Arhiva

Tim bilding u vreme korone

biy4FtkF

Globalna pandemija nas je sve dovela u situaciju kada, ukoliko želimo da budemo odgovorni i očuvamo sopstveno zdravlje i zdravlje drugih, neophodno je da se socijalno distanciramo i svoje kontakte svedemo na minimum.

Veliki broj kompanija i firmi, kod kojih je to bilo moguće, prebacio je svoje poslovanje u digitalni prostor. Zaposleni rade od kuće ili sve vreme ili se smenjuju na radnom mestu, tako da često nismo u prilici da se okupimo sa svim kolegama. Čak i ukoliko to učinimo, neophodno je da držimo bezbednu distancu i nosimo zaštitnu opremu. Ljudima prirodno nedostaje fizička blizina koja im je uskraćena i bliskost sa ljudima, uključujući i one sa kojima rade. Kako bismo ojačali timski duh, neophodno je da i u ovim atipičnim vremenima pronađemo način da budemo zajedno kao tim. 

Napravite onlajn žurku

Prva ideja koja vam je verovatno već pala na pamet, kao i mnogima, jeste da se okupite na svom novom digitalnom mestu sastančenja – Zoom-u, i da tu napravite „žurku“. Možete poneti svoje piće, puštati muziku i pevati. Ideja je da stvorite atmosferu blisku okupljanjima posle posla, da se nasmejete i zabavite. Kao i uvek, situacija sa poslovnim žurkama je zanimljivija kad dodate maskenbal segment. Možete odrediti temu, jedino je preporuka da ne bude pidžama parti, jer za mnoge verovatno to više nije kostim, već svakodnevna poslovna kombinacija.

Onlajn takmičenja sa kolegama

Digitalni prostor možete koristiti i za takmičenje u igranju video-igrica. Gejmeri će verovatno „izdominirati“, ali su opuštanje i dobra zabava gotovo izvesni za ceo tim. 

Pored toga, možete igrati i asocijacije, vešanje ili pokrenuti bilo koji drugi kviz u onlajn okruženju. Preporučujemo da podelite ljude u timove kako biste podstakli takmičarski duh.

Onlajn radionica za zaposlene

Još jedna dobra ideja je da organizujete onlajn radionicu za zaposlene gde će ih neko ko inače realizuje radionice tog tipa voditi kroz ceo proces. Možete da odaberete nešto što je korisno direktno za posao, ali i da omogućite kolegama da se malo opuste i uživaju u npr. slikanju, crtanju karikatura, editovanju videa, času stranog jezika, joge ili pilatesa. Opcije su brojne, a vi (i vaš HR sektor) najbolje znate šta bi vašim zaposlenima odgovaralo.

Za kraj, kako je okupljanje malog broja ljudi na otvorenom i dalje u redu, možete organizovati različite manje timove i sesti sa njima u neki od kafića sa baštom i grejalicama gde ćete moći da vidite kakvo je opšte stanje, kao i da li su nekome potrebni dodatno ohrabrenje i motivacija.Šta god da radite, bitno je da ne izgubite ljudski kontakt sa zaposlenima, što je velika opasnost kada se ne viđamo i komunikaciju svodimo na obavljanje svakodnevnih zadataka.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi