Godina za nama – Naša mreža u 2020.
Dočekujući 2020. godinu, niko od nas nije mogao ni da pretpostavi šta nas čeka.
Dočekujući 2020. godinu, niko od nas nije mogao ni da pretpostavi šta nas čeka.
Kriza izazvana pandemijom korona virusa dovela je do gubitka velikog broja radnih mesta, ali i do smanjenja ili potpunog ukidanja bonusa.
Mnogo smo puta u ovim redovima konstatovali da je kriza izazvana pandemijom koronavirusa veoma pogodila sve industrije, sektore, male i velike privrednike, kao i kupce i korisnike. Svima nam je jasno i ekonomisti upozoravaju da će kriza potrajati i da oporavak neće biti lak.
Uskoro će biti godinu dana od početka nepredviđenog perioda krize koja će ostaviti veliki trag za sobom. Transformacija, digitalizacija, optimizacija su upravo aktivnosti koje novo poslovno okruženje očekuje kao neophodne uslove za ekonomski opstanak i oporavak.
Većina poslodavaca je od same pojave korona virusa uvela interni pravilnik ponašanja zaposlenih.
Prijava dnevnog pazara je obaveza sa kojom se susreću svi preduzetnici.
Kriza izazvana pandemijom koronavirusa naterala je mnoge kompanije da razmišljaju izvan „kutije“, da ubrzaju procese, a prodajni i marketinški timovi moraju da se prilagode kako bi se premostili nastali jazovi, rečeno je nedavno na jednoj regionalnoj onlajn konferenciji, na temu o tome kako će izgledati budućnost prodaje i marketinga.
Većina nas o zdravlju misli tek kada je ugroženo. Pandemija koronavirusa nas je naterala da se malo dublje zamislimo i zapitamo ne samo kako rešiti trenutni zdravstveni problem, već kako trajno poboljšati imunitet i otpornost organizma na razne virusne i bakterijske infekcije koje hladno vreme donosi sa sobom.
Kraj godine je odličan trenutak da rezimirate šta se dešavalo prethodnih meseci, da tačno locirate svoje ispravne poteze, ali i da odredite prostor za napredak.
Svako pravno lice koje u poslovnim knjigama nema podatke o imovini i obavezama, niti je imalo nekih poslovnih događaja, u protekloj godini, dužno je da dostavi Izjavu o neaktivnosti Agenciji za privredne registre (APR) do propisanog datuma.
Pandemija korona virusa, koja se i dalje ne smiruje, značajno je uticala na mali i srednji biznis u Srbiji. Sa novom realnošću, bilo je neophodno uskladiti i svoje poslovanje.
Saradnja sa uticajnim korisnicima društvenih mreža – influenserima, može da bude izrazito korisna za vaše poslovanje ukoliko dobro znate koji su vam ciljevi, mogućnosti i planovi na osnovu kojih ćete izabrati potencijalnog influensera-saradnika.
Svaki posao gotovo neminovno podrazumeva i stresne situacije ili čak duže vremenske periode u kojima će nivo stresa biti povišen. Ovo važi i za zaposlene i za vlasnike biznisa koji imaju dodatnu odgovornost da se postaraju da, čak i u periodima kada trpe ekstreman stres, njihovi zaposleni ne budu ugroženi ili pod takvim pritiskom koji ih može blokirati i umanjiti njihovu produktivnost.
Kažu da nije sve u novcu, ali da se bez novca ne može.
Mala i srednja preduzeća imaju mnogo stvari o kojima treba da razmišljaju da bi razvili svoj biznis, a rizici sa kojima se susreću svakako su jedna od važnih tema.
U vremenu kada se preduzetnici širom sveta suočavaju sa brojnim izazovima i kada je neizvesno proceniti šta donosi novi dan, važno je da održimo kontakt jedni sa drugima i da pokušamo da razmenom iskustava, međusobnom podrškom i saradnjom, nastavimo da poslujemo u novonastalim okolnostima i prepoznamo i iskoristimo prilike za rast i razvoj.