Biznisi koji rastu u vreme pandemije – koja je njihova tajna?
Pandemija koronavirusa imala je negativan uticaj na celokupnu svetsku ekonomiju. Brojna radna mesta su ugašena, kompanije su proglašavale bankrot, a veliki broj malih biznisa je nezaustavljivo propadao.
Kriza je posebno negativno delovala na ugostiteljske delatnosti koje su u mesecima karantina ostajale bez gotovo ikakve mogućnosti za poslovanje.
Pa ipak, neki su ovo krizno doba doživeli kao period cvetanja. U pitanju su biznisi koji su odgovarali na one potrebe potrošača koje su u ovom periodu bile posebno naglašene. Ljudi su najveći deo vremena provodili u kući, gomilajući zalihe hrane, lekova i drugih potrepština, dezinfikujući se, radeći onlajn i tešeći se gledanjem serija i (ne nužno neophodnim) šopingom. Iz svih ovih razloga, ne iznenađuje kada se osvrnemo na listu nekih od biznisa koji su vrtoglavo rasli na svetskom nivou
Amazon
Amazon je zabeležio ogroman rast tokom cele prethodne decenije, ali je ekstremno pozitivan uticaj pandemije koronavirusa bio očigledan već nakon nekoliko meseci. Zatvoreni u kućama, ljudi su koristili Amazon da obavljaju kupovine.
Zoom
Platforme za video pozive su se dobro držale u ovom periodu jer su odgovorile na biznis potrebe tržišta. Posao se preselio u kuću, a sastanci su se prebacili onlajn. Posebno se istakao Zoom, za koji pre pandemije gotovo da niko nije znao, a sada nema osobe koja radi od kuće, a da nije čula za njega.
Supermarketi
Supermarketi su ostali otvoreni za vreme karantina i kod nas i svuda u svetu. Ljudi su kupovali impulsivno i mnogo, nastojeći da stvore zalihe i, ne znajući šta ih dalje čeka, strahovali od nestašice osnovnih sredstava za život.
Sredstva za dezinfekciju
Još jedna logična stvar na listi. Vrlo brzo, na početku pandemije, čak je i L’Oréal najavio da će početi da proizvodi sredstva za dezinfekciju ruku kako bi odgovorio na njihov nedostatak.
Netflix
Rast Netflixa i sličnih platformi je logičan kada se prisetimo šta smo sve gledali prethodnih meseci, posebno u periodu kada uopšte nismo mogli da izlazimo iz kuća. Već u prvom kvartalu 2020. godine, Netflix je imao preko 16 miliona novih korisnika. Jasno je da je potom taj broj samo rastao, posebno jer su nam video sadržaji postali glavni izvor zabave.
Pored ovih kompanija i biznisa čiji je rast bio očekivan jer su se praktično potrebe potrošača prilagodile njima, rast su zabeležili i oni koji su umeli da brzo odgovore na zahteve klijenata. Biznisi koji su ponudili elektronsku kupovinu, besplatnu dostavu, zaštitne maske i slične benefite potrošačima pokazali su da su snalažljivi, spremni da se nose sa krizom i postupaju u skladu sa okolnostima.
Izvor: Forbes
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi