Tereksice, kuvalo, bućice, blaznice, svetleće patike… Kako se prilagoditi pretrazi?
Šta ljudi pretražuju danas i koliko je to važno? Zašto je važno prilagoditi se pretragama kupaca?
Cilj ovog teksta jeste da vam ukaže na važnost vaše pretrage na sajtu i načina razmišljanja iz ugla kupca.
Da li znate koje su ključne reči korišćene danas u pretrazi na vašem sajtu, a koje su imale 0 rezultata? Drugim rečima, za koje ključne reči koje su kupci kod vas na sajtu pretraživali, vaš sajt nije imao da im izbaci rezultat?
Današnje pretrage širom različitih sajtova sa nula (0) rezultata su: tereksice, kuvalo, pederuša, bućice, svetleće patike, lap top (da sa razmakom)…
Najveće blago danas su podaci. A imati uvid u te podatke, ma koliko oni bili mali i/ili sirovi, predstavlja ogromnu vrednost i prednost. Sa druge strane, ukoliko ih ne koristite, to već predstavlja ogroman propust i ne potencijalni, već sigurni gubitak.
Ovo je jedna od funkcionalnosti koju svaki sajt danas ima, a koja vam može pomoći da saznate šta je potrebno vašim posetiocima, a da vam oni to i ne izgovore!
Upoznajte njeno veličanstvo – PRETRAGA NA SAJTU.
Kako da iskoristim ove rezultate?
Podaci ovog tipa su izuzetno važni, daju vam jasan uvid u želje vaših kupaca (pričamo o pretrazi na vašem sajtu), kao i vašu mogućnost da im to omogućite.
Najpre, ovi podaci vam mogu reći koje artikle vaši posetioci traže, a vi ih nemate u ponudi.
Drugo, mogu vam reći koje artikle imate u ponudi, ali ih kupci ne mogu pronaći na sajtu zbog njihovog naziva.
Treće, a u vezi je sa prvim, ukoliko i nemate navedene proizvode, nikada rezultat ne treba da bude 0. Potrebno je kreirati opciju da kada se desi ovaj scenario, sajt kupcu nudi komplementarne i slične proizvode po brendu, kvalitetu i/ili ceni.
Unapređenje pretrage
Jedno od veoma značajnih unapređenja je mogućnost upisivanja sinonima za ključne reči.
Čak i ako ne govorimo o drugim tržištima, sinonimi su neophodni, jer se čak u okviru jednog tržišta isti proizvodi često drugačije zovu u različitim delovima zemlje.
Tereksice, kuvalo, bućice, blaznice… Primera ima pregršt, ali je samo jedna funkcionalnost koja pomaže vašim kupcima da brzo i jednostavno pronađu ono što su želeli.
Pogotovo ukoliko za primer uzmemo tržište Balkana, gde bi ova opcija zablistala punim sjajem svoje funkcionalnosti, zbog jezičkih sličnosti i različitosti.
Drugi deo iste funkcionalnosti je vezivanje ključne reči ili fraze korišćene u pretrazi sa grupom proizvoda, na primer, „svetleće patike“ ili „italijanska pasta“…
Šta se pretražuje, a nema rezultata?
Rezultati pretrage su izuzetno vredna dodirna tačka (*eng. touchpoint).
Stranica rezultata pretrage je toliko vredna da ukoliko nađete način da kontrolišete koje rezultate prikazuje, možete sebi osigurati bolju konverziju i na kraju poslovni rezultat.
Danas to možete razvijati sami, uz svoje programere, ali postoje i gotova rešenja koja vam mogu zadovoljiti ove potrebe.
Ovakva rešenja vam daju odgovor na pitanje: „Kako će moj proizvod da se vidi u vašoj prodavnici u moru drugih brendova?“, a koje vam vaši partneri mogu postaviti već sutra (ukoliko već nisu).
Spajanje pretrage sa GA4
Potpuno besplatno i u nekoliko koraka aktivirajte prikupljanje termina u Google Analytics alatu, koji se upisuju u pretragu na vašem sajtu.
Na ovaj način ćete vrlo brzo imati bar preliminarne rezultate koje ključne reči kupci koriste prilikom pretrage artikala na vašem sajtu.
Kažem „preliminarne“, jer na ovaj način možete da prikupljate sve termine koji se pretražuju na vašem sajtu. Ukoliko želite da odete malo dalje, implementirajte funkcionalnost praćenja ključnih reči u odnosu na dobijene rezultate. Na ovaj način možete znati koje termine je potrebno da pokrijete sinonimima, ali i koje proizvode u asortimanu.
Zaključak autora:
Negde sam pročitao da ljudi ne lažu samo u dve situacije. Da li znate koje su to?
Prva je kada su u crkvi.
A druga je kada pretražuju internet.
Vodeći se ovim drugim scenarijom, shvatate koliko je važno da pratite koji se termini pretražuju na vašem sajtu.
Autor
Više od 10 godina iskustva u internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Dosadašnju karijeru je gradio kroz e-commerce startap kompanije, telekomunikacije, retail i betting kompanije, uvek radeći u sektoru za internet prodaju.
Više o Ivanu