Arhiva

Google My Business za onlajn vidljivost malih biznisa

FB55t4N1

Google My Business (GMB) je besplatan Google alat koji je namenjen lokalnim biznisima i omogućava im da upravljaju načinom na koji se pojavljuju na rezultatima Google pretrage i na Google Maps platformi.

Pomoću ovog alata možete da zatražite besplatan unos biznisa u Google „adresar” i dodate stvari kao što su kontakt podaci, radno vreme, fotografije, usluge i još mnogo toga. Kada se jednom pojavite na ovoj stranici, pojavljivaćete se i na prvoj stranici Google pretrage, a ne na drugoj, što će značajno uticati na vaš SEO.

Kao što smo pomenuli i u prethodnim tekstovima na ovu temu, ovaj nalog je besplatan, pa stoga i veoma pogodan marketinški alat za sve male biznise koji imaju male ili ograničene budžete za promociju. OVDE možete da napravite svoj biznis profil.

Kako otvoriti Google Business Profile?

Na svom računaru se prijavite za Google Business, unosom svog Google naloga. Ukoliko ga nemate, moraćete prvo taj nalog da otvorite. Kada je gotov Google nalog, unesite adresu svoje firme. Odaberite ime pod kojim će se firma pojavljivati na Google Maps. Dobra je praksa staviti konkretni pojam u ime npr. automehaničarksa radnja Petrović. Zatim odaberite kategoriju kojoj pripada vaš biznis.

https://nasamreza.rs/app/uploads/2022/01/nzeg0ZVQ.png

Kliknite Next i na sledećoj stranici unesite URL web stranice odnosno sajta, pa broj telefona za kontakt i kliknite na Finish (završi).

Verifikacija business stranice stići će vam fizički poštom na vašu adresu u periodu do mesec dana, kako bi Google potvrdio da se zaista radi o vama, tj. da netko drugi nije otvorio lokaciju umesto vas. Biznis možete verifikovati i putem mejla, telefona ili Google Search Console, ako vam ponude tu opciju. Ova procedura znači da ćete dobiti kôd koji ćete uneti na profil i tako potvrditi da ste vlasnik firme/radnje, pa ćete se tek tada pojaviti na Google Searchu i Google Maps.

Naime, kada u Google pretragu unesete termin vezan za određeni tip biznisa i lokaciju – na primer, „knjigovodstvene agencije Beograd”, na vrhu stranice će se pojaviti rang lista firmi iz te oblasti koje Google smatra najrelevantnijim na osnovu njihovog Google My Business naloga. Korisnicima će se takođe prikazati mapa lokacije sa istaknutim adresama tih biznisa.

Kada kliknete na neki od rezultata, otvara vam se širi pregled sa više informacija i opcijama za kontakt nekog biznisa ili posetu njihovom sajtu.

Prednosti Google My Business naloga

Osim što je kreiranje Google My Business naloga potpuno besplatno, takođe je i odličan način da dođete do potencijalnih korisnika i omogućite im da vas lako pronađu, kontaktiraju ili saznaju više o vašoj firmi.

Ako imate dobro optimizovan Google My Busines nalog, vaš biznis i osnovne informacije će se prikazivati svakome ko u pretragu unese termine povezane sa lokacijom i delatnošću biznisa ili tačno ime vašeg biznisa. Takođe, korisnici mogu da vide recenzije koje su kupci napisali za vašu firmu i slike koje ste vi ili drugi korisnici dodali.

Osim toga, Google My Business nalog pomaže vašem sajtu da se bolje rangira na organskim rezultatima pretrage i često može biti i bitniji od sajta kada su u pitanju lokalne pretrage.

Podaci o lokaciji koje ovde unesete biće vam korisni i ako se budete reklamirali na Google Ads platformi, jer određene vrste kampanja i ekstenzije zahtevaju lokaciju potvrđenu ovim nalogom.

Da sumiramo: ako vodite lokalni biznis, dobro optimizovan Google My Business nalog je najbolji način da se istaknete na rezultatima pretrage.

Popunite nalog najbolje što možete, prikupljajte recenzije i držite nalog aktivnim i pobedićete konkurenciju! Dozvolite da vaš biznis raste.

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi