Devet grešaka zbog kojih menadžeri gube najbolje radnike
Dobrog radnika danas nije lako pronaći, i zato poslodavcima veoma teško pada kada ih izgube.
Razlog davanja otkaza često nije direktno vezan za sam posao, već za nadređenog, od kojeg zaposleni želi da ode. Statistike pokazuju da se iza odluke o promeni posla često „krije“ devet najčešćih grešaka koje prave menadžeri i lideri. Predstavljamo ih u nastavku, kako biste ubuduće mogli da ih izbegnete i sačuvate svoje najbolje radnike.
Ne dajete zaposlenom šansu da se dokaže
Greška mnogih menadžera je što sputavaju zaposlene. Ne daju im slobodu u radu i mišljenju, već im ograničavaju ambicije i želju za dokazivanjem, iz straha da će biti manje produktivni za obavljanje svakodnevnih dužnosti.
Zaposleni ne razvija veštine
Kad uočite talentovanog radnika ili više njih potrudite se da ih stalno obučavate i pomažete im da se razvijaju. Ako ne osluškujete njihove potrebe ili ako ostaju bez povratne informacije vrlo je verovatno da će vas napustiti.
Ne cenite njihovu odanost i posvećenost poslu
Ako želite da motivišete zaposlenog ne dajte mu lažna obećanja koja ne možete da ispunite. Njegova odanost I posvećenost će se vrlo lako pretvoriti u ogorčenost I nezadovoljstvo.
Ne motivišete zaposlene da postanu bolji
Umesto da zaposlene stavljate pred nepremostive prepreke i“bacate ih u vatru” nastojte da ih motivišete izazovnim, ali realnim zadacima na koje mogu da odgovore. Ne zaboravite da ih pohvalite za svaki dobro obavljen projakat i nagradite za izuzetne rezultate.
Zapošljavate i unapređujete pogrešne ljude
Uspešni i vredni zaposleni žele da budu u krugu njima sličnih i ambicioznih ljudi. Zapošljavanje onih koji nisu dorasli određenim pozicijama, u timu stvara nelagodu i utiče na odluku kvalitetog kadra danastavi dalje.
Ne dozvoljavate im da budu kreativni
Ograničavanjem kreativnosti I stavljanjem u “kalup” samo ćete stvoriti odbojnost i sputati entuzijazam zaposlenih. Produktivnost će biti bolja ukoliko dozvolite veću kreativnost u timu.
Ne brinete o zaposlenima
Polovina zaposlenih radno mesto menja zbog neslaganja sa šefom. Velike kompanije se zato trude da što više rade na izgradnji dobrih međuljudskih odnosa i na taj način uvežu ljudski I profesionalni faktor.
Ne nagrađujete dobro urađen posao i potcenjuju vredne radnike
Veoma je važno da menadžment sluša zaposlene i zna kako da ih nagradi za dobro urađen posao. Greška je da ih samo tapšete po ramenu, bez adekvatne nagrade.
Pretrpavate ih poslom
Vredni radnici iako voljni da uče i rade, gube na produktivnosti ako ih preopteretite. Zato bi trebalo voditi računa oko delegiranja posla i imati u vidu da je preterivanje uvek kontraproduktivno.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi