Arhiva

Kako da izgledom prodavnice privučete više kupaca?

ewZF5tlX

Najčešći scenario koji se dešava vlasnicima prodavnica jeste da kada kupci uđu u radnju kažu „ništa, samo razgledam”. Ovo se verovatno i vama dešavalo kada ste se našli u takvoj ulozi, pa ste procenjivanjem ponude, cena, enterijera, čistoće, rasporeda robe i ostalih parametara kreirali ukupan utisak. Mnoštvo faktora utiče na formiranje odluke da li će neko kupiti od vas. Faktore koje smatramo da najviše utiču na odluku o kupovini, obrazložićemo u nastavku.

Dizajn prodavnice

Prva stvar koju neko primeti jeste dizajn izloga i same prodavnice. Možda u radnji imate najbolje proizvode, ali ako izlog ne privuče pogled ljudi koji tu prolaze. Dizajn unutrašnjosti mora da pomiri dva zahteva. Prvi, da potrošač doživi pozitivno iskustvo prilikom kupovine (prijatna atmosfera, ljubazni, nenametljivi prodavci koji poznaju robu koju prodaju), a drugi je optimalno korišćenje prostora. Dizajn uključuje razradu stila (shodno defisanoj potrošačkoj grupi, uzimajući u obzir njihove preferencije i platežnu mogućnost), rasporeda prodajnog prostora (prodavnica na prvom mestu mora da bude dobro organizovana; da je ono što želite da prodate vašim mušterijama istaknuto, kako biste ih podstakli da uđu i krenu sa razgledanjem), displeja (izgled poličnog prostora na kome je izložena roba) i arhitekture (spoljnog izgleda).

Spoljašnji izgled zgrade

Ono što svaka potencijalna mušterija prvo primećuje jeste arhitektura, tj. spoljni izgled. Impresija koju dobije od spoljnog izgleda utiče na formiranje mišljenja šta može da očekuje ako uđe unutra. Identično kao kada formiramo prvi utisak o osobi koju ne poznajemo na osnovu njihovog stila oblačenja, fizičkog izgleda. Dakle, jako je bitno da povedete računa o boji zidova, eksternom dizajnu, jasno isknutom logou i generalno brend paketu vas izdvaja od konkurencije.

Izlog

Sledeća važna komponenta jeste rotiranje proizvoda u objektu. Kada definišete svog idealnog kupca na osnovu usluge/proizvoda koji prodajete, starosne grupe, pola i drugih parametara, stavite se na njihovo mesto i pokušajte da odgonetnete šta bi oni prvo želeli da vide kada uđu u vašu prodavnicu, šta bi ih nateralo da „krenu sa daljom potragom”. Međutim, s vremena na vreme poželjno je rotirati proizvode u izlogu ili na vidnom mestu, kako bi predstavili svoju široku ponudu. Kupci će na taj način morati da prođu kroz celu radnju kako bi našli željeni proizvod, umesto da idu na već „zapamćena mesta". Tako su u prilici da obilazeći objekat pronađu još nešto interesantno.

Naravno, kada je neki proizvod na akcijskom popustu uvek ćete želeti da njih istaknete više od drugih, jer kupci uvek reaguju kada vide sniženja. S tim u vezi, na poličnom prostoru ili displeju (zavisno od tipa vaše prodavnice) istaknite ovu robu, jer će se na njoj potencijalni kupci uvek zadržati sekund više.

Lokacija

Nije novina da treba birati lokacije tamo gde je veća cirkulacija ljudi (osim ako ne nudite neku izuzetnu uslugu ili proizvod). A pored lokacije, veličina objekta je veoma bitna. Naime, ako se u objektu stvaraju redovi zbog gužve ili dezorganizacije zaposlenih, potencijalni kupci se okreću i odlaze iz radnje. Ukoliko ste u mogućnosti, uvek zakupite veći prostor ili napravite optimalniju organizaciju zaposlenih kako ne bi došlo do gužve, što zavisi i od procene koliku posećenost možete da očekujete i u kom vremenskom periodu.

Detalji odlučuju

Upravo sitni detalji, koji vam možda ne padaju na pamet „na prvu loptu”, jako su bitna komponenta iz perspektive kupca. Ti detalji su mnogobrojni, ali hajde da izdvojimo nekoliko: muzika, miris, kolorit, raspored proizvoda, higijena.

Osluškujte kupce

Pored brige o enterijeru, arhitekturi, ponašanju prema mušterijama i ostalim stvarima, pobrinite se da svi ovi faktori čine jedinstveni ili barem redak paket na tržištu. Zato prvo ispitajte tržište, proučite šta je ono što biste vi kao kupac voleli da vidite u drugim radnjama, a da to one nemaju. Takođe, pratite šta vaša ciljna grupa piše na društvenim mrežama, blogovima i generalno u svakodnevnoj komunikaciji i njihove kritike usvojite kao savete za bolje pozicioniranje u svojoj industriji.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi