Arhiva

Startapuj: Korak 1- Artikulacija vizije

4rQLPklc

Šta je prvo što većina preduzetnika radi pre nego što pokrene sopstveni biznis? Da li razgovara sa prijateljima? Da li istražuje tržište? Da li čita knjige? Da li otvara firmu?

Ne! Ono što preduzetnici prvo rade, to je da sanjaju. Da – oni sanjaju.

Imaju san. Imaju viziju. Imaju neodoljivu potrebu da nešto urade. Imaju želju da uspeju. Imaju želju da se obogate. Imaju želju da pomognu drugim ljudima. Imaju želju da svet učine boljim. Imaju nemiran duh koji ih pokreće i koji im ne da mira. Imaju tu jaku motivaciju koja je motor razvoja njihovog budućeg poslovanja.

Ono što preduzetnik danas sanja, to je ono što se sutra dešava u realnosti. Zato je potrebno „dekodirati“ snove u nešto što će svima biti razumljivo. A to nešto se zove vizija. Potrebno je pronaći „jezik“ pomoću kojeg ćemo nerazumljivi san prevesti u razumljivu viziju poslovanja. Jednostavno – potrebno je da artikulišemo viziju.

Mi vam ne možemo mnogo pomoći kako da sanjate, ali vam možemo pomoći kako da artikulišete svoje snove u jasnu viziju. Zato vam dajemo nekoliko saveta kako treba da izgleda jedna artikulisana vizija:

  • Prvo, vizija mora biti jasna. Neka je svako razume. Ako otvarate poslastičarnicu, napišite kako želite da ona izgleda za 5, 10 ili 20 godina. Opišite šta će ona značiti ljudima. Nemojte komplikovati.
  • Drugo, vizija mora da bude realistična. Nemojte pisati o snovima, već o ciljevima. Ako pravite unikatni nameštaj, napišite šta ćete praviti, kako ćete praviti, kome ćete ga prodavati. Opišite svoj stil.
  • Treće, vizija mora da bude optimistična. Neka pokrene ljude. Udahnite joj energiju svojih snova. Ako se bavite pružanjem profesionalnih usluga, neka se oseti ta moć znanja i umeća koju donosite klijentima.
  • Četvrto, vizija mora da bude svrsishodna. Neka vaša vizija bude nešto zbog čega se vredi boriti. Ako prodajete cveće, učinite ljudima život lepšim. Ako gradite zgrade, pomozite ljudima da imaju lepe domove.

Nemojte se opterećivati formom. Fokusirajte se na suštinu. A suština je u tome da prvo stvorite svoje snove, a da potom te snove artikulišete u jasne vizije. Nije bitno da li ćete to napisati ili ćete to nacrtati ili ćete to snimiti ili ćete to držati u sebi. Bitno je da to što sanjate jasno artikulišete. Tako počinjete!

Ne zaboravite – vaši snovi ne moraju biti kao iz filmova. Ne moraju biti ni nalik bilo čemu. Ono što je bitno je da budu samo vaši. Čak i ne moraju biti snovi. Mogu biti želje ili prosto slike onoga što biste voleli da radite.

Kada imate jasne želje, tada dobijate i motivaciju. U tome je ključ – u vezi između želja i motivacije.

To nam daje snagu. To nas pokreće. To nas motiviše.

To nas prati tokom čitavog budućeg razvoja.

U sledećem tekstu: korak 2 – sprovođenje analize.

Autor teksta je Igor Lazarević, poslovni savetnik sa više od 20 godina iskustva u razvoju poslovanja 

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Po obrazovanju magistar ekonomskih nauka sa dugogodišnjim iskustvom u poslovima menadžment konsaltinga. Iza sebe ima više od 15 godina iskustva i učešće u preko 100 projekata.

Više o Igoru