukoliko definišete i realno postavite svoja očekivanja, rezultati vas često mogu pozitivno iznenaditi.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi