Pet načina na koje tehnologija unapređuje vaš biznis
Kako prenosi Rojters, Hanson Robotics, kompanija iz Hong Konga, nedavno je najavila masovnu proizvodnju svojih humanoidnih robota, koji su predstavljeni još 2016. godine, kada je model Sofija privukao veliku pažnju javnosti.
Masovna proizvodnja ovih robota trebalo bi da počne tokom 2021. i pomogne svetu za vreme trajanja Kovid-19 pandemije, jer je potreba za uslugama robota, kako bi se očuvala bezbednost ljudi, postala još očiglednija. Treba imati u vidu da je prodaja robota koji obavljaju profesionalne usluge skočila i pre pandemije. Na prelazu iz 2018. u 2019. godinu, prodaja ovih robota širom sveta porasla je za čak 32%.
Tokom pandemije, razvijani su roboti koji mogu da detektuju ljude koji ne nose zaštitne maske, kao i oni koji su pomagali vođenju bolnica tokom krize u Vuhanu.
Iako nam roboti možda još deluju kao daleka budućnost, sigurno je da smo tokom pandemije postali svesni koliko nam tehnologija pomaže da održimo svoj biznis i prilagodimo se novim okolnostima. Iz tog razloga, izdvajamo pet načina na koje tehnologija unapređuje vaš biznis u vremenu pre pandemije, tokom njenog trajanja, a izvesno i nakon što ona bude okončana.
1. Dostupnost podataka
Digitalna tehnologija omogućava nam da podatke sačuvamo i učinimo dostupnim svim zaposlenima kojima su oni neophodni. Fajlovi se mogu bezbedno razmenjivati a, uz ispravno upravljanje, smanjuje se rizik od gubljenja ili uništenja neophodnih informacija. Elektronske baze podataka, pored toga, smanjuju i nepotrebno trošenje papira i stvaranje otpada, tako da pomažu zaštiti životne sredine.
2. Onlajn sastanci
Zahvaljujući različitim servisima za video pozive, možete organizovati sastanak bez potrebe da okupljate svoje zaposlene i gubite vreme u putovanju ili se „sudarate“ s drugim timovima koji su u isto vreme zakazali svoj sastanak. Zahvaljujući opciji deljenja ekrana, svako od učesnika može lako i brzo da prikaže svoje beleške, zapažanja, linkove i pitanja koja imaju veze s temom sastanka. Pored toga, i obični pozivi su moguća varijanta, a tokom njih ćete biti dodatno fokusirani na ono što vaš saradnik govori.
3. Povezivanje s potrošačima
Zahvaljujući društvenim mrežama, dobili smo priliku da ostvarimo direktnu komunikaciju s potencijalnim korisnicima naših usluga. Pored toga što ćemo lako moći da dođemo do opštih zaključaka o profilu svojih klijenata (koji ne mora nužno da se poklapa s onim što smo inicijalno predvideli), možemo uočiti koja su najčešća pitanja na koja treba da odgovorimo, a imamo i priliku za ličniju komunikaciju i usvajanje fidbeka koji nam može pomoći u daljem poslovanju.
4. Elektronska kupovina
Onlajn prodaja značajno je skočila tokom pandemije jer su se ljudi širom sveta trudili da ostanu bezbedni, a veće kompanije, kao i vlasnici manjih biznisa nastojali su da obezbede ovu mogućnost i ponude kvalitetnu uslugu, uz brzu, beskontaktnu dostavu.
5. Rad na daljinu
Ova opcija je bila popularna i pre pandemije, ali čini se da je tokom 2020. postalo sasvim jasno koliko je jednostavno angažovati radnika na ovaj način. Pored toga što zaposleni mogu da rade van kancelarije i potencijalo utiču na smanjenje troškova najma prostora, možete angažovati zaposlenog na bilo kom mestu na planeti i jednostavno pronaći drugog saradnika ukoliko niste zadovoljni uslugom ili uslovima. Kroz ovaj tip rada, naučili smo da stalni nadzor zaposlenih nije nužan, jer se na kraju računaju samo ostvareni rezultati, a uspešan menadžer je tu da prati rad kroz sve faze i usmerava ga kako oni ne bi izostali.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi