10 proverenih načina da zadržite posetioce na svom sajtu
Koliko vam se puta desilo da u potrazi za određenom informacijom pristupite web stranici, ali se na njoj ne zadržite dugo i odustanete od dalje potrage? Glavni razlog jeste što vam web sajt koji ste posetili nije zadržao pažnju. Ljudi nemaju strpljenja, pate od nedostatka fokusa i u kratkom roku donose odluku da li će nastaviti pretragu na sajtu na osnovu nekoliko parametra. Koji su najvažniji parametri koji ljudima najviše privlače pažnju, objasnićemo u nastavku.
1. Brzina sajta
Neke studije su pokazale da je brzina učitavanja sajta krucijalna. Pažnja kupaca traje samo 3 sekunde, nakon kojih donose odluku da li će ostati na toj platformi. Na samu brzinu sajta utiču veličina slika, količina teksta, pouzdanost hosting provajdera, ali i postojanje SSL sertifikata koji vaš sajt postavlja u kategoriju pouzdanih (mali zeleni znak u taskbaru). Ove, na prvi pogled sitnice u velikoj meri utiču na performansu brzine.
2. Logo
Da biste privukli pažnju vaših kupaca, treba da imate upečatljiv logo koji se odmah primećuje. Tipografija, kolor paleta i oblici logoa treba neverbalno da komuniciraju šta je svrha i zamisao vašeg sajta. Svi elementi logoa, zajedno sa temom web stranice treba da budu u skladu i da imaju svoju „priču”.
3. F – šablon
Takozvani F-šablon dobio je naziv po tome što delovi koji privlače najviše pažnje posmatrača formiraju latinično slovo F. To podrazumeva da posmatrač pregleda rečenice pri vrhu strane, a potom sve manje tekstualnog sadržaja kako se pogled spušta ka futeru stranice. Oko nam je naviknuto da gleda od gornjeg levog ugla na dalje, jer tako počinjemo i sa čitanjem. Ovaj obrazac se odnosi na gotovo svaki sajt, stoga je potrebno da postavite najbitnije informacije i poruke u oblasti F-šablona kako bi ste zainteresovali posmatrače da nastave pretrage na web sajtu.
4. Tekst i vizuelni dizajn
Tekst koji se plasira na web sajt mora biti prilagođen ciljnoj grupi kojoj se obraćate (više o ciljnoj grupi u tački 10). Stoga je potrebno da obratite pažnju na ton komunikacije, oblik tekstualnog sadržaja kao i dužinu. Iako su web stranice sa više teksta bolje pozicionirane na pretraživaču, nije dovoljno samo nabacati tekst. On mora da bude smislen, koncizan i jasan, treba da pruža kvalitetne i pouzdane informacije. Takođe, kraći pasusi su pogodniji za držanje pažnje, jer niko ne želi da čita petominutne pasuse, sa predugačkim rečenicama i gomilom nepotrebnih informacija. Kao i tekst, vizuali i fotografije moraju biti prilagođeni ciljnoj grupi. Velike fotografije privući će pažnju posetilaca, a mogu se iskoristiti i kao poziv na akciju. Tipografija, dizajn, kolor paleta i druge potrebne komponente se moraju uskladiti sa brednom firme, ali i preferencijama ciljnih grupa.
5. Naslov
Budući da je naslov prvo što će posmatrač pročitati, on predstavlja jedan od važnijih elemenata stranice. Naslov mora da odgovori na pitanja koji problem usluga rešava i koje benefite će kupac imati od kupovine. Kako posetioci sajta krenu da skroluju na dole, velike su šanse da će preskakati sadržaj, osim ako nije isprekidan naslovima koji sumiraju ključne tačke teksta. Takođe, naslove ljudi koriste za skeniranje vašeg veb sajta. Kada pronađu nešto što se odnosi na njihov problem, onda čitaju dalje.
6. Prilagođavanje ekranu
Kako biste povećali prodaju ili broj ulazakana sajt, on mora da bude pregledan. Prilikom sređivanja online stranicenajčešće se koristi aplikacija WordPress pomoću koje pravite interfejs prilagođen desktopu. Međutim, da bi interfejs bio prilagođen i mobilnim uređajima, potrebno je da upotrebite WordPressov alat Elementor, pomoću kog već izrađenu lending stranicu možete prilagoditi mobilnim uređajima i tako otklonili opasnost od nepreglednosti.
7. SEO optimizacija
Zamislite da imate sjajan tekst ili ponudu koju ste postavili na sajt. Kako će publika da sazna za to?Prvi način jeste komuniciranjem preko društvenih mreža na kojima će vaši pratioci videti objavu, pročitati tekst ili kupiti nešto iz ponude. Svakako, ulaganjem u plaćene reklame doseg i vremenski period preglednosti objave mogu biti veći. Ipak, dugoročno gledano SEO optimizacija je najefikasniji način da vas ciljna grupa nađe u bilo kom periodu. Kada neko otkuca ključne reči ili frazu u pretraživač u vezi sa temom kojom se bavite na sajtu, među prvim rezultatima pretrage će se pojaviti vaš web sajt, što vas klasifikuje kao autoritet za tu oblast.
8. Interfejs (lending stranica)
Posetioci provode više vremena gledajući menije i sekcije nego druge delove vašeg sajta, jerto prvo primete i deluju kao da vode ka rešenju njihovih problema. Posetioci posebno obraćaju pažnju na njih, zbog toga što žele da, što je pre moguće, vide koje su im opcije na raspolaganju, stoga je bitno obratiti posebnu pažnju na meni kao i gde se nalazi poziv za akciju, jer ljudi nemaju strpljenja da skroluju do dna stranice. On uvek mora biti pri vrhu. Takođe, oglasi koji se nalaze u gornjem ili levom delu vašeg veb sajta, imaju najviše pregleda (F-šablon). Većina ljudi nikada neće skrolovati do dna vašeg sajta, ako ih prethodno nezainteresujete sadržajem.
9. Poziv na akciju (CTA)
Bez obzira na to da li je reč o prodajnom ili blog tekstu, ubacivanje poziva na akciju (CTA) povećava mogućnost motivacije ciljne publike da preduzme tačno onu aktivnost koju od nje očekujete, bilo to prijava na newsletter, webinar, kupovina e-booka ili usluge/proizvoda. Ukoliko je u pitanju prodajni tekst napisan sa ciljem da proda uslugu/proizvod, CTA se nalazi kao opcija na vrhu stranice u kojoj se navodi koje podatke i korake je potrebno da kupac preduzme kako bi došlo do kupovine. Na taj način potencijalnog kupca možemo poštedeti skrolovanja do dna stranice i time ubrazti ceo proces.
10. Ciljna grupa
Sve do sada navedeno je od izuzetnog značaja za uspešan promet publike i držanje njene pažnje na web sajtu. Međutim, ukoliko promašite u targetiranju svoje ciljne grupe, trud je uzaludan. Pitate se zašto?Morate imati u vidu da nije svako kupac za sve, već da svaki proizvod ili usluga ima svoju specifičnu ciljnu grupu i to je neophodno da imate na umu kada pišete tekst za web sajt. On mora da bude razumljiv i zanimljiv potencijalnim kupcima. Ukoliko imate online prodavnicu, ključ uspeha jeste da se stavite na mesto svog idealnog kupca i da prepostavite šta bi on očekivao da pronađe na vašem sajtu. Tu je pre svega potrebno da istražite navike, želje, potrebe, strahove i očekivanja ciljne grupe kako biste odredili ton komunikacije, tipografiju, vizuelni dizajn i druge potrebne elemente. U tome vam može pomoći iskustvo drugih uspešnih intenernet prodavnica iz vaše niše.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi