Kako odrediti cenu svojih usluga na pravi način?
Određivanje cene usluga koje pružate često može da predstavlja problem, posebno za one koji su početnici u poslovanju. Važno je da vodite računa i pogodite „zlatnu sredinu“ tako da se ni ne precenite ni ne potcenite. Obe greške mogu dovesti do rušenja imidža jer će (potencijalni) klijenti postati svesni da svoj rad ne vrednujete na pravi način.
Kako biste izbegli nedoumice, pročitajte savete koji vam mogu pomoći pri formiranju cena.
Prvo, važno je da cene prilagođavate potrebama klijenta. Jednostavno rečeno, ista usluga ne podrazumeva nužno istu količinu posla. Primera radi, izrada veb-sajta zahtevnijim klijentima koji nisu sigurni šta tačno žele zahteva daleko više vremena, planiranja i kreiranja rešenja. Važno je da procena troškova bude dovoljno detaljna da svaku od ovih stavki uključite i naplatite.
Drugi vid prilagođavanja odnosi se na veličinu klijenta. Veći klijenti će često platiti više za uslugu, ne jer je vaš rad za manje klijente lošijeg kvaliteta, već zato što veliki klijenti od njega imaju više koristi pošto su im i ulozi veći. Prirodno je, samim tim, da i vi imate dodatnu (materijalnu) korist.
Ono što vam može pomoći da se orijentišete jeste i praćenje cena konkurencije. Raspitajte se koliko oni naplaćaju sličnu uslugu jer će se i klijent sigurno raspitati kada bude donosio odluku koga da angažuje. Ovo znanje možete upotrebiti da, primera radi, opravdate to zašto su vaše cene više tako što ćete naglasiti dodatnu vrednost usluge koju pružate.
Iako smo na početku istakli da bi trebalo da vodite računa da se ne precenite, posebno veliku opasnost predstavlja potcenjivanje. Jasno je da ste inicijalno, kao i svi početnici u poslovanju nesigurni i ne znate kako da vrednujete svoj rad pa zato neretko obarate cene svojih usluga. Međutim, sticanje iskustva i veština treba da vam pruži sigurnost da svoje cene i podignete.
Dobro rešenje u ovom slučaju su različiti paketi usluga. Ukoliko ih imate, obrazložite šta tačno koji uključuje kako bi klijenti mogli da razumeju razlike u cenama i odaberu opciju koja im najviše odgovara.
Konačno, vodite računa o tome da ostvarite profit. Izračunajte uložene radne sate, sredstva, trud i poreze. Tek ako vam računica pokaže da ste na dobitku, približili ste se pravoj ceni koju možete da ponudite.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi