Arhiva

Prodaja na društvenim mrežama

hr4PKTDd

Više puta smo govorili o tome koliko je značajna uloga društvenih mreža u procesu odlučivanja prilikom kupovine, ali pre svega o stvaranju svesti i potrebe za proizvodom kod potrošača koji još uvek nisu upoznati sa njim.

Zbog vremena koje danas korisnici provode na ovim online kanalima, stvara se idealna prilika da se do njih dođe posredstvom različitih formata na način da im se plasiraju informacije koje će doprineti tome da se odluče da kupe nešto. Zato ne treba podcenjivati društvene mreže već stateški pristupiti svemu kako bi rezultati bili dobri.

A da biste to uradili na pravi način moramo pokriti sve segmente prodaje na društvenim mrežama.

Pre svega:

1. Definišite cilj

Postavljanje jasnog cilja je jedan od najbitnijih preduslova svake uspešne prodaje. U ovom kontekstu bitno je da znate koja je uloga društvenih mreža u vašem biznisu, koliki prihod vam donose ili mogu doneti, i kako će se to reflektovati na vaše poslovanje. Takođe, mapiranje konkurencije i gde želite da budete u odnosu na njih je jedan od ciljeva koji će vam pomoći da pratite uspeh na ovim kanalima.

Ali ono što moram da napomenem jer se u praksi pokazalo da je izuzetno bitno jeste da vi kao biznis koji se bavi proizvodnjom i prodajom nekog proizvoda, pa i usluge, niste influenseri, pa iz tog razloga morate prebaciti fokus sa broja pratilaca na broj upita ili poružbina koje vam dolaze preko društvenih mreža.

2. Postavite prodajni levak

Prodajni levak (eng. Sales funnel) je termin koji se koristi u marketingu a opisuje put kojim se kreće kupac od stvaranja svesti o proizvodu do same kupovine. Njegova uloga je da precizno definiše faze kretanja kupca kako bi vam olakšao da prepoznate gde se neki pojedinac nalazi i šta treba da uradite da biste ga konvertovali.

• STVARAMO SVEST O BRENDU (AWARENESS)

Oglasi koji targetiraju širu publiku, postovi i video sadržaj koji zaustavlja skrolovanje, privlači pažnju. Upadljivi vizuali sa kratkom i jasnom porukom- CTA. Saradnja sa influenserima.

• STVARAMO POTREBU KOD KORISNIKA KOJI SU TU

Postovi i oglasi koji predstavljaju proizvod ili uslugu, lead generation oglasi, saobraćaj ka sajtu…

• KONVERTUJEMO IH U KUPCE

Retargeting kampanje, promo kodovi, popusti, vaučeri. Targetiramo ih putem pixela.

• GRADIMO ODNOS KROZ LOJALNOST

Praktični saveti, gratis usluge ili proizvodi, testemonijali, up sell i cross sell.

3. Odaberite prave kanale i adekvatan sadržaj

Ciljna grupa i odabir adekvatnih kanala su tema o kojoj često pišem zato što je izuzetno bitna jer direktno utiče na obim prodaje koji ćete ostavriti putem onlajn kanala. Nije potrebno da imate profile na svim mrežama. Bitno je da ste tamo gde su vaši kupci. Zato precizno definišite svoju ciljnu grupu, prostudirajte njihovo ponašanje i odredite gde su. Tamo budite i vi, na način koji je adekvatan za tu društvenu mrežu i za senzibilitet ljudi kojima se obraćate. Imajte na umu da je sadržaj koji plasirate namenjen njima sa ciljem da ih ubedi da kupe nešto. S toga vodite računa o kvalitetu fotografija i videa, o tome na koji način najbolje opisuju vrednost vašeg proizvoda. Ukoliko je on estetski lep, fokusirajte se na dobre fotografije, ukoliko je izuzetno praktičan, pokažite njegovu upotrebnu vrednost kroz video format. Budite prilagodljivi.

4. Radite na kredibilitetu i poverenju

Mogućnosti koje pružaju društvene mreže su ogromne i to se najbolje ogleda u tome da imate priliku direktno da komunicirate sa vašim kupcima, da čujete njihove potrebe i želje, ali i zamerke. Bitno je da ih saslušate, da im odgovorite i da gradite odnos poverenja sa njima. Vaš zadatak ne počinje i ne završava se kada neko nešto kupi. Vi ste tu da primite porudžbinu, saslušate specifične zahteve, potrudite se da ona stigne po dogovoru i odgovorite na sve primedbe kako bi kupac bio zadovoljan. A kada je on zadovoljan onda će vas i preporučiti. Nemojte da dozvolite da vam neki propusti ugroze kredibilitet i reputaciju, jer društvene mreže koliko mogu biti dobre, toliko mogu biti i pogubne za vas kada se loš glas proširi.

5. Delite uspešne priče

Nemojte se stideti da se pohvalite svojim uspesima. To treba da bude vaš ponos. Uz odobrenje korisnika podelite zadovoljne poruke i komentare, uspešne priče i testemonijale. To je odličan način da se potencijalni kupci uvere u vaš kvalitet i da znaju da ste profesionalni i dobri.

6. Ulažite konstantno

Ovde se pre svega misli na oglašavanje i saradnju sa influenserima. Ova dva alata vam mogu pomoći da dođete do novih ljudi i da se vaš glas još dalje čuje. Ukoliko imate dobar proizvod i zadovoljne kupce, ne postoji razlog da ne koristite sve moguće opcije da to svi vide. Sve društvene mreže imaju opcije oglašavanja koje vam za relativno mali novac mogu doneti veću vidljivost. Ukoliko niste proizvodno i vremenski ograničeni da isporučite vaš proizvod ili uslugu, uvek uložite u oglase kako biste došli do novih kupaca. Pored oglasa, influenseri su danas izuzetno popularni i mnogi imaju poverenje svoje zajednice koja ih prati. Kontaktirajte ih i ponudite saradnju kako bi vaš proizvod ili uslugu predstavili svojim pratiocima i na taj način direktno uticali na obim prodaje. Samo vodite računa prilikom odabira da su to osobe od kredibiliteta koje mogu da doprinesu pozitivnom imidžu vašeg brenda.

 

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi