Recenzije

That Peter Crouch Film (2023)

peter crouch

Šta kažete na jednu laganu pričicu posle koje ćete se osećati dobro? Autsajder koji postaje heroj nacije? A usput je i priča o engleskom fudbalu, taman dok traje pauza između sezona, za ljubitelje istoj koji kriziraju. Dakle, jedna fina, laka zabava za neko sparno letnje veče, film o Piteru Krauču, košarkašu među fudbalerima, krakatom momku, koji je zalutao u fudbal po više osnova i na kraju uspeo i osvojio srca ponekad veoma teških i zahtevnih engleskih navijača.

Ovaj film je jedna lekcija o tome kako ne treba odustajati od svojih snova. Piter Krauč je jednostavno celog svog života želeo da postane fudbaler, to što je rođen sa konstitucijom, pa, recimo, Dirka Novickog, to mu nije smetalo. Imao je ćaleta koji je igrao na žici što se tiče toga koliko svog sina treba gurati prema njegovom cilju (sinovljevom, ne ćaletovom, mada ćale s vremena na vreme podseća malo na one naporne dileje od roditelja koje možete da vidite po kafićima beogradskih balona za mali fudbal), imao je kevu koja mu je dolazila da mu sredi gajbu koja je ličila na najgori deo Studenjaka, imao je snove, imao je sreću da na vreme naleti na ženu koja će da ga pazi, a bogme i na tasta koji je na njegovu sreću ili nesreću bio zagriženi fan kluba za koji mu je zet nastupao. Inače, žena mu je jedna od najpoznatijih manekenki u Britaniji, a na nasilje na koje je Krauč trpeo od strane medija tokom svoje rane karijere u filmu reaguje sa vrlo iskrenom iznerviranošću, pošto je tek tokom snimanja filma saznala neke detalje. Sa druge strane, junak ovog filma je imao još jednu manu za fudbalera, koju mu je ćale pokušavao ispraviti, a to je da je stvarno u pitanju jedna krakata dobričina, a to nije dobra osobina za (profesionalnog) fudbalera. No, film, što je za pohvalu, dotiče problem tog zlostavljanja profesionalnih sportista od strane medija, a tu vidimo i neke od kolega Pitera Krauča koji su, takođe, prošli kroz slične tretmane na, recimo, bazi homofobije ili rasizma, što je deo angažovanosti ovog filma, tako da nije sve tako ružičasto, no baca jedno posebno svetlo na taj problem, iako je deo ovog, kao što rekoh, „feel good“ filma.

Naravno, vrhunac svoje karijere Krauč je doživeo u Liverpulu i dosta filma je posvećeno njegovoj muci sa prilagodbom igranja za taj veliki engleski klub (kao navijač omraženog im rivala ne mogu reći najveći, no veličinu im neću osporiti). Tu vidimo neke legende kluba sa Enfilda, poput Stivena Džerarda ili Džejmija Rednapa, no srce će vam možda najviše zagrejati odnos Krauča i njegovog trenera iz nekoliko klubova, legendarnog Harija Rednapa, koji je Krauču pružio priliku kada su svi krenuli da odustaju od njega. Krauč je prošao kroz par zaista teških perioda u svojoj karijeri, no nakon postizanja gola u Liverpulu nakon 18 mečeva bez istog, sledi uspon krunisan pozivanjem na Svetsko prvenstvo 2006. godine i utakmica u kojoj Krauč daje 3 gola (doduše pripremna) i tako osvaja srca engleskih navijača, time i svojom veselom ličnošću, tako da od „motke“ i „pritke“ postaje heroj nacije koji od autsajdera postaje omiljeno lice i zabavlja članove kraljevske porodice svojim čuvenim robotskim plesom.

Film je, zapravo, jedna vrsta biografske reklame za ono što Krauč sada radi, a to je da ima svoj podkast u kome iznova dokazuje koliko je zanimljiv i duhovit tip, toliko da je uspeo da napuni Vembli arenu sa svojim gostima i podkastom uživo. Sve vreme kroz film provejava iskreno oduševljenje ovog dobričine kako je baš njega ujela srećna buva da igra za Liverpul i postigne 100 golova u Premijer ligi, da odigra 42 utakmice i postigne 22 gola za Gordi Albion i da oženi manekenku koja će mu roditi četvoro dece. O tome svedoči i klip, koji se često vrti po netu iz jedne emisij,e kada na pitanje voditelja „Šta biste bili da niste fudbaler“, Krauč kao iz topa odgovara: „Devica“.

Dakle, ne moraju svi filmovi da nose neke velike poruke, nekad je jednostavno dovoljno da imate zanimljivu priču o čoveku koji uspeva uprkos svemu, koji živi svoj san a da pritom i vi kao gledalac uživate što je neko u životu prošao dobro i što ima sreće. I, iako s vremena na vreme stvarno podseća na Šilju, taj njegov osmeh i zarazni optimizam su možda baš nešto što nam treba ovih dana. Dakle, nastavite da sanjate, možda i zaigrate u nekoj ligi u kojoj sebe niste mogli ni da zamislite.

Platforma: Amazon prime

IMDB: 7,4

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Pravnik sa višegodišnjim iskustvom u međunarodnom poslovnm pravu. Licencirani turistički vodič. Ovde gotovo uopšte neće pisati o tome. Pisaće o stvarima koje voli, onima koje ga zainteresuju da istražuje, i svemu onome što se odigrava u onih drugih 8 sati po drugu Lenjinu.