Arhiva

Pet biznis lekcija koje smo naučili u 2020. godini

HrJ87uhd

Nova godina je počela i pravo je vreme da rezimiramo ključne lekcije koje smo naučili u 2020. godini, u nesvakidašnjim okolnostima sa kojima smo se suočili na globalnom nivou.

Donosimo vam pet biznis lekcija koje verujemo da bi trebalo da usvojite u daljem poslovanju.

1. Dugoročno planiranje je neophodno

Biznisi koji imaju jasno definisane poslovne ciljeve lakše su se prilagođavali situaciji, jer su znali za koje rezultate treba da se bore i kako da svoje postupke usklade sa unapred definisanom biznis strategijom. Ukratko, bili su spremniji na promene, jer su odredili elemente svog plana koje žele da očuvaju čak i u ekstremnim okolnostima, a za one koji su promenjivi, postojale su osmišljene alternative.

2. Prilagodljivost je ključna vrlina

Biznisi koji su pronašli način da se brzo adaptiraju na novonastalu situaciju, imali su veće šanse za uspeh i ostvarivanje profita. Ovo su biznisi koji su bili spremni da odmah reaguju i prate trendove kako bi obezbedili bolje rezultate. Razvijanje „prilagodljivosti“ kao centralne vrednosti pomoći će vam da opstanete i u situacijama koje su izazovne i iscrpljujuće, a povremeno i da iz njih izađete kao pobednik.

3. Praćenje globalnih trendova je nužno

Ne možete da donosite ispravne odluke, zasnovane na informisanosti, ukoliko posmatrate samo svoje neposredno okruženje. Kako bi i kratkoročno i dugoročno planiranje bilo moguće, neophodno je da posmatrate širi kontekst i donosite zaključke o potencijalnim preprekama na koje ćete naići, ali i o šansama koje možete da iskoristite. Angažovanje konsultanta vam takođe može pomoći da se fokusirate na bitne trendove i integrišete ih u svoje poslovanje.

4. Fokusiranje na digitalne kanale

Digitalni kanali su postali ključni za komunikaciju i prodaju tokom globalne pandemije. Biznisi koji su brzo uspeli da svoje aktivnosti preusmere na online kanale, dobili su priliku da se bolje povežu sa zajednicom koja je tokom prethodnih meseci bila aktivnija nego ikada na ovim platformama.

5. Podsticanje otvorene komunikacije sa zaposlenima

Ovo je stavka čiju smo važnost naglašavali tokom cele pandemije. Promene u radnom procesu i izmeštanje iz poznatog radnog okruženja, dovele su do toga da se zaposleni, koji su pod stresom zbog zdravstvene i društvene krize, suoče i sa novinama na poslu koje su uticale na stvaranje dodatne tenzije. Otvorena komunikacija sa zaposlenima može pomoći da se oni osete sigurnije, da izraze svoje mišljenje i bojazni, kao i da pruže konstruktivne savete za unapređenje poslovnog procesa. Stvaranje bezbednog okruženja u vremenu krize, rezultiraće pojačanom lojalnošću i posvećenošću zaposlenih koji umeju da prepoznaju kvalitetnog i organizovanog poslodavca.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi