Biznis teme—Istorija biznisa
Dejvid Ogilvi: Otac kampanja koje se i danas prepričavaju
Šta je sve potrebno da bi neko došao do titule oca advertajzinga?
Kako su nam se male piramide uselile u frižidere?
Ako skoknete do prodavnice da popazarite jogurt, mleko i par litara soka, možda ćete se nategliti, ali verovatno nećete završiti sa iščašenim ramenom.
Kako smo muziku spakovali u džep?
Ako ste gledali film o Stivu Džobsu (onaj prvi, malo „romantizovaniji“ od svog sledbenika iz 2015.), niste mogli da propustite blještavu, otvarajuću scenu.
Dr. Martens – kada jedan ugruvani lekar postane trendseter
Bila je 1967. godina kada je Pit Taunsend, kantautor benda The Who, išetao na binu u relativno udobnom autfitu. Rokeri žešćeg zvuka, kakvi su, inače, bili The Who…
Kako je Coca-Cola „izmislila“ Deda Mraza?
Deda Mraz, veseli starac u crvenom odelu s belom bradom, danas je neizostavan simbol božićnih i novogodišnjih praznika. Njegov osmeh, toplina i velikodušnost osvajaju srca ljudi širom sveta.
Znate li priču o najpoznatijem debeljku?
Kada se povede priča o vizuelnom identitetu nekog brenda – a koji je, makar kod velikih brendova, oličen u njegovom logou – teško je izostaviti da se tu radi o nečemu…
Kako je jedan „mali pas“ emigrirao u jelovnike širom Amerike
Šta je zajedničko bejzbolu, uličnim tezgama i jazavičarima? Amerikanci bi rekli da ih sva tri asociraju na vruće kobasice ušuškane u mekane, bele zemičke.
Kada brzina znači novac
„Prvo nam je potrebna brzina, demonska brzina. Brzina je ono što nam treba. Potrebna nam je namašćena brza brzina.“
Brza presuda je gotovo uvek bolja od neuspeha na odloženo
Kada je 1965. godine dizajnirao plastičnu kesu, švedski inženjer Sten Gustaf Tulin je mislio da napravio nešto uistinu korisno.
Kristijan Dior: Ekstravagancija, buntovništvo i ugovori sa ludilom
Dok je kao mali trčkarao po kući svojih roditelja, dečaku po imenu Kristijan, rođenom davne 1905. u jednom provincijskom gradu u Normandiji…
Kako je Kinder jaje osvojilo (skoro) ceo svet?
Pre nekih 5.000 godina Persijanci su imali jednu lepu naviku: kada proleće krene da na rame sleće, međusobno su se čašćavali jajima.
Kako je nastala četkica za zube?
Kada imate baš mnogo vremena, a osuđeni ste na četiri zida, pre ili kasnije će početi da vam iskrsavaju čudne ideje. Ali, imati tako mnogo vremena ne mora nužno da znači protraćene dane.
Ovako je Nestle naterao Japance da zavole kafu
Po završetku Drugog svetskog rata brojne zapadnjačke kompanije napravile su veliki proboj na tržište Japana, a među ovim brendovima našao se i Nestle.
Neuspeli patent i jedna hrpa mehurića
Godine 1997. glumica Fara Foset se pojavila na naslovnici Plejboja, i to prilično nestandardno odevena.
Angry Birds: Put ka trijumfu kroz 52 pokušaja
Skoro svaki uspešan biznis krije priču o upornosti, inovaciji i prilagođavanju. U slučaju igre Angry Birds, koja je postala globalni fenomen pre 15 godina, priča je posebno inspirativna.