Studije slučaja

Kad ti život da limun…

jednorog

Stara američka poslovica kaže: „Kada ti život da limun, napravi limunadu“. Ok, to je relativno lako. Ali, šta učiniti ukoliko ti život umesto žute voćke, „pokloni“ ozbiljnu opstipaciju? Onu gde ne pomažu ni smokve, ni ricinusovo ulje? Pa, u tom slučaju je najbolja opcija glasi – prvo posetiti lekara, a zatim napraviti posao vredan milione dolara.

Kako?

Zapravo, stvar je veoma jednostavna, a nakon što saznate čitavu priču verovatno ćete se zapitati: „Zašto ovo meni nije palo na pamet?“

Doktor zna

Sve je počelo hroničnom opstipacijom sa kojom se gospođa Džudi Edvards iz Jute borila veći deo svog života. Godine su prolazile, a njen problem je postajao sve ozbiljniji i teži. Tražeći pomoć, Džudi se napokon obrela kod jednog lekara od koga je dobila pomalo neobičan „lek“.

Naime, ovaj stručnjak posavetovao ju je da, kada sedne na svoj „presto“, stopala stavi na malu hoklicu kako bi joj noge bile podignute i savijene u kolenima. Na ovaj način, kako je lekar objasnio, telo dolazi u položaj koji je prirodan za obavljanje velike nužde i olakšava čitavu stvar.

Nemajući šta da izgubi, izmučena žena je otišla kući, isprobala recept i ostala, malo je reći, u potpunosti zatečena postignutim rezultatom. Decenije mučenja u toaletu napokon su bile stvar prošlosti.

Ipak, stoličica koju je koristila nije bila baš najzgodnija za upotrebu. Kako na tržištu nije uspela da nađe neku bolju soluciju, Džudi se požalila svom sinu Bobiju koji je odmah zasukao rukave i od drveta napravio ergonomičniju platformu za svoju majku. Ovaj izum nazvali su Squatty Potty (prevedimo ga kao „Čučko“), ugledajući se na naziv koji su čuli da Kinezi koriste za stari čučavac WC.

S kolena na koleno

Oduševljeni rezulatima koje je „Čučko“ pružao, Edvardsovi su napravili još nekoliko komada i počeli da ih poklanjaju prijateljima. Svi odreda su mislili da se radi o „smešnom“ poklonu, sve dok nisu počeli da ga zaista i koriste i osećaju pravo olakšanje. To je bilo dovoljno Bobiju da te 2011. godine prepozna „Čučkov“ poslovni potencijal i uvidi priliku za pokretanje posla.

Veoma brzo porodica se organizovala. Prvo su odlučili da će Squatty Potty, umesto od drveta, početi da prave od plastike kako bi snizili krajnju cenu proizvoda, a zatim su nekako uspeli da prikupe 35.000 dolara koji su im bili potrebni za pravljenje veb-sajta i proizvodnju prvih 2.000 komada.

Marketinška strategija za koju se Bobi odlučio bila je da besplatan Squatty Potty šalje blogerima koji se bave temama zdravlja i postavlja online oglase. Ispostavilo se da je pogodio pravo u centar budući da se dobar glas o „Čučku“ munjevito prenosio, tako da su za njega čule i neke poznate face među kojima i Hauard Stern, čuveni radio voditelj koji je postao jedan od najvećih promotera ovog proizvoda.

Tokom prve godine poslovanja Edvarsovi su ostvarili zaradu od milion dolara. Naredne godine su se pojavili u emisiji „Shark Tank“ (popularan šou u kome ljudi prezentuju svoje proizvode pred nekoliko milionera tražeći od njih investicije). U narednih 24 sata prodali su Squatty Pottyja u vrednosti od milion dolara, a u naredne tri nedelje zaradili su još tri miliona.

Novi poslovni uspeh Edvardsovi postižu 2015. nakon što su na YouTube i društvene mreže postavili provokativnu reklamu koja pleše na granici humora i neukusa. U njoj se pojavljuje jednorog, koji u čučećem položaju proizvodi sladoled duginih boja i puni kornete, dok princ, koji uživa u sladoledu, objašnjava kako „Čučko“ radi i na kraju deci deli kornete. Klip je u rekordnom roku dobio više od 50 miliona pregleda, porodica je te godine zaradila 15 miliona dolara, a naredne čak 19.

U međuvremenu firma Squatty Potty svoju ponudu je proširilia sa još nekoliko proizvoda, među kojima su prenosivi „Čučko“ koji staje u ranac i Skuattipottimus koji služi za učenje dece kako da koriste nošu.

Pored toga pronašli su i investitore koji su Bobiju i njegovoj majci omogućili da se penzionišu, broje parice i uživaju u životu, a svakodnevnu brigu o biznisu prepuste drugima, ostajući u Upravnom odboru kompanije.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Niz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.

Više o Ivanu