Arhiva

Modeli saradnje sa influenserima koji odgovaraju vašem biznisu

NYbHsB3A

Influenseri su osobe od uticaja koje svojim objavama na društvenim mrežama „utiču“ na svoju publiku da kupi proizvod koji reklamiraju. Pojam je mnogo širi od onoga kako ga mnogi danas upotrebljavaju.

To nisu samo blogeri, vlogeri ili ostala zanimanja koja su direktno povezana sa internetom. To su i poznate ličnosti iz sveta glume, politike, sa estrade… Svi oni na svojim društvenim mrežama okupljaju zajednicu koja im veruje i to mogu da naplate.

Kako da ostvarite saradnju sa nekim influenserom?

Angažujte ga da reklamira vaš proizvod ili uslugu

Ovakvim saradnjama vrlo često posreduju agencije, posebno ako su u pitanju veliki brendovi. Agencije imaju spiskove i kontakte influensera i na osnovu informacija dobijenih od klijenta biraju influensera koji među svojim pratiocima ima najviše profila koji odgovaraju ciljnoj grupi proizvoda koji je predmet saradnje. Brend može dogovoriti saradnju kako bi influenser na svojim fotografijama imao dogovoreni proizvod – poznato kao Product Placement, ili da uradi neku pozitivnu recenziju.

Ukoliko želite saradnju sa influenserom, a nemate agenciju koja taj deo posla može da odradi za vas, možete ih kontaktirati direktno.

Ponudite im kompenzaciju

Na ovaj vid saradnje najčešće pristaju influenseri koji se probijaju na tržište, ali i oni veliki kada usluga ili proizvod za njih imaju veliku vrednost, da li finansijsku ili emotivnu, u smislu da zaista žele bez nadoknade da ga promovišu.

Ukoliko sami kontaktirate influensere, evo par saveta za vas:

  • Pre nego što kontaktirate nekog influensera jasno definišite kome je proizvod namjenjen i koji problem rešava
  • Kada birate influensera razmislite o tome da li se njegov stil i način komunikacije poklapaju sa vrednostima vašeg brenda
  • Upit za saradnju možete da ostvarite putem agencije koja umesto vas komunicira sa influenserom ili bez posrednika, direktno. Ako se direktno obraćate influenseru, poželjno je da to bude putem mail-a, ne putem DM-a (više je poslovno, a i veća je verovatnoća da ćete dobiti odgovor)
  • Svaki ozbiljan influenser ima svoj media kit, odnosno dokument u kom je predstavljena njegova ciljna grupa i analitika pratilaca, forme saradnje i naravno cene
  • Uvek birajte influensera čija publika odgovara vašoj ciljnoj grupi, a ne na osnovu ličnih preferencija (jer se vama lično sviđa ta osoba)
  • Ukoliko je moguće, obezbedite se ugovorom, u kom se navode detalji saradnje (trajanje kampanje, broj postova itd.)
  • Dajte influenseru slobodu da vaš proizvod ili uslugu predstavi na svoj način, kako bi sve izgledalo što prirodnije
  • Na kraju saradnje tražite izveštaj iz analitike, jer će vam pomoći da vidite rezultate i da li vam se investicija isplatila
  • Uvek budite fer i korektni, kao i u svakom poslu

Piše: Ivana Bogdanović, osnivač Digitalne krofne

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi