5 načina za smanjenje troškova komunikacije kod malih biznisa
Za vlasnike malih i srednjih biznisa pronalaženje efikasnih načina za finansiranje poslovanja je najvažniji zadatak svakog radnog dana. Da budemo iskreni, verovatno i tokom onih neradnih, jer ako je potrebno omogućiti poslu zamah za rast, recimo na početku, nijednom privredniku nije lako. Zbog toga su preduzetnici stalno u potrazi za načinima da smanje troškove koji neće naštetiti kvalitetu proizvoda ili usluga.
Jedna od oblasti u kojoj možete drastično smanjiti troškove rada jeste komunikacija. Naša mreža vam preporučuje nekoliko načina kako da uštedite, a da ne narušite kvalitet. Uostalom, efikasnost znači upravo to.
1) IP telefonija
Telefonija Internet protokola ili IP telefonija je krovni izraz za komunikacionu tehnologiju koja koristi internet za snimanje i slanje glasa, kao i multimediju. Jednostavnije rečeno, to uključuje korišćenje interneta za telefonske pozive i slanje faksova bilo kome na svetu, čime prestaje potreba za klasičnim telefonskim linijama, preko kojih se može obavljati samo jedan poziv. Ova vrsta softvera koristi internet protokole za razmenu medija za pozive. To je dovelo do razvoja Voice over Internet Protocol ili VoIP, Fax over Internet Protocol ili FoIP. Ukoliko imate dobru internet konekciju, ove usluge će vam koristiti, a relativno su jeftine za rad.
Postoji rešenje Prolink pomoću kojeg možete da integrišete sve mobilne i fiksne linije (na svim lokacijama) u jedinstvenu privatnu mrežu. Osim toga, omogućuje vam i i konstantan i neograničen internet, što vam je neophodno za današnji način poslovanja. Još jedna od prednosti ovog servisa je garancija zaštićenog pristupa vašim internet aplikacijama i podacima sa mobilnih terminala, tako da ste u svakom trenutku bezbedni od krađe osetljivih podataka i informacija.
2) Web telekonferencije
Pošto se tehnologija telekonferencija poboljšala tokom protekle decenije, mnoge kompanije su se prilagodile i održavaju svoje sastanke preko interneta. Video konferencije i pozivi u oblaku (cloud) uveli su fleksibilnije sredstvo za komunikaciju radnih timova bez ličnog sastanka.
Za vaše malo preduzeće, ulaganje u video i telefonske konferencije će smanjiti troškove putovanja, službenog automobila, prevoza ili smeštaja. Umesto toga, učesnici mogu da budu domaćini onlajn ćaskanja uživo ili virtuelnog sastanka. Ovo će vam takođe uštedeti novac na rezervisanju konferencijskih sala i keteringa za poslovne goste.
3) Društvene mreže
Daleko najpopularnije sredstvo komunikacije za preduzeća danas su društvene mreže, koje omogućavaju plasiranje vašeg poslovanja na tržište. Ono što je promenilo igru je to što su ove aplikacije besplatne za korišćenje i imaju veliki broj dnevnih korisnika. Mala preduzeća više ne moraju da se takmiče sa etabliranim korporativnim gigantima da bi dosegla isti broj ljudi.
Oglašavanje u štampanim medijima i zakup bilborda koša na hiljade evra dnevno, dok se oglašavanje na društvenim mrežama može plaćati nedeljno ili mesečno i u zavisnosti od vašeg budžeta. Svaki post svakako ostaje aktivan I kada prestanete da placate njegovo „bustovanje”.
Ako planirate da koristite agenciju za digitalni marketing za vođenje društvenih mreža, biće vam drago da znate da postoji niz paketa usluga koje možete izabrati, pa odaberite samo one koje su od najveće koristi za vaše preduzeće. Druga opcija je pristup uradi sam, gde možete naučiti veštine digitalnog marketinga neophodne za vaše poslovanje i učiniti ovu komunikaciju još jeftinijom.
4) Poslovanje bez papira
Bilo da je reč o velikoj kompaniji, srednjem ili malom preduzeću, proces štampanja često donosi glavobolje kada se plaćaju računi ili planira budžet, jer je ozbiljan finansijski izdatak. Kupovina sistema štampača, njihovo održavanje, najčešće nekontrolisana upotreba papira, ljudima koji brinu o finansijama uzrokuju upravo to – brige. Savremena rešenja tog problema usmerena su ka tome da u potpunosti zaokruže čitav proces štampanja i da se njime jednostavno upravlja, uz više mogućnosti za uštedu u novcu i energiji, bilo električnoj, bilo ličnoj, koja je mnogo korisnija ako se usmeri na druge stvari u vođenju posla. Printing as a service je usluga koja značajno smanjuje troškove štampe i čini je efikasnijom. To je koncept optimizacije koji omogućava pre svega smanjenje inicijalnih troškova ulaganja u hardwer (štampači) i uštede kroz manje troškove održavanja.
5) Tekstualne poruke
Mobilni telefon je postao jedan od kamena temeljaca komunikacije u 21. veku. Za vaše poslovanje, ovo može biti moćno sredstvo za smanjenje troškova komunikacije korišćenjem SMS-a. Odlična karakteristika SMS-a je to što radi sa primaocima koji imaju osnovni telefon, odnosno telefon koji nema onlajn mogućnosti. Ovo je savršeno za mala preduzeća sa ograničenom ili nišnom klijentelom, koja s vremena na vreme žele da pošalju podsetnike i promocije.
Pored toga, većina mobilnih aplikacija je besplatna za preuzimanje. One vam daju direktan pristup komunikaciji sa klijentima, potrošačima, dobavljačima, zaposlenima ili drugim preduzećima. Možete da šaljete multimedijalne, glasovne poruke i dokumente direktno sa pametnog telefona. Funkcija mnogih poslovnih aplikacija za slanje tekstualnih poruka za formiranje grupnih ćaskanja biće korisna da vam pomogne da upravljate osobljem i klijentelom na istom sistemu.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi