Rat burgera: 9 dana marketinškog Blitzkriga
U svetu brze hrane konkurencija između najvećih igrača nikada ne prestaje. McDonald’s i Burger King tako već decenijama vode ljutu borbu za svaki zalogaj. Ali, šta raditi kada u ovom ratu niste favorit, a konkurent vas, brojem lokala, dvostruko nadmašuje?
Pa, Burger King se pouzdao u staru poslovicu da „Sreća prati hrabre“ i odlučio da „mazne“ tri boda u gostima, igrajući direktno na McDonald’sovom terenu.
Genijalna strategija u digitalnoj eri
Decenijama unazad, Burger King je konstantno kaskao za svojim takmacem, pokušavajući da mu doskoči kroz ukus, veličinu porcije i raznovrsnu ponudu. Ipak, pokazalo se da to jednostavno nije bilo dovoljno. Mek je, kao gigant, uspevao da se lako izbori sa svakim izazovom i pruži adekvatan odgovor, čuvajući svoju poziciju na tržištu.
Međutim, 2018. godine „Kraljevi“ su osmislili hrabru, inovativnu i, nadasve, provokativnu promo strategiju, lansirajući svojevrsni marketinški Blitzkrieg koji je trajao 9 dana.
Naime, operacija Whopper Detour bila je kampanja sa jasnim ciljem – privući kupce iz McDonald’s restorana i usmeriti ih ka svojim restoranima.
Naravno, ovo je trebalo postići bez bilo kakvog ponižavanja, ismevanja ili napadanja konkurencije.
Kako?
Odgovor se nalazio u geofencing tehnologiji koja je Burger Kingu omogućila da, preko aplikacije, svoje Whooper hamburgere (slično kao Big Mac samo veće) prodaje u McDonald’s lokalima.
Kako je funkcionisao plan?
Whopper Detour kampanja imala je 3 stuba:
- Virtuelne granice: Burger King je postavio virtuelne granice oko većine McDonald’s lokacija koristeći GPS bazirani geofencing. Kada bi pametni telefon korisnika ušao u ovu unapred definisanu oblast (unutar 180 metara od McDonald’s restorana), Burger King aplikacija bi se aktivirala i korisniku bi se na telefonu prikazala…
- Neodoljiva ponuda: Na ekranu telefona osobe koja je imala instaliranu Burger King aplikaciju pojavilo bi se obaveštenje da mogu pazariti Whopper za samo jedan cent ukoliko su spremni na…
- Preusmeravanje: Nakon što bi korisnik naručio burger, aplikacija se nije zaustavljala na samoj ponudi. Umesto toga, usmeravala je korisnike da odu dalje od McDonald’sa i upute se ka najbližem Burger King restoranu kako bi preuzeli svoj Whopper.
Dakle, Whopper je za cent mogao da kupi svako ko ima aplikaciju, ali isključivo ukoliko se nalazi u McDonald’s restoranu ili u njegovoj blizini.
Rezultati koji su promenili igru
Ova strategija Burger Kinga pokazala se kao pun pogodak. Tokom 9 dana promotivne kampanje njihovu aplikaciju skinulo je 1,5 miliona korisnika, a čitav poduhvat je postao viralan i privukao interesovanje medija širom sveta.
Pri tom, Burger King ne samo da je povećao svoju prodaju, već je uspeo da privuče i mnoštvo novih korisnika u svoj digitalni ekosistem.
„Kraljevi“ su kampanju majstorski sproveli direktno na teritoriji svog najvećeg konkurenta, ostavljajući ih bez načina da se odbrane na bilo koji način. Menjajući pravila igre, Burger Kin je pokazao kako se digitalna tehnologija može iskoristiti za privlačenje pažnje i povećanje prodaje čak i kada je u pitanju posao u kome je fizička lokacija ključna.
Autor
Niz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.
Više o Ivanu