Kada burger postane „heftalica“ i napravi marketinški bum

Znate ono kad ljudi kažu:
Ma, ime ništa ne znači. Zovi me i loncem samo me nemoj razbiti.
E, pa, hajde da vam ispričam jednu priču zbog koje ćete ovu frazu precrtati iz svog rečnika. Priču o jednom burger restoranu iz Toronta koji je pokazao kako jedna kreativna marketinška kampanja može da, od male ideje, napravi ogroman odjek i to bez velikih ulaganja.
Novo ime za velike ciljeve
Tamo negde 2021. godine, ekipa iz restorana Good Fortune Burger odlučila je da testira koliko naziv artikala u meniju stvarno može da utiče na prodaju i popularnost proizvode. I, ne, nisu menjali recept, nisu ubacivali zlatne listiće u svoje burgere niti menjali cene.
Samo su – prekrstili stvari.
Njihov plan bio je da svaki proizvod preimenuju u kancelarijski artikal, pa je:
- Burger postao „Obična heftalica“;
- Pomfrit sa parmezanom „Bežični miš;
- Dupli burger „Ergonomsko postolje za laptop od aluminijuma“.
Akcija je išla pod haštegom #Receats, a poruka koju je firma slala u javnost glasila je: “Eat and expense.” Drugim rečima – naruči ručak, a predstavi ga i plati kao kancelarijski trošak na račun firme.
Naravno, sve je bilo šala, bez namere da se bilo ko ohrabri u činjenju poreskog prekršaja, a internet je eksplodirao.
Ljudi su masovno delili slike menija, smejali se, naručivali „poklopce za tastaturu“ bez kečapa i pričali o tome danima.
Bio je to kreativni PR na delu – uz nula dinara budžeta.
Direktor operacija, Jon Purdy, rekao je: “Samo smo hteli da ljudi malo odahnu. Da se nasmeju. Da ih zbunimo taman toliko da se zabave.”
Kreativnost pomera granice
I, uspeli su.
Kampanja je bila kratka, ali efekat je bio ogroman. Nisu potrošeni milioni na reklame, nisu angažovani influenseri, samo je upotrebljena mašta.
I dok su jedni kampanju proglasili “najboljom upotrebom razmišljanja van okvira”, a drugi upozoravali da bi neko mogao da shvati sve preozbiljno, #Receats je postao primer brutalno dobrog marketinga.
O ovoj kampanji i danas se često govori, a ljudi se sa osmehom sećaju „heftalice“ i „bežičnog miša“ koje su sa uživanjem smazali.
Inovativne ideje za promociju ne dolaze uvek iz velikih agencija. Nekad mogu doći i iz kuhinje malog fast-food restorana koji se zapitao: „A šta ako burger ne zovemo burger?“
Zato razmislite. Možda bi bilo dobro da svoj dosadni Excel fajl nazovete “Plan za svetsku dominaciju” jer autentičnost i humor mogu biti snažan marketinški saveznik, a i najjednostavnije promene ponekad može izazvati pravi bum.
Autor

Niz godina se bavi svim oblastima internet marketinga sa naglaskom na kopirajting, SEO i društvene mreže. Svoje iskustvo prenosi kroz predavanja vezana za različite oblasti internet marketinga fokusirajući se na praktičnu stranu koja je osnova uspešnog poslovanja.
Više o Ivanu