Marketing

Devet kreativnih načina za promovisanje malog biznisa

vVjE9dii

Prednosti marketinga za mala preduzeća uključuju prepoznatljivost široj ili užoj javnosti, uspostavljanje osećaja poverenja između vas i vaših kupaca, a, takođe, možete koristiti marketing i kao način za bolje upoznavanje svojih klijenata. Promocija može povećati vašu prodaju i održati vas relevantnim za vašu publiku.

1. Promotivni proizvodi

Promotivni artikli za mala preduzeća su tradicionalni oblik marketinga koji se ponekad zanemaruje, ali je isplativ i smislen. Promotivni proizvodi koji bi mogli biti relevantni u vašem poslovanju da biste ih poklonili kupcima uključuju torbe za višekratnu upotrebu, hladnjake za konzerve i majice. Brendirane šolje, šeširi i tehnički dodaci su, takođe, dobri načini da predstavite svoj brend. Prednost korišćenja proizvoda za promociju vašeg poslovanja je ta što su to stvari koje ljudi mogu da vide i koriste na dnevnoj bazi. Takođe, možete davati promotivne proizvode svojim zaposlenima kako bi oni mogli da budu ambasadori brenda.

2. Organizujte takmičenje na društvenim mrežama

Korišćenje društvenih mreža nije novo za marketing, ali još uvek postoje kreativni načini na koje možete da ih koristite. Ljudi vole ideju da potencijalno dobijaju stvari besplatno, zbog čega takmičenja ne gube svoju privlačnost. Možete pokloniti paket proizvoda ili nešto drugo u zamenu za angažovanje na društvenim mrežama.

3. Delite sadržaj koji je generisao korisnik na društvenim mrežama

Možete da koristite sadržaj koji generišu korisnici kao još jedan način da se izdvojite od ostalih na društvenim mrežama, a da vas ne košta ništa. Oko 79% kupaca kaže da sadržaj koji kreiraju korisnici veoma utiče na odluke o kupovini, verovatno zato što ne postoji isti osećaj pristrasnosti koji dolazi sa brendiranim sadržajem. Možete da podstaknete svoje postojeće klijente da dele izjave, fotografije i video zapise kada koriste vaše proizvode.

4. Kreirajte video tutorijale

Možete pokazati kako da koristite svoje proizvode ili date savete o određenoj temi. Video-snimci sa objašnjenjima mogu biti slični vodičima. Kada promovišete svoje poslovanje indirektno pružanjem informacija ili znanja, to stvara osećaj poverenja kod vaše publike. Pozicionira vas kao vodeći autoritet, jer ne pokušavate samo da ostvarite tešku prodaju, već im zaista dajete vrednost.

5. Trending

Marketing na društvenim mrežama podrazumeva da budete deo trendova ili čak da započnete trendove. Takođe, možete da se uključite u postojeće trendove i da u tom procesu promovišete sopstveni biznis. Na primer, mogli biste da učestvujete u diskusijama koje se već odvijaju na forumima, ali da spomenete svoj posao kada to radite. Takođe, možete da koristite praznike ili godišnje događaje kao način za promovisanje svog poslovanja.

6. Saradnja sa drugim malim preduzećima

Saradnja sa drugim malim preduzećima, bilo u digitalnom prostoru ili u vašoj zajednici, odličan je način da doprete do njihove publike, a oni su podstaknuti jer će doći i do vaše. Kada sarađujete sa drugim malim preduzećem koje u idealnom slučaju ima ciljno tržište koje se preklapa sa vašim bez konkurencije, možete mnogo toga da uradite van okvira i može vas na kraju koštati ništa ili veoma malo. Na primer, možete da dajete popuste jedni drugima na listama e-pošte ili možete zajedno da organizujete vebinar.

7. Kreirajte program za upućivanje klijenata

Vaši trenutni kupci mogu biti vaš krajnji marketinški resurs ako ih efikasno koristite na ovaj način. Marketing „od usta do usta” je neprocenjiv za mala preduzeća, a prema Nielsenovom istraživanju, 92% potrošača smatra da su preporuke prijatelja i porodice važnije od svih oblika oglašavanja. Podstaknite svoje postojeće, a posebno svoje lojalne klijente da podele ono što vole u vašem poslu. Ovo, takođe, ima dodatnu prednost što vam omogućava da pokažete zahvalnost svojim trenutnim klijentima.

8. Napravite infografike

Sa novijim alatima za dizajn, zapravo je lako i brzo napraviti različite vrste marketinškog sadržaja, uključujući infografike. Infografik je ubedljiv, jer može da podeli mnogo informacija i ključnih činjenica na svarljiv način. Takođe se mogu deliti i lako ih je razumeti za široku publiku. Kreiranje infografika daje vam jedinstvenu vrstu sadržaja koji možete da delite na različitim platformama, a takođe biste mogli da postanete viralni ako je vaš infografik dovoljno zanimljiv vašoj publici.

9. Domaćin događaja

Konačno, razmislite o organizovanju događaja na mreži ili lično. Ne mora da bude preterano. Možda imate samo obrazovni događaj ili ugostite govornika koji je relevantan za vaše poslovanje, na primer. Možete dobiti i neki tradicionalni PR u obliku vesti i linkova do vaše veb-stranice, što je dobro za SEO, kao i za marketing.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi