Arhiva

Koje su vam društvene mreže potrebne za promociju malog biznisa?

SWd1I1Dz

Digitalno doba znači i ubrzanu smenu trendova, koji obuhvataju i promene u popularnosti društvenih mreža. Ipak, izvesno je da svaka popularna društvena mreža ima svoju publiku, na čije odluke prilikom kupovine možete uticati ako imate osmišljenu digitalnu strategiju i prisustvo na ovim kanalima.

Vaš izbor društvenih mreža biće uslovljen prevashodno ciljnom grupom do koje želite da dođete. Ukoliko vam se primarna i sekundarna ciljna grupa značajno razlikuju, moraćete da prilagođavate komunikaciju njihovim potrebama na različitim kanalima, tako da ne izneverite svoje ključne poruke i vrednosti.

Jedna od ključnih prednosti društvenih mreža jeste što su jednostavne za korišćenje i što čak i kao mali biznis imate priliku da se probijete u svetu velikih igrača.

LinkedIn

Ukoliko želite da delujete profesionalno i prvenstveno targetirate poslovne ljude, ova biznis platforma je pravo mesto za vas. Trebalo bi da zvučite kao da imate razvijeno mišljenje, stavove i politiku poslovanja i kao da ste svesni s kakvim izazovima se suočavaju vaši (potencijalni) klijenti. Dakle, vaša komunikacija treba da je profesionalna, ali nikako robotski hladna. Ne zaboravite da na društvenim mrežama, koja god da je mreža u pitanju, ljudi tragaju za onim što im je poznato i s čime kao pojedinci mogu da se povežu.

Facebook i Instagram

Ove dve mreže koje su sada deo novoimenovane kompanije Meta verovatno ćete korisititi u paru ukoliko vam je ciljna grupa malo starija, ili ćete odabrati samo Instagram ukoliko se ipak obraćate mlađoj populaciji koja uključuje i milenijalce. Glavna prednost Fejsbuka, čija popularnost opada (iako dosta ljudi i dalje ima svoje profile) ogleda se u grupama gde imate priliku da ostvarite komunikaciju s najvećim ljubiteljima vaših usluga, omogućite im pristup ekskluzivnim informacijama, podstaknete razmenu mišljenja i dobijete direktan fidbek od onih koji najbolje poznaju vaš rad.

Što se Instagrama tiče, pokušajte da upotrebljavate video format, reels i storije i pokažete ljudsku stranu svog posla – ljude koji čine vaš tim. Ukoliko ste u stanju da ispratite dominantne trendove, imate šansu da dođete do većeg broja pregleda i podignete svest o svom biznisu.

TikTok

Iako je ovo platforma na kojoj je veliki broj korisnika mlađeg uzrasta, njena popularnost raste i među starijim korisnicima. Ukoliko se obraćate milenijalcima, velika je šansa da i njih pronađete ovde. Za biznise je dobro i korisno što algoritam funkcioniše tako da imate priliku da dođete do velikog broja korisnika bez ulaganja. Ovde je još bitnije da ispratite trendove, ali nemojte pokušavati da oponašate nešto što ne razumete jer lako možete ispasti smešni. Predstavite svoje zaposlene i svoju uslugu na kratak, pamtljiv i duhovit način i moguće je da će vas neko primetiti.

Pinterest

Ukoliko imate biznis koji se bavi odećom, uređenjem enterijera, proizvodnjom nameštaja ili bilo kakvom vrstom posla čija je priroda izrazito vizuelna, Pinterest vam, uz Instagram, može pomoći da se predstavite u punom sjaju i pokažete svoja rešenja. Vodite računa o kvalitetu fotografija. Dok na TikToku, primera radi, često želite da delujete prirodnije (čak i kada se igrate obradom videa), Pinterest je kanal na kome se „upeglanost“ izrazito vrednuje. Opet, vaš izbor kanala i izraza zavisiće od vaše ciljne grupe čije potrebe i navike treba da razumete pre kreiranja digitalne strategije i otvaranja naloga na društvenim mrežama.

Ono što treba da zapamtite, koju god društvenu mrežu da odaberete, jeste da je pažnju teško privući, ali da nije svaki marketing dobar marketing, te da treba da izbegavate loš humor i širenje bilo kakvih predrasuda. Ovo može privući pažnju, ali će vam kasnije biti teško da promenite imidž i okupite prave ljude oko svog biznisa.

Izvor: blog.hootsuite.com ; www.forbes.com 

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi