Zanimljivosti

Ovo dokazano radi: 6 načina da naslovom povećate broj klikova

naslovi

Što veći broj klikova vaš sadržaj dobije na internetu, to su veće šanse da će vaša firma ostvariti veći profit. Drugim rečima, ukoliko postoji interesovanje – desiće se i prodaja. Prilično jednostavno, zar ne? Dakle, bez obzira da li imate veb-sajt, blog ili se potencijalnim kupcima predstavljate putem društvenih mreža, privlačenje pažnje publike i podsticanje njihovih interakcija od suštinske je važnosti za vaše poslovanje.

Međutim, nije lako istaći se u velikoj količini sadržaja koji je dostupan na internetu i privući ljude da kliknu, pročitaju ili pogledaju baš onaj koji ste vi kreirali.

Znate li da, u proseku, 8 od 10 osoba pročita naslov nekog teksta, a samo 2 od 10 i ostatak teksta?

Iako ovo možda zvuči pomalo obeshrabrujuće, suštinski nam govori o tome koliko je naslov teksta važan i značajan za uspeh jednog teksta i privlačenje klikova. Zapravo, naslov se smatra najvažnijim elementom nekog sadržaja. Ako ne privlači pažnju i ne podstiče na dalje čitanje, uzalud svi ostali napori.

Međutim, postoje neke psihološke „cake“ koje možete iskoristiti kada pravite naslov za svoj sadržaj, a u nastavku možete saznati 6 dokazanih načina koji će vam pomoći da dobijete više klikova na vašem sadržaju.

Iskoristite snagu personalizacije

Svi želimo za sebe ono što je najbolje i prirodno smo zainteresovani za ono što se tiče nas lično i za šta smatramo da će poboljšati naše živote. Vaša ciljna publika nije izuzetak. Zato se potrudite da je uključite već u naslovu teksta i tako privučete njenu pažnju.

Naime, ljudi vole kada se obraćate direktno njima i lako će se prepoznati ukoliko im se obratite kao „vlasnicima malih preduzeća“, „ljubiteljima pasa“, „brižnim roditeljima“ ili nekim drugim izrazom koji je odgovarajući za njih lično u zavisnosti od delatnosti kojom se bavite.

Druga opcija za postizanje personalizacije u naslovu je upotreba reči „vi“ ili „vaš“. Budući da, na primer, u jednom blog tekstu ne možete iskoristiti lično ime čitaoca, korišćenje ovih ličnih zamenica je dobar način da publici pokažete kako je sadržaj prilagođen upravo njima.

Kada ljudi vide da je tema u skladu sa njihovim interesovanjima i potrebama, veće su šanse da će kliknuti na naslov i nastaviti sa čitanjem. Zato, zapamtite, personalizacija je ključna i stoga sadržaj uvek kreirajte za svoju publiku, a ne za sebe.

Stvorite osećaj hitnosti i ekskluzivnosti

Još od davnina, naši preci su se borili za opstanak i trudili se da iskoriste svaku priliku za prikupljanje resursa. Što bi se reklo, to nam je u genima, a ujedno i razlog zašto ljudi danas reaguju kada naiđu na nešto im se čini kao korisno, a ima ograničenu dostupnost. Ova psihološka karakteristika je duboko ukorenjena u našem mozgu, nasleđena od predaka koji su se borili za opstanak.

Naslovi u kojima se naglašava da je nešto retkost ili je dostupno samo u ograničenom vremenskom roku na čitaoce zato utiču tako da izazivaju osećaj hitnosti i neophodnosti da odmah saznaju više kako ne bi propustili nešto važno.

Iznenadite čitaoce

Naši mozgovi funkcionišu po principu prepoznavanja šema. Međutim, kada naiđemo na nešto što odudara od onoga što očekujemo, to nam, po pravilu, privlači pozornost, a mozak fokusira pažnju kako bi proverio o čemu se tu radi.

Oproban način da u naslovu iznenadite svoju publiku jeste korišćenje poznatih izreka u kojima će te jednu ili više reči zameniti nečim neočekivanim.

Na primer, u slučaju da prodajete suplement za bolji san, u naslovu možete iskoristiti modifikovanu staru poslovicu: Ko rano rani, ceo dan zeva.

Odigrajte na kartu emocija

Emocije su ono što predstavlja esenciju ljudskosti. Kada smo ljuti, veseli, tužni… u našem organizmu se povećava nivo dopamina nas čini ljudima. Kada smo srećni, ljuti ili osećamo bilo koju jaku emociju, nivo hormona dopamina, iz koga se sintetiše adrenalin, u našem telu se povećava i mi postajemo uzbuđeni i spremniji za neku akciju.

Budući da različite emocije dovode do različitih rezultata, uvek pokušajte da kod publike izazovete one pozitivne.

Naime, podsticanje besa, razočaranja ili tuge obično dovodi do stvaranje negativnog odosa prema brendu ili proizvodu što akutno, ali i na duge staze, rezultira negativni uticajem.

Nedorečenost izaziva znatiželju

Naši mozgovi funkcionišu tako da ih provociraju stvari koje su nedorečene ili nezavršene. Razlog leži u tome što se, u ovakvim slučajevima, stvara jaz između onoga što već znamo i onoga što želimo da saznamo.

Kako ovo primeniti prilikom pisanja naslova?

Zapravo, to je prilično jednostavno. Sve što je potrebno učiniti jeste da određene informacije izostavimo iz poruke koju naslov prenosi. Ovo se, na primer, može postići korišćenjem reči poput „ovo“ ili „šta“, tako da se kod publike probudi znatiželja da nedostajući deo sazna klikom na sadržaj.

Podstaknite deljenje i interakciju

Za kraj, jedan od najefikasnijih načina za povećanje klikova na vašem sadržaju jeste korišćenje naslova koji podstiču deljenje i interakciju publike. Ljudi vole da iznose svoje mišljenje, budu deo konverzacije i doprinesu zajednici.

Način da to postignete može biti postavljanje pitanja publici u samom naslovu. Na taj način otvarate prostor za diskusiju i podstičete čitaoce da se uključe. Takođe, možete koristiti pozive na akciju, kao što su „ostavite komentar“ ili „podelite sa prijateljima“. To će podstaći čitaoce da se aktivno angažuju s vašim sadržajem i, posledično, doneti više klikova.

Zaključak

Ovo je spisak predloga i saveta koje možete koristiti da privučete pažnju, ali ukoliko preterate, dobićete aktivnosti korisnika, ali će veliki broj njih biti nezadovoljan sadržajem koji pročita jer naslov daje obećanje koje tekst ne ispunjava. Budite umereni i verujemo da će vam doneti odlične rezultate na duge staze.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Niz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.

Više o Ivanu