Analiza konkurencije
U poslovanju danas, u svetskim, ali i lokalnim okvirima, stalno osluškivanje konkurenata nije i ne sme biti luksuz.
U poslovanju danas, u svetskim, ali i lokalnim okvirima, stalno osluškivanje konkurenata nije i ne sme biti luksuz.
Zvuči kao buzzword, ali nije. Igra, kada se pametno koristi, ima ogroman potencijal – ne da umanji značaj nečega, već da ga učini prisutnijim.
Dve su istine. Zaposleni su najvažniji resurs jedne firme. Zaposleni su, istovremeno, najveći trošak za poslodavca. Obe rečenice su podjednako tačne.
Svaki poslodavac koji razmatra davanje otkaza zaposlenom – iz ma kog razloga – pita se…
Možda vas pri samoj pomisli na usklađivanje poslovanja sa novim Zakonom o bezbednosti i zdravlju na radu već boli glava.
U tekstu Obavezni pravilnici kod poslodavca već smo spominjali Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Ko o čemu, ljudi o ciljevima. Kako da ih postavimo, kako da ih merimo, koje KPI-jeve da pratimo, kojim putem da dođemo do većeg broja pratilaca, klijenata, saradnji. I sve je to u redu.
Danas se kompanije često suočavaju sa izazovom balansiranja između potrebe za smanjenjem zaliha i održavanja visokih performansi u marketingu.
U sferi uslužnih delatnosti, možda i češće nego u drugim oblastima preduzetništva, avansna plaćanja predstavljaju uobičajenu poslovnu praksu.
Zamislite situaciju: zaposleni vam se obrati i ukaže da nešto „nije u redu“ u vašoj firmi — možda sumnjiva nabavka, neispravne vitrine, nepoštovanje propisa, zloupotreba ovlašćenja.
Jedan od najčešćih komentara koje čujem od mojih klijenata koji su vlasnika malih i srednjih firmi glasi: „Sve moraš da im nacrtaš.“ Ili: „Ne razmišljaju unapred. Ne preuzimaju inicijativu. Samo čekaju zadatke.“
Scena u kojoj ulazimo u prodavnicu i na upit prodavca: „Izvolite, da li mogu da Vam pomognem?“, odgovaramo sa: „Ništa, hvala, samo gledam“, postala je normalna ili očekivana svakodnevnica.
Hiljadama godina unazad potpis se koristi kao potvrda identiteta, i njime se izražava namera i saglasnost, tj. pristajanje na nešto.
Da mi je dinar za svaki put kad sam čula da neko ima problem sa davanjem fidbeka, danas bih imala… pa, puno dinara.
Uvek ističemo da su preduzetnici u Srbiji, kada govorimo o onima koji formalno obavljaju delatnost kroz oblik preduzetnik (PR), iako fizička lica, i formalno i faktički neodvojivi od svoje firme, odnosno preduzetničke radnje.
U okruženju gde je internet svakodnevno prisutan u svim segmentima života trgovina se sve više izmešta iz tradicionalnih okvira u onlajn okruženje.