Istorija biznisa

Angry Birds: Put ka trijumfu kroz 52 pokušaja

angrybirds

Skoro svaki uspešan biznis krije priču o upornosti, inovaciji i prilagođavanju. U slučaju igre Angry Birds, koja je postala globalni fenomen pre 15 godina, priča je posebno inspirativna. Iza uspeha Angry Birds stoji finska kompanija Rovio Entertainment, koja je nakon 52 pokušaja konačno stvorila igru koja je osvojila svet.

Kako je počelo?

Rovio Entertainment je osnovan 2003. godine od strane tri studenta sa Tehnološkog univerziteta u Helsinkiju: Niklasa Hed, Jarija Jarvela i Kima Dikerta. Kompanija je isprva radila pod imenom Relude, fokusirajući se na kreiranje mobilnih igara koje bi mogle da privuku širu publiku. Međutim, njihovi prvi projekti nisu bili uspešni. U periodu od 2003. do 2009. godine Rovio je razvio čak 51 igru, od kojih nijedna nije ostvarila značajan komercijalni uspeh.

Niklas Hed je u jednom intervjuu rekao:

Nakon toliko neuspeha, lako je bilo izgubiti nadu. Ali, verovali smo u svoju sposobnost da stvorimo nešto veliko. Angry Birds je dokaz da se naporan rad i upornost isplate.

Rođenje Angry Birds

Tek 2009. godine, nakon što su se suočili sa finansijskim problemima i bili pred zatvaranjem, tim je odlučio da isproba još jednu ideju. Inspiracija je došla od jednostavnog skiciranja ptica bez krila. Niklas Hed opisuje to rečima:

Bilo je to doba kada smo mislili da nemamo šta da izgubimo. Ideja o pticama koje su ljute zbog toga što su im svinje ukrale jaja izgledala je kao dobar koncept.

Angry Birds je lansiran u decembru 2009. godine i gotovo odmah je postao hit. Njegova jednostavna, ali izazovna mehanika, zajedno sa dopadljivim dizajnom likova i humorom, brzo je osvojila srca igrača širom sveta. Igra je preuzeta preko 12 miliona puta u Apple App Store-u samo tokom prve godine.

Zašto su promašaji važni?

Svaki od 52 pokušaja predstavljao je priliku za učenje i prilagođavanje. Neuspeh nije bio krajnji cilj, već sredstvo za unapređenje i inovaciju. Tim je svakim novim pokušajem sticao dublje razumevanje tržišta i potreba korisnika.

Jedan od ključnih momenata bio ideja da to bude igra za mobilne uređaje. U vreme kada su pametni telefoni postajali sve popularniji, Rovio je prepoznao potencijal ovog tržišta. Angry Birds je optimizovan za tač ekrane, koji su taman dovoljno napredovali da nude dobro iskustvo, što je omogućilo igračima intuitivno i lako igranje, i to jednom rukom. Desila se „savršena oluja“ i ovo prilagođavanje je omogućilo široku dostupnost i jednostavnost upotrebe, i tržište od više stotina miliona korisnika.

Kada je dobro krenulo, Rovio je uložio značajne napore u marketing i promociju igre. Korišćenjem društvenih mreža i saradnjom sa drugim kompanijama, uspeli su da povećaju vidljivost igre i dopru do šire publike. Njihova strategija uključivala je i redovna ažuriranja igre, dodavanje novih nivoa i sadržaja koji su održavali interesovanje igrača.

Petri Järvilehto, u tom periodu izvršni potpredsednik kompanije, istakao je koliko je važno bilo slušati povratne informacije igrača:

Stalno smo komunicirali sa našim korisnicima i uzimali njihove sugestije u obzir. To nam je pomoglo da unapredimo igru i zadržimo lojalnost igrača.

Takođe, nakon početnog uspeha Angry Birds-a, Rovio je nastavio da širi franšizu. Lansirali su različite verzije igre, uključujući Angry Birds Seasons, Angry Birds Space, i Angry Birds Star Wars, svaka sa svojim jedinstvenim temama i mehanikama. Osim toga, Rovio je proširio brend na druge medije, uključujući animirane serije, filmove i merchandise proizvode.

I gde smo danas?

Angry Birds je do danas preuzeta više od četiri milijarde puta, što je donelo kompaniji stotine miliona dolara prihoda. Samo u prvoj godini nakon lansiranja, igra je generisala više od 70 miliona dolara. Trenutno, portfolio ovih igara ima više od 200 miliona aktivnih mesečnih igrača širom sveta, iako je prva igra izašla pre 15 godina.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Već dvadeset godina se klackam između tehnologije, marketinga i preduzetništva. Savetovao sam najveće globalne brendove kada je digitalni nastup na lokalnom tržištu u pitanju. Danas i dalje savetujem neke globalne, ali i mnoge lokalne kompanije – kako male, tako i velike.

Više o Ivanu