Kako da upravljate biznisom iz skladišta?
Ukoliko ste videli skladišta koja se reklamiraju kao „kancelarijski prostor“ ili „komercijalni prostor“ i zapitali se da li je zaista moguće voditi posao iz jednog takvog – odgovor je da. Jedinice za skladištenje su obično pristupačnije od tradicionalnog kancelarijskog prostora i nude veliku fleksibilnost. Međutim, ako nikada niste imali preduzeće i ne znate odakle da počnete, postoje neke stvari koje bi trebalo da znate pre nego što otvorite poslovanje u nekoj od skladišnih jedinica.
Skladišni prostor može poslužiti kao baza mnogim delatnostima, a neke od njih su: umetničke galerije, auto-mehaničarske radnje, knjižare, dobrotvorne organizacije, firme za planiranje događaja, nezavisno izdavaštvo, agencije za nekretnine, startup kompanije raznih delatnosti itd. Vrsta posla koju možete da vodite iz skladišne jedinice zavisi od veličine jedinice i propisa koji su na snazi u skladištu. Na primer, neki skladišni objekti ne dozvoljavaju korišćenje prostora preduzećima koja stvaraju mnogo pešačkog saobraćaja ili zahtevaju posebne dozvole, kao što su kamioni za hranu ili vrtići.
Ušteda novca
Mnogobrojni su razlozi zbog kojih bi trebalo da razmislite o vođenju posla iz skladišne jedinice. Prvo i najvažnije, jedinice za skladištenje su obično mnogo pristupačnije od tradicionalnog kancelarijskog prostora. Obično ih možete iznajmiti na mesec dana, tako da niste „zaključani“ u dugoročni zakup.
Ovo može biti odličan način da uštedite novac, posebno ako tek počinjete ili imate ograničen budžet. Još jedna prednost korišćenja jedinice za skladištenje za vaše poslovanje je ta što nude određenu količinu privatnosti i sigurnosti koju drugi kancelarijski prostori možda ne pružaju.
Infrastrukturni uslovi
Jedna od najvažnijih stvari koje treba uzeti u obzir kada vodite posao iz skladišne jedinice je da li ima struju i internet. Ovo je posebno važno ako planirate da koristite jedinicu kao kancelarijski prostor.
Što se tiče interneta, većina jedinica za skladištenje nema dostupan bežični internet, tako da ćete morati da podesite sopstveni ili koristite prenos podataka na svom telefonu. Ovo može biti dodatni trošak, ali je neophodno ako želite da možete da radite i komunicirate sa klijentima iz vaše jedinice za skladištenje. Ako razmišljate o korišćenju besplatnog interneta ili javne mreže, važno je imati na umu da sve poverljive poslovne informacije ili transakcije tako nisu bezbedne. To može dovesti do raznih opasnosti i ugroziti vaše preduzeće. Zato je pronalaženje adekvatnih rešenja za pouzdanu konektivnost jedan od glavnih zadataka.
Još jedan faktor o kojem treba razmišljati kada vodite posao iz skladišne jedinice je klima same jedinice. Ako planirate da skladištite vredan inventar, važno je pronaći jedinicu sa kontrolom klime.
Marketing je onda još vredniji
Kada vodite posao iz skladišne jedinice, od vitalnog je značaja da imate čvrst marketinški plan. To je zato što može biti teško promovisati svoje poslovanje kada nema redovnu adresu ili saobraćaj u prodavnicama. Zbog toga ćete morati da pronađete načine da privučete kupce i informišete ih o svom poslu.
Jedan od načina da se to uradi je stvaranje snažnog prisustva na mreži korišćenjem društvenih medija, postavljanjem veb sajta ili pokretanjem bloga da biste došli do potencijalnih kupaca. Takođe je važno razmotriti na koji način ćete obavestiti ljude gde se nalazi vaša jedinica za skladištenje i kako mogu da vas kontaktiraju. Možda ćete želeti da postavite flajere u tom području ili distribuirate vizit karte. Takođe možete koristiti marketing „od usta do usta” da biste ljudima rekli o svom poslu.
Pravila „kuće“
Konačno, korisno je razumeti politiku kompanije za skladištenje od koje iznajmljujete prostor. Ovo uključuje stvari kao što su radno vreme, uslovi plaćanja i sva ograničenja koja mogu imati.
Na primer, neke kompanije za skladištenje ne dozvoljavaju preduzećima da rade van svojih jedinica ili imaju određene sate kada se posao može obaviti. Drugi mogu zahtevati minimalni rok zakupa ili kupovinu osiguranja. Važno je da budete svesni ovih smernica pre potpisivanja ugovora o zakupu kako biste bili sigurni da je vaše poslovanje u skladu sa njima.
Prateći ove savete, možete da uspostavite i vodite uspešan posao iz skladišne jedinice. Samo obavezno istražite i budite uvek u toku sa politikama kompanije za skladištenje sa kojom radite.
Izvor: www.smallbusinessbonfire.com
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi