Zanimljivosti

Zašto ljudi čuvaju prazne Apple kutije?

mac

Kutija u kojoj je došao novi TV-e, mikser, sokovnik… obično završava u đubretu. A gde drugo, zar ne? Zašto bi neko čuvao ambalažu kad samo zauzima prostor, sigurno se slažete. Međutim, nisu sve ambalaže stvorene jednake. Postoji jedan izuzetak – kutija koju većina ljudi čuva i koja se, čak i polovna, može prodati. Pogađate, u pitanju su kutije iPhone-a.

Pa da vidimo, u čemu je štos? Zašto ljudi čuvaju ova pakovanja i zašto su kutije iPhone-a toliko posebne?

Senzorno putovanje

„Think different“ nije uzalud krilatica kompanije Apple koja je postala sinonim za inovaciju, kvalitet, pa i životni stil. Kada to znamo, onda ne čudi da je, za ovaj brend, kao za retko koji drugi, pakovanje mnogo više od običnog zaštitnog omotača u kome će uređaj biti isporučen. Potrebno je da ono predstavlja malo remek-delo sačinjeno mešavinom primenjenog dizajna i psihologije.

Ako ste ikada otpakivali neki Apple proizvod, onda već tačno znate o čemu se radi. Taj osećaj dizajniranog luksuza počinje čim kutiju sa novim iPhone-om uzmete u ruke. Zatim se nastavlja i raste dok skidate celofan, u iščekivanju podižete savršeno pripijen poklopac koji lagano klizi sve dok ne čujete onaj specifični zvuk „vakuuma“ kada se kutija otvori. A onda sledi vrhunac u trenutku kada ugledate telefon dok u nozdrvama osećate miris novog proizvoda.

I, naizgled tek tako, sam proces otvaranja kutije pretvoren je u pravi mali ritual, a vaše senzorno putovanje, započelo je i pre nego što ste telefon uzeli i ruke i uključili ga.

Put kojim se ređe ide

Naravno, Apple do dizajna kutije za iPhone nije došao tek pukom srećom. Naprotiv, iza svega stoji pomno istraživanje i nebrojeni sati rada.

Kada otvorite kutiju iPhone-a, želimo da to taktilno iskustvo postavi ton kako doživljavate sam proizvod

ispričao je, 2011. godine, Stiv Džobs, osnivač Apple-a.

Drugom prilikom Džobs je izjavio da: „Dizajn nije samo kako nešto izgleda i kakva osećanja budi. Dizajn je kako nešto radi.“

Upravo je ovo bila početna ideja kada se krenulo u dizajniranje kutije za iPhone.

Bivši šef dizajna kompanije Apple, Džoni Ajv, svojevremeno je otkrio kako su i Džobs i on proveli sate i sate razgovarajući o tome na koji nači bi trebalo da upakuju svoje proizvode:

Stiv i ja trošimo mnogo vremena na pakovanje. Volim proces raspakivanja nečega. Vi dizajnirate ritual raspakivanja kako biste učinili da se proizvod čini posebnim. Pakovanje može biti pozorište, može stvoriti priču.

Filozofija kojom se Apple vodi u svom dizajnu može se sažeti u jednu reč – jednostavnost. I to važi na svim nivoima: od softvera do hardvera, prezentacija, komunikacije i, svakako, pakovanja. Cilj je složenu tehnologija učini pristupačnom, intuitivnom i estetski privlačnom.

Adam Lašinski, izvršni urednik „Fortune“ magazina, u svojoj knjizi „Inside Apple“ otkriva da u sedištu ove kompanije postoji tajna soba kojoj pristup ima samo mali broj ljudi. U ovoj prostoriji dizajneri provode mesece otvarajući brojne prototipove kutija napravljene od različitih materijala, smišljajući kako će izgledati kutija za novi iPhone.

Ono za čime tragaju je kutija minimalističkog dizajna koja ispunjava sledeća 3 uslova:

  • Stvara utisak luksuza tako da i sama izgleda skupo – kako dok je gledate, tako i kada je uzmete u ruke;
  • Ima takvo trenje između poklopca i donjeg dela da, prilikom otvaranja, nastane kratka pauza pre nego što će se gornji deo kutije odvojiti i otkriti telefon. Na taj način kod korisnika se stvara iščekivanje i podiže tenzija. Zapravo, ako pokušate da brzo otvorite kutiju iPhone-a, videćete da to nije moguće uraditi;
  • Stvara poseban zvuk prilikom otvaranja – tzv. „whoosh“. Ovo se postiže na taj način što se kutija dizajnira tako da se u njoj stvaraju vazdušni džepovi.

Na ovaj način sama ambalaža korisniku pruža multisenzorno iskustvo: vi vidite kutiju, osećate otpor izazvan trenjem prilikom povlačenja poklopca i, na kraju, čujete šum vazduha koji izlazi iz kutije kada je otvorite. Prava mini-predstava.

Tako je kutija iPhone-a postala svojevrsni simbol Apple brenda, mala ikona statusa koja je, zanimljivo, i sama postala artikl koji je tražen na sekundarnom tržištu. Iako vam, možda, to deluje čudno, ali ljudi trguju ovim kutijama što samo pokazuje koliko su ova pakovanja vredna, čak i bez samog uređaja.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Niz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.

Više o Ivanu