Kako “zaustaviti palac” potencijalnom kupcu?
Javna tajna jednog dela današnje digitalne strategije svake kompanije je kako naći rešenje da se kupcu privuče pažnja u online svetu, kada smo svi izloženi ogromnom broju oglasa i reklama.
Izvučeno iz konteksta, fraza “kako zaustaviti palac” potencijalnim mušterijama aludira na činjenicu da živimo u eri mobilnog surfovanja i kupovine.
Bilo da ste u prevozu, na autobuskoj stanici ili u kafiću, vidite veliki broj ljudi koji nemilice pregledaju internet sadržaj i listaju isti na svojim mobilnim uređajima. Koji će ih sadržaj prekinuti u konstantnom “svajpovanju” je na nama, tj. našim timovima da se potrudimo da to bude baš naš sadržaj.
U današnje vreme mobilni telefoni postali su neizostavan deo našeg svakodnevnog života. Svi koristimo palac za prelistavanje sadržaja na internetu, a ova realnost predstavlja izazov za kompanije i marketinške stručnjake. Privući pažnju potencijalnih kupaca u ovoj vremenskoj trci zahteva dodatnu kreativnost i strategiju. U ovom članku ćemo istražiti nekoliko ključnih saveta kako da zaustavite palac potencijalnog kupca na internetu i pridobijete njihovu nepodeljenu pažnju.
Predlozi za “zaustavljanje palca”:
- Kreativni vizuali: Prvi utisak je od suštinske važnosti. Upotrebite kreativne, drugačije, a pre svega privlačne vizuale koji odgovaraju vašoj ciljnoj publici. Kvalitetne fotografije, dizajn, a ponajviše kreativan video-sadržaj, privući će pažnju korisnika i podstaknuti ih da se zaustave na vašoj kreativi.
- Pojednostavite sadržaj: Vreme pažnje korisnika je ograničeno zato je važno da sadržaj bude kratak, jasan i direktan. Izdvojite najvažnije informacije kako biste privukli pažnju korisnika.
- Personalizacija: Oslovljavanje kupaca imenom je OK, ali idite i neki korak dalje. Prilagodite sadržaj ponude prema interesima i ponašanju svakog pojedinačnog korisnika ili kupca.
- Koristite FoMo efekat: U pitanju je taktika koja se koristi da se kupcima pokaže da neaktivnost znači propuštanje nečeg sjajnog. Često se koristi vremensko ograničenje ili trajanje akcije, ali, takođe, i ograničene količine nekog artikla koje mogu kupca dodatno “pogurati” ka odluci da izvrši kupovinu odmah.
- Pričajte priču: Pozitivne priče o vašim proizvodima i/ili uslugama stvaraju emotivnu vezu sa publikom, trenutnim i potencijalnim kupcima. Koristitite iskustva kupaca i recenzije jer one mogu pružiti autentične dokaze o vrednosti i kvalitetu vašeg brenda.
- Analizirajte podatke i prilagodite se: Koristite analitiku kako biste pratili ponašanje korisnika i razumeli šta najviše privlači njihovu pažnju. Na osnovu tih rezultata prilagodite svoje marketinške strategije i sadržaj kako biste ostali relevantni i interesantni.
Ko još (pa) gleda statistiku?
Jasno vam je da današnje doba donosi nove izazove svoga vremena, naročito imajući u vidu statistiku, tj. koliko oglasnih poruka prosečan korisnik/kupac danas vidi. Prema istraživanjima, prosečna osoba u Americi vidi između 4.000 i 10.000 oglasa u jednom danu. 1(Izvor: Red Crow Marketing)
Iako mi lično ovi brojevi deluju preuveličano, činjenica je da smo pretrpani oglasima, bilo da smo na društvenim mrežama ili u offline svetu. Potrebno je da budete dovoljno različiti, ali i smeli, kako bi pažnju privukli na sebe.
Žene vide 30% više oglasa na Facebooku od muškaraca2(Izvor: GradSchools)
U proseku vidimo 36 oglasa dnevno na Fejsbuku. Naravno, to zavisi od toga koliko vremena provedete na platformi. Ali, u igri su i drugi faktori. Na primer, žene vide više oglasa nego muškarci. Prosečna žena korisnik vidi 43 oglasa dnevno u poređenju sa samo 33 oglasa koliko vide muškarci u proseku. I sve to uprkos činjenici da su 56,6% korisnika platforme muškarci.
Nedavna istraživanja sugerišu da se žene detaljnije bave oglasima nego muškarci. To ih čini boljim izborom, jer je veća verovatnoća da će proizvod i kupiti.
Mobilni uređaji čine 51% ukupne potrošnje na digitalne oglase3(Izvor: Statista)
U 2022. godini, po prvi put u istoriji, mobilni uređaji su prestigli potrošnju na oglase za desktop računare. Ne tako davno, 2018. godine, ista cifra iznosila je 44%.
Ovo je, naravno, sasvim prirodan razvoj događaja. Skoro 60% veb-saobraćaja danas potiče sa mobilnih uređaja. S obzirom na to koliko ljudi vidi oglase za mobilne uređaje, iznenađujuće je da potrošnja nije i veća. Međutim, ona će sigurno rasti u narednoj deceniji.
Ljudi pamte mobilne oglase 10% detaljnije4(Izvor: Econsultancy)
Uopšteno govoreći, malo je veća verovatnoća da će se ljudi setiti da su videli oglas na računaru nego na mobilnom uređaju. Ali, kada su zamoljeni da detaljno opišu oglas, korisnici mobilnih uređaja prolaze daleko bolje.
Oko 47% ljudi može uspešno da se seti detalja o oglasima u aplikaciji koje su videli na svojim telefonima. To pada na 36% za korisnike desktop računara. Štaviše, prvi navode pozitivne stavove prema brendovima koji se oglašavaju u aplikacijama.
U međuvremenu, korisnici desktop računara smatraju da su dosadni.
Zaključak
S obzirom na broj oglasa, ponuda i informacija koji se svakog minuta plasiraju, pažnja potencijalnih kupaca je postala izuzetno dragocen resurs.
Kreativnost, personalizacija i brzina postaju ključni elementi za uspeh u privlačenju pažnje publike na internetu.
Iskoristite sve dostupne resurse i potrudite se da upravo vi budete ti čiji će oglasi ostati zapamćeni u oku posmatrača.
Fusnote
- 1(Izvor: Red Crow Marketing)
- 2(Izvor: GradSchools)
- 3(Izvor: Statista)
- 4(Izvor: Econsultancy)
Autor
Više od 10 godina iskustva u internet prodaji na domaćem i inostranom tržištu. Dosadašnju karijeru je gradio kroz e-commerce startap kompanije, telekomunikacije, retail i betting kompanije, uvek radeći u sektoru za internet prodaju.
Više o Ivanu