Arhiva

SEO TRENDOVI U 2020

G1ge9wP4

Kako je kraj i ove 2019. na vidiku, pitanje šta nova 2020. donosi na polju SEO-a postaje sve aktuelnije.

Šta će ostati isto?

Neke poznate stvari ostaće “na svom mestu” i u 2020. biće važne za SEO. Pre svih, to je relevantnost vašeg sajta za publiku kojoj se obraća. Google će i dalje povezivati vaš sajt sa terminima pretrage, a njegova procena da li je i koliko vaš sajt relevantan ostaće i dalje jedan od najbitnijih faktora za dobar rang. Google zna koliko korisnik voli lokalne rezultate i s toga će udaljenost vašeg biznisa od korisnika koji pretražuje neki pojam i dalje biti veoma važna za rangiranje u pretrazi. Najbliži biznis će po pravilu imati bolju poziciju u rezultatima pretrage. Pratiće i komentare i iskustava korisnika, ali i druge relevantne signale kako bi odredio popularnost i vidljivost sajta prema ovim parametrima. 

Ok, a šta je novo?

VOICE SEARCH

Istraživanja pokazuju da će do 2020. oko 50% pretraga biti glasovno. Ova pretraga, posebno ukoliko se dešava kroz Google Assistant, Alexu i putem SMART uređaja, već sada je veoma popularna i nastaviće da raste i u 2020. Pretrage putem ekrana i unosa fraza imaće mnogo manji značaj nego danas. 

AI

Dinamičan razvoj veštačke inteligencije imaće svoj uticaj i na SEO. I Google je mnogo uložio u razvoj AI-a i prilagodio ga svojim potrebama. Koristeći kompleksan sistem algoritama, AI uči navike korisnika u pretrazi putem velike količine informacija i signala koje prepoznaje. Na ovaj način Google će sa velikom preciznošću prilagoditi rezultate pretrage za svakog. 

VIDEO

 Novosti koje će nam 2020. doneti nikako neće umanjiti značaj video sadržaja – naprotiv! Koliko će biti važna glasovna pretraga, toliko će važan biti i kvalitetan video sadržaj. Prema istraživanjima koje je Google predstavio čak 60% korisnika više voli da gleda video online nego TV. Realno je očekivati da će ova brojka i dalje rasti u 2020, pa možemo reći da su YouTube i slične platforme neka vrsta TV-a za generacije koje dolaze. Posebna pažnja se mora posvetiti rezultatima pretrage video sadržaja, izboru kvalitetnih ključnih reči, dobrom naslovu i kvalitetnom opisu svakog videa, kako bi se poboljšala pozicija u pretrazi ove vrste sdržaja. 

Izvori: socialmediaexplorer.com, vietaff.com

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi