Uspeh je moguć i kad kreneš ispod nule

Ako ikada pomislite da je kasno, da ste napravili previše grešaka ili prosto ne znate odakle da krenete – sedite, razbistrite glavu i razmislite malo. Način uvek postoji, a o tome svedoči i priča Dejva Dala, koja ima ukus istine, miris nove šanse i hrskavost čistog inata.
Naime, lik je proveo više od 15 godina iza rešetaka zbog droge, oružja i pljački, a onda je – umesto da „podvije rep“ i životari u nekom ćošku, rešio da ispeče hleb. I to ne bilo kakav. Napravio je brend vredan 275 miliona dolara, stavio svoju facu na pakovanje i uleteo u rafove najvećih marketa u Americi.
I, ne, ovo nije bajka. Sve se stvarno dogodilo.
Prvo droga i zatvor, pa malo čuda sa celim zrnom
Dejv nije bio neki uzorni klinac. Napustio je školu, postao zavisnik od narkotika i stekao zatvorski dosije duži od prosečne liste čekanja kod državnog zubara. Iza rešetaka je proveo preko 15 godina života i to ne zbog nekih „sitnih“ nedela, već zbog oružane pljačke i prodaje opijata. Ukratko, nalazio se na na lošem putu i još dodao gas.
Ipak, 2004. Dejv izlazi iz zatvora sa drugačijom idejom – pokušaće da promeni stvari. Počinje da radi u porodičnoj pekari koju je osnovao njegov otac 1955. godine, a koju je na sebe preuzeo njegov brat. Obukao je kecelju i počeo da mesi.
I nije prošlo mnogo vremena kada je odlučio da počne sa eksperimentisanjem, vodeći se idejom da napravi hleb koji niko do tada nije napravio. Koristio je celo zrno, seme po seme, dodavao vlakna, semenke… I stvorio hleb bez hemije, hleb koji će ljudi jesti i osetiti da je napravljen s dušom.
A, kako je nazvao svoj hleb? Pa, mora se priznati da je naziv koji je odabrao bio veoma, hm, neuobičajen. Nadenuo mu je ime…
Dejvov Killer Bread
Da, “killer” – baš tako. Ironija je bila očigledna: bivši zatvorenik pravi hleb koji ubija – naravno, po ukusu. I ne samo to. Na pakovanje je stavio svoje lice, bez ulepšavanja, retuširanja i romantizacije. Baš onu koja ga prikazuje kakav jeste – bivši zatvorenik koji sada pravi hleb.
I…
Ljudi su „odlepili“ za ovim hlebom, jer nije bilo foliranja. Bio je to proizvod koji nije samo kvalitetan, već i iskreno priča storiju o padu i povratku. O tome da nisi gotov, čak ni kad si mislio da jesi i da, ako je uspeo Dejv sa svojom biografijom, onda mogu i ja.
I to nije bio kraj poslovnog poduhvata ovog, nekada posrnulog čoveka. Odlučio je da u svojoj pekari zapošljava bivše zatvorenike poput sebe i zaista postane simbol drugih šansi. U jednom trenutku trećinu zaposlenih činili su pređašnji osuđenici i to nikome nije smetalo. Naprotiv. Svima je bilo jasno da Dejv gradi iskrenu priču.
Do 2015. godine Dejvov „Hleb ubica“ postao je jedan od najprodavanijih organskih hlebova u Americi i nalazio se u rafovima svih velikih prodajnih lanaca. Iste godine pekara je prodata za 275 miliona dolara, od kojih je 33 miliona pripalo njemu lično. Bio je to vrhunac poruke – nije kraj dok ti to ne odlučiš.
Inače, kompanija je, i nakon promene vlasnika, nastavila da zapošljava bivše zatvorenike, tako da Dejvova idejanastavlja da živi, a njegovo lice i dalje krasi pakovanje „Hleba ubice“.
Autor
Niz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.
Više o Ivanu