Brending

Nike – priča o imenu, logou i sloganu

nike

Nike je poznat širom sveta po svojoj atletskoj obući, odeći i modnim dodacima. Njegov kultni logo „swoosh“, slogan „Just Do It“ i naziv „Nike“ su sinonimi za sport i aktivan način života. Ali, kako je nastalo ime Nike, logo i slogan?

Priča počinje sredinom 1960-ih, kada je trener u atletici po imenu Bil Bauerman tražio načine da poboljša cipele koje su nosili njegovi sportisti. Eksperimentisao je sa različitim materijalima i dizajnom, pokušavajući da stvori cipelu koja bi bila lakša, udobnija i podržavajuća.

Otprilike u isto vreme, mladi trkač po imenu Fil Najt studirao je na Univerzitetu Stanford. Najt je bio trkač na srednje staze u srednjoj školi i na koledžu, i delio je Bovermanovu strast prema trčanju i inovacijama. Nakon diplomiranja, Najt je otputovao u Japan, gde je otkrio kompaniju pod nazivom Onitsuka Tiger, koja je proizvodila visokokvalitetne patike za trčanje. Najt je video priliku da ove cipele vrati u Sjedinjene Države, gde je verovao da postoji sve veća potražnja za udobnom i elegantnom atletskom obućom. Ubedio je Onitsuku da mu dozvoli da postane njihov ekskluzivni distributer u SAD i počeo je da prodaje cipele iz svog automobila na sastancima. Uz Bovermanovu pomoć, Najt je počeo da dizajnira i razvija sopstvene patike za trčanje, koje je nazvao „Nike“. Ime je inspirisano grčkom boginjom pobede Nike, koja je često bila prikazivana sa krilima i lovorovim vencem.

Nike logo, poznat i kao „Swoosh“, kreirala je 1971. godine studentkinja grafičkog dizajna po imenu Kerolajn Dejvidson. Najt je zamolio Kerolajn da dizajnira logo koji bi predstavljao ime i misiju kompanije, a to je da pomogne sportistima da ostvare svoje ciljeve. Ona je smislila nekoliko rešenja, ali nijedno od njih nije izgledalo sasvim ispravno. Najt se na kraju odlučio na Swoosh, za koji je smatrao da je jednostavan, elegantan i prenosi osećaj kretanja i brzine. Platio ju je 35 dolara za njen rad, a kasnije će se pokazati da je tako nastao jedan od najpoznatijih i najprepoznatljivijih logotipa na svetu.

Slogan „Just Do It“ uveden je 1988. godine kao deo nove reklamne kampanje. Slogan je kreirao tim reklamnih menadžera u agenciji Wieden+Kennedy, koji su pokušavali da pronađu način da privlače širu publiku osim ozbiljnih sportista. Slogan je došao potpuno sa neobičnog mesta. Naime, inspirisan je osuđenim ubicom po imenu Geri Gilmor, koji je streljan u Juti 1977. Gilmorove poslednje reči su navodno bile „Hajde da to uradimo“ („Let’s Do It!“), što je kasnije pretvoreno u „Just Do It“. Kampanja je postigla ogroman uspeh, a slogan „Just Do It“ postao je trenutni kulturni fenomen. Korišćen je u bezbroj Nike reklama i postao je poziv za okupljanje ljudi širom sveta koji teže da ostvare svoje ciljeve i prevaziđu prepreke.

Nekadašnji generalni direktor Coca-Cola-e, Muhtar Kent je to opisao rečima:

Brend je obećanje. Dobar brend je ispunjeno obećanje.

Fantastične stvari često nastaju na neke veoma neobične, neretko i banalno jednostavne načine. Ove pričice bile bi potpuno nepoznate da brend nije postigao uspeh koji je postigao, i niko ne bi ni znao kako je to sve izgledalo, jer nikome ne bi ni bilo važno. Zato što je Nike to što jeste, važno je.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Urednički tim Naše mreže je dinamična i iskusna grupa autora koji su posvećeni pružanju pronicljivih analiza, vesti iz industrije i detaljnih profila uspešnih preduzetnika.

Više o redakciji