Vodič za smislenu kriznu komunikaciju
Krizna komunikacija često je test na koji način su stvari u jednoj kompaniji posložene, nezavisno od toga da li ima pet ili pet hiljada zaposlenih.
Krizna komunikacija često je test na koji način su stvari u jednoj kompaniji posložene, nezavisno od toga da li ima pet ili pet hiljada zaposlenih.
Preduzetništvo se već uselilo u um, i sada je potrebno napraviti distinkciju da li je ta ideja, koja je pobedila sve ostale ideje, put do startapa ili firme?
Ne, ovaj naslov nije greška. Radi se baš o tome — o planiranju krize. O pripremi koja će, ako se i kad kriza desi, da amortizuje njene negativne efekte. Ili makar neke od njih.
Počeo je decembar, najužurbaniji mesec u finansijama je tu – evo podsetnika na neke od aktuelnih tema za ovaj mesec.
Verovatno ste čuli za poznatu glumicu starije garde – Sigurni Viver. To je ona riđokosa, sada već gospođa u zrelim godinama. Glumila je u brojnim američkim i holivudskim filmovima.
Kako bismo pružili dublji uvid u temu Upravljanja odnosa sa kupcima (ili CRM-a), svakako moramo obraditi temu metrika koje su vezane za ovaj pojama.
Ne moramo ni čitati, a kamoli poznavati Zakon o radu da bismo znali da su neka ponašanja na radnom mestu neprihvatljiva. Zna se da posle njih sledi otkaz.
O tome šta su tačno vrednosti već smo pričali u prethodnom tekstu. Dakle, ono što usmerava naša ponašanja u određenom pravcu, kroz duge vremenske periode…
Pre pandemije korona virusa poneki prodavci u Srbiji imali su svoje online prodavnice i verovatno minimalan procenat prodaje preko njih, jer se to smatralo novotarijom koju koriste samo mladi.
Upravljanje odnosa sa kupcima, tj. CRM suštinski ne može da radi “na suvo”.
Ako ste još „mali“, a naumili ste da se probijete kroz ogromno (i ponekad zatrpano) polje interneta, onda ste sigurno čuli savet „a da probaš sa plaćenim reklamiranjem?“.
Svi znamo za vrednosti, znamo i šta bi one trebalo da označavaju, samo je pitanje — znamo li šta ovaj termin stvarno znači i šta on sve obuhvata.
Uočili smo da preduzetnicima nije jasna razlika kada je za određeno postupanje u poslovanju predviđena prekršajna, a kada krivična odgovornost.
Podaci su srž svakog sistema, pa i onog za upravljanje odnosa sa klijentima (CRM – Customer Relationship Management).
Kao mali preduzetnik, verovatno ste već čuli za termin „CRM“, ali postoji dobra šansa da niste sasvim sigurni šta on znači i kako vam može pomoći.
“Objasni mi kada je firma odgovorna prekršajno, a kad krivično. Ali, onako, da te razumem odmah“, reče jedan preduzetnik, tvrdeći da ovo zanima i svakog drugog preduzetnika.