Arhiva

Kako izgraditi vizuelni identitet svog brenda onlajn?

hMacGgCO

Gotovo da nema osobe koja je aktivna u digitalnom svetu, a da ne shvata značaj načina na koji se predstavljamo. To je uvek bilo bitno, samo što su ljudi ranije primećivali kako ste obučeni, kako pričate i ponašate se, a na mrežama postoje malo drugačiji elementi vizuelnog doživljaja.

U svakom slučaju, koliko ćete biti upadljivi u digitalu, mnogo zavisi od toga koliko pažnje posvećujete upravo tim elementima. Kao što bi neko angažovao stilistu za način oblačenja, korisno je da imate grafičkog dizajnera u svom timu.

Šta je vaš ,,trejdmark“?

Ali, prvo što treba da uradite je da odredite šta je vaš brend: vi kao pojedinac, vaša kompanija ili proizvod koji promovišete. Već je poznato da društvene mreže vole iskrenost i ljudski kontakt, zato su pojedinci veći influenseri i često uticajniji od profila nekih kompanija, pa je to jedan od saveta u kom pravcu da krenete. Ali, čak i da vi kao pojedinac hoćete da se promovišete, opet treba da posmatrate sebe kao ,,brend“, kao ličnost koja treba da ima jasno prepoznatljive karakteristike.

Čak i da imate kompanijski profil, nije na odmet da se tu i tamo, ako ne stalno, pojavljujete vi ili odabrano ,,promo“ lice ili avatar za koje će pratioci da se vežu.

Jedna od osnovih vizuelnih karakteristika je svakako logo brenda. Grafički prikaz onoga što predstavljate u najsvedenijoj formi. Načini prikaza logoa se uglavnom unapred definišu. Da ne pominjemo sad izradu „Knjige grafičkih standarda“ što je ipak karakteristika velikih kompanija.

Sve mi boje lepo stoje

Sledeće su boje. Ne samo boje logoa, već koje boje koristite u postovima, vizualima, na sajtu i zašto baš te. Takođe, o bojama može da se promisli i u širem smislu, tako da se dizajnira kompletan feed Instagrama na primer, ili da video sadržaj ili Youtube emisije imaju određeni spektar boja. Primera radi, setite se filma 300 koji je imao određene zlatne nijanse i comic style video obraćanja ili „Mad Man: Fury Road“ sa vrlo karakterističnim vizuelnim doživljajem.

Upotreba boja može da izazove određene emocije, određena osećanja u vezi sa time što pišete. Postoji čitava nauka o bojama, kako koji veliki brendovi koriste boje da komuniciraju određene vrednosti svoje kompanije. Setite Amazona sa onim ,,nasmejanim“ narandžastim logom.

Osim tih bazičnih elemenata logoa i boja, tu su dalje slogani, poruke, vizuali, džinglovi, precizno odabrani zvuci koji prate brend. Poenta je da se kod korisnika aktivira što više čula, koliko je to moguće. U digitalnom svetu, gde nema mirisa i dodira, najviše se logično cilja na prikaz i zvuk.

Da li ste vi i za vaš brend osmislili ove elemete: logo, boje, slogan, zvuk, celokupni izgled postova i sajta da pruža određenu celinu i komunicira kompletnu poruku?

Zadaci za vaš brend

Zadajte sebi zadatak: Za svaki od elemenata osmisliti jedan ili više promotivnih aktivnosti, prilagođene određenoj ciljnoj grupi i načinu sprovođenja projekta. Kako i gde postavljate logo na postovima? Da li imate uvodnu špicu na Youtube epizodama?

Osim toga, još jedan bitan detalj – da li su karakteristike vašeg brenda dovoljno jasne da se vrlo lako razlikuju od konkurencije? Uporedite na koji način vi koristite grafičke elemente, a kako to rade kompanije slične delatnosti.

Takođe, u promišljanju o vizuelnom identitetu, treba definisati sva mesta gde neko prvi put dolazi u kontakt sa vašim brendom, kao i na koji način se taj kontakt održava kasnije. Takozvane „customer touchpoints“ ili „dodirne tačke“ sa kupcima mogu biti višestruke.

Dodirne tačke

Pre kupovine to može da bude direktno na vašim profilima društvenih mreža, može da bude kroz profile influensera koje koristite za promociju proizvoda, može da bude kroz objavu u medijima, kroz newsletter ili email obraćanje…

Tokom same kupovine, korisnici imaju kontakt sa vašim brendom u onlajn narudžbini, 3D prikazu proizvoda i pakovanja, u video opisu kako se koristi, komentarima i utiscima drugih korisnika. U ovom poslednjem primeru možete da testirate da li je vaš brend razumljiv na pravi način, odnosno da li vaši influenseri i korisnici prenose iste slogane, poruke i emocije kakve vi želite da izazovete.

Dalje, sa kupcima vaš brend komunicira i u ,,follow up“ fazi, kroz razne upitnike, istraživanja i ,,Client service“ aktivnosti.

Sve ovo zajedno ,,gradi“ vaš vizuelni identitet i digitalne doživljaje kupaca u vezi sa vama. Na kom nivou razmišljate i planirate o ovome, značiće i koliko ćete imati uspeha u izgradnji prepoznatljivog i pamtljivog brenda onlajn.

Vladimir Veličković, serijski preduzetnik i autor knjige „Biznis bukvar“

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi