Arhiva

Pravila za pisanje kvalitetnog newslettera

DWcgfjhv

Ukoliko ste odlučili da kreirate newsletter – periodičnu publikaciju koja se šalje pretplatnicima (danas uglavnom putem e-maila) a niste sigurni kako to da izvedete, imamo nekoliko saveta za vas.

Kao što znate, cilj newslettera je redovno obaveštavanje postojećih i potencijalnih kupaca, odnosno klijenata o novitetima u ponudi i zanimljivostima iz struke. Time se jača brand awareness, povećava lojalnost i u krajnjoj liniji – prodaja. Da biste u tome uspeli, postoje pravila koja bi trebalo da poštujete. 

Odobrenje za primanje newslettera

Pre nego što pošaljete nekome svoj newsletter, proverite da li se osoba prijavila da ga dobija, jer je to i zakonski uslov. Najbolje je da na svom sajtu imate opciju za prijavu na newsletter. Ukoliko se osoba kojoj ga šaljete još nije prijavila, pošaljite mejl sa upitom da li želi da je stavite na svoju mejling listu i naglasite zašto bi bilo dobro da ga prima. 

Lično obraćanje

Kada nekome šaljete newsletter, obratite mu se imenom: „ Pozdrav Marko, …“. Na ovaj način zadobijate njihovu pažnju i povećavate mogućnost da će pročitati poruke koje šaljete. Takođe, imajte u vidu da je newsletter deo odnosa koji imate sa svojim klijentom, tako da će mu mejl sa njegovim imenom dati osjećaj pripadnosti i bliskosti. Podelite s njima informacije koji bi im bile značajne u rešavanju nekog njihovog problema i pozovite ih da koriste vaše usluge, ali budite nenametljivi. Mejl završite pozivom da vam se slobodno jave ukoliko imaju neka pitanja ili nedoumice. I na kraju, stavite svoj potpis. 

Samo kratko i sažeto

Pre svega, vaš newsletter mora da bude kratak i sažet, jer danas niko nema vremena da čita dugačke tekstove, ma koliko dobro i zanimljivo bili napisani. Preporuka je da članak ne prelazi 450 reči i da u njemu navedete samo ono što će vašim klijentima biti od koristi. Morate da im se obratite sa temama koje će njima biti zanimljive. 

Slobodno u newsletter uključite i obaveštanja o novostima, promocijama, prodaji, ali budite kratki i jasni u saopštavanju ovih informacija. Izradite newsletter maksimalno na dve strane – ne više.

Korisno i zanimljivo

Kada budete pisali newsletter, odaberite temu koja je zanimljiva vašim korisnicima/klijentima. Informacije se moraju odnositi na rešavanje nekog njihovog problema, ali iz nekog drugog ugla. Sam tekst mora biti dobro i zanimljivo napisan, jer ukoliko ne bude držao pažnju, newsletter će odmah da stave u „spam“ folder i verovatno ga više neće ni čitati. Ako niste sigurni da možete da pišete na ovaj način, nađite dobrog copywrittera, jer će on znati kako da pošalje poruku u odgovarajućem i uverljivom tonu.

Naslov mora da privuče pažnju

Kao i svaki drugi sadržaj na internetu, i newsletter se otvara i čita ukoliko vas zaintrigira naslov. Zanimljiv i zavodljiv naslov povećaće verovatnoću da će klijent otvoriti i pročitati mejl. Budite kreativni, jer svoje korisnike morate ubediti da je sadržaj koji im šaljete vredan njihovog vremena i da baš tu leži rešenje njihovog problema. 

Pouzdanost

Svaka informacija koju pošaljete svojim klijentima mora biti objektivno napisana. Ne preuveličavajte moć i kvalitet svoj proizvoda ili usluge, jer takvo pisanje može rezultirati odjavom ili manjim brojem otvaranja newslettera. Ako je članak o vama ili vašem proizvodu, napišite ga u trećem licu. Takvo pisanje daje čitaocu osećaj novinarskog znanja, zahvaljujući čemu ima osećaj da čita objektivan novinarski tekst, a ne marketinški mejl koji dolazi iz profitnog poslovanja.

Pismenost je presudna

Kako će vaš mejl stići ljudima različitih profila i obrazovanja, od presudne je važnosti da znate pravilno da se izražavate i pišete. Kada završite sa pisanjem i uređivanjem newslettera, dajte drugoj osobi da pročita sadržaj i ispravi pravopisne greške, koje vi, kao autor, ne vidite. Neko sa strane će vam takođe reći da li mu je vaš newsletter jasan i dovoljno razumljiv. Verujte, mnogi od nas „sude“ o nekom na osnovu pismenosti mejlova koje čitamo. Zato treba da se predstavite na najbolji mogući način. 

Na kraju, vi najbolje znate ko su vaši klijenti. Zato i svoje pisanje usmerite ka njima i stavite im do znanja da razumete i prepoznajete njihove probleme, te da ste baš zato tu – da biste im pomogli. Ljudska crta i povezivanje na emocionalnom nivou će uvek biti prepoznata i dobrodošla. I zapamite – nemate drugu šansu za prvi utisak.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi