Šta servirati na TikTok-u 2024?
Brzo nastaju i još brže nestaju. Ko nije pasionirani posetilac društvenih mreža „za mlade“ (recimo, neko ko zaluta na TikTok par puta sedmično), onda je najuočljivija novotarija ona u kojoj se trendovi smenjuju u dva treptaja oka.
Sadržaja je mnogo, ali potkrade se tu i poneka novotarija koja opstane na duže vreme. Recimo, to da 62% korisnika svakodnevno odgleda neki TikTok Live.
Ili, da 50% njih pazari proizvod koji su videli na tom Live-u.
Dakle, svakako da postoje novotarije koje koliko-toliko opstaju, a to je dobra vest kada ciljate na doslednost u online prisustvu. Ako pritom ciljate (i) nešto mlađu publiku, obratite pažnju na ovih nekoliko smernica – predviđa se da će biti „in“ tokom cele ove godine.
1. Autentičnost
I spontanost, relatabilnost i storytelling. Reči kojih su svima puna usta, pa ih je bolje pokazati na primeru, nego recitovati: „Ja sam autentičan“.
Na primer, tako što slike proizvoda neće biti ulepšane do neprepoznatljivosti. Pogotovo kada je u pitanju hrana – ako lepo izgleda na slici ili snimku, neka tako izgleda i uživo (mada, trebalo bi obrnuto, ali su filteri ipak poveli vodu na svoju vodenicu…).
Takođe, product review ima veću težinu ako brendovi koriste slike ili videe stvarnih ljudi. Ali, čak i autentičnost može izgubiti na svrsi ako se upadljivo i previše insistira na njoj. Ovo se desilo sa jednim od prošlogodišnjih TikTok trendova: toliko korisnika je kačilo sadržaje sa kojima je toliko ljudi moglo da se poistoveti, da su ti sadržaji počeli da se doimaju sve samo ne autentičnim.
Sem toga, kreatori sadržaja će verovatno imati više poštovanja publike ako ne pokušavaju da se pošto-poto dodvore pratiocima. Dovoljno je da prikažu stvari onakvima kakve jesu.
Ovde u pomoć priskaču ne drugi veliki brendovi ili poznatije ličnosti, već – mikroinfluenseri. Publika, a pogotovo mlađa, im više veruje, a u prilog im ide jednačina koja veli da manji broj pratilaca znači više prostora za komunikaciju. A za brendove to znači i više uspeha kod ciljane publike.
Na kraju, neki od najgledanijih TikTokera svoj prostor za rast duguju krilatici „nazovimo stvari pravim imenom“. Kit Li živi u Las Vegasu i svoj nalog koristi kako bi ocenjivao lokalne i porodične restorane. Nema laži, nema prevare, niti obasipanja komplimentima na lepe oči i slike: ako nešto nije dovoljno slano ili ljuto, to će čuti i Kitovi pratioci.
Nema ni onoga da je na TikTok-u sve uvek savršeno. Ko je u influenserskoj koži, nisu mu strani kiksevi ili nepredviđeni momenti tokom snimanja. Ali, Kit Li ih ne krije, niti se zavarava da se takve stvari ne dešavaju. Zauzvrat, njegova publika dobije i pokoju nenašminkanu priču o tome šta se zaista zbiva „iza zatvorenih vrata“. A takvima će publika uvek više verovati.
2. Veštačka inteligencija
Nije nova moda, ali stvari manje-više stoje ovako: AI generisan sadržaj će tek da preplavi društvene mreže.
U ne tako dalekoj budućnosti, vrlo je izvesno da bezmalo svaki drugi TikTok video bude „snimljen“ uz pomoć AI. Manipulacija slikom, muzikom i glasom je u dobroj meri rasteglila granice, a rezultati mogu izgledati prilično kreativno.
Pritom, igrarije ovog tipa i te kako mogu da budu mamac za preglede i razbuktavanje interakcije.
Ipak, valja voditi računa da se ne zaigrate previše. Kopiranje tuđeg glasa ili izgleda povlači i pitanje etike, pogotovo ako je reč o osobama sa poznatim biografijama – na primer, glumcima ili pevačima. Dakle, granice bi ipak trebalo da postoje, bez obzira na popularnost trendova i njihovu „zapaljivost“ kod publike – ili, naprotiv, upravo zbog toga.
Naravno, ima i umerenijih primera. Menadžer po imenu Džeremi, iako nosi kravatu, nije sasvim školski primer konzervativnog menadžera. Zapravo, Džeremi je jedan crni mačak, koji radi u jednoj njujorškoj prodavnici za kućne ljubimce.
Elem, Džeremi svako malo prepriča neku dogodovštinu sa posla ili od kuće, a kao pravi, ozbiljni menadžer, to čini mrzovoljkastim glasom i britanskim akcentom. Ali, izuzev pričajuće mačke, sve ostale sličnosti sa stvarnim svetom su – iz stvarnog sveta. Dijaloge i scenario smišljaju pravi zaposleni na Džeremijevom „radnom mestu“.
Umereno doziranje AI-ja u ovom slučaju ne ide nauštrb autentičnosti sadržaja, a crtice iz svakodnevice pakuje u humoristični celofan. Dakle, ako ste ozbiljna kompanija ili brend i tako želite da se predstavite, onda igrarije poput ovih treba uzeti sa rezervom.
Ipak, neke od prednosti AI generisanog sadržaja su brzina kreiranja i efektnost, pogotovo za kratke forme poput TikTok videa. U isto vreme, AI spada u alate za koje bi se moglo reći – dobar sluga, loš gospodar. Ako se pretera, publika se brzo zasititi – a samim tim je autentičnost još više na ceni. Ako se, pak, koristi kao pametni pomoćnik, onda nema ni bojazni da će ugušiti autentičnost.
3. Preporuke
Pojedine statistike vele da čak 78% korisnika kupi proizvod ako isti proizvod koriste i kreatori TikTok sadržaja. To je veći procenat i od onog vezanog za Live videe, a za same brendove uopšte nije zanemarljiv postotak kada se prevede u prihode.
Naravno, prodaja po principu marketinga od-usta-do-usta, takođe, nije novijeg datuma, a u narednoj godini će takvih primera biti sve više. Štaviše, sa omasovljenjem društvenih mreža, čini se da su ljudi više počeli da veruju TikToku nego dobrim, starim brauzerima.
Uz to, pretragu olakšavaju heštegovi, pa ako nekoga zanima, recimo, preporuka za dobru knjigu – nevezano za žanr – onda je #booktok sjajna šifra za pristup ogromnoj biblioteci. Da li sami ili uz pomoć (mikro)influensera, tek, brendovi će imati mnogo koristi od preporučivanja njihovih proizvoda.
4. Edukativni sadržaj
Sećate se kad je ono Google bio prva adresa za „kako da _[apsolutno sve što vam padne na pamet]_“?
Nije baš skroz otišao u penziju, ali neki mlađi su se baš navrzli da mu otmu parčence staža.
Najnovije vesti, pop kultura, recepti, kako da ovo ili ono, uradi sam fore i fazoni – TikTok se uvukao pod prste miliona znatiželjnih. Tako će biti i nadalje; štaviše, edukativni sadržaj na ovoj platformi će postati relevantniji nego ikada.
Dobra strana ovog trenda je što se sa edukativnim sadržajem može biti veoma kreativan.
Recimo, ovaj momak svojim pratiocima pripoveda o ponašaju raznih životinja i kako, iz perspektive tih životinja, izgleda život u njihovom prirodnom staništu. Tu i tamo će videe začiniti mimom ili šalom za koju, naravno, shvatate da je šala. Ali, radi, jer je ljudima interesantno – a i svašta nešto novo nauče.
A ova cura je profesionalni kuvar i ima sopstveni CTA. Uz kratko „First bite, bestie“, na kraju svake lekcije poziva „đake“ da uzvrate videom na kome će snimiti premijernu degustaciju jela spravljenih prema njenom receptu.
Imaju ove kratke lekcije još jednu dobru stranu: osim korisnih, informativnih i interesantnih fora i fazona, ovakav sadržaj je lakše i monetizovati.
Još ako je autentičan, preporučljiv i opravdava suštinu brenda, eto ih i sastojci za održivi marketing. A onda mu ni zloglasni AI neće ukrasti spotlajt.
Autor
Marta je prvo htela da bude učiteljica. Pa da svira violinu. Pa da trenira karate, piše pesme, uči jezike i slika. Onda je htela da fotka, svira gitaru, upiše muzičku školu, čita psihologiju i da bude slobodni umetnik. (Štagod to značilo u glavi jedne dvanaestogodišnjakinje.)
Više o Marti