Arhiva

Da li je rad van kancelarije najpametnija odluka ikada?

Rad van kancelarije predstavlja “najpametniju menadžment strategiju svih vremena – pametniju čak i od davanja privatnih kancelarija” – deo je rezultata istraživanja sa Univerziteta Stenford iz Kalifornije. Ispitivanje na temu produktivnosti i zadovoljstva zaposlenih obuhvatilo je više od 47 000 zaposlenih u stalnom radnom odnosu, a između ostalog pokazalo je da je idealna kombinacija ona koja donosi povećanje prihoda uz smanjenje troškova. Da li je to zaista izvodljivo?

Činjenicaje da smanjenje broja zaposlenih utiče na snižavanje troškova, ali i na pad motivacije. Ovakva vrsta reorganizacije ne donosi uvek dobar rezultat.

Čak i smanjenje broja radnih sati ne donosi željene rezultate, što je pokazala i primena ove odluke u Švedskoj.

Ipak, postoji nešto što može da donese pozitivan ishod i za poslodavaca i za zaposlenog.

Rad van kancelarije. Ova strategija obezbeđuje velike finansijske koristi – povećava produktivnost zaposlenih, smanjuje iscrpljenost, smanjuje troškove zakupa/održavanja i smanjuje broj dana bolovanja.

Rad izvan kancelarije je visoko ocenjen jer direktno utiče na povećanje posvećenosti zaposlenih (employee engagement), produktivnosti i zadovoljstvo u radu. Tokom istraživanja sa Stenforda izmereno je da prilikom rada van kancelarija ljudi završe 15 odsto telefonskih poziva više nego dok su u kancelariji, postaju efikasniji i jednostavnije pristupaju rešavanju svojih zadataka.

Istraživanje je pokazalo i da je rad u pidžami sasvim u redu,  jer ukoliko ste ranoranilac, možete početi sa radom dok ste još uvek u pidžami, a nakon što ste radili neko vreme, možete se odmoriti i uživati u nekoj fizičkoj vežbi ili treningu. Velika prednost fizičke aktivnosti u toku rada je što se na posao vratite sa obnovljenim stanjem uma, nesumnjivo produktivniji.

Odgovorno ponašanje u slučaju rada van kancelarije pretpostavlja da ćete često biti aktivniji nego u situaciji kada ste u poznatom poslovnom okruženju. Sa “udaljenim” radom niko neće znati da radite ako im ne kažete ili ne pokažete, što znači da zaposleni koji rade “na daljinu” moraju biti nešto eksplicitniji i konkretniji. Danas postoji mnogo alata i aplikacija koje omogućavaju da zaposleni bude efikasno uvezan sa kolegama koji rade iz kancelarije (Slack,Skype for Business, Workplace). 

Niko ne želi da mu drugi “kradu” vreme na poslu, odugovlače sa sastancima i rasporedom dnevnih obaveza. Zbog svega toga su tzv. virtuelni sastanci mnogo korisniji – kraće traju, dajemo, ali i tražimo konkretnije ciljeve i zadatke.

U Srbiji sve veći broj kompanija se odlučuje da svoje zaposlene stimuliše sa minimalno dva dana mesečno rada izvan kancelarija. U gradovima širom Srbije sveje veći izazov stići na vreme na posao, s obzirom na nesnosne saobraćajne gužve, bez obzira koji prevoz koristite. Rad van kancelarije u ovakvim situacijama predstavlja veliko rasterećenje.

Na kraju, ono što je provereno u tome da budemo što produktivniji jeste da pokušamo da uklonimo iz radnog dana sve ono što nas sputava da se fokusiramo. Neka prvi korak bude da jedan dan mesečno radite van kancelarije. I ispitajte sebe posle toga, da li je prijalo i da li biste na to lako mogli da se navikente. Pogotovo ukoliko to i vama donosi neku vrstu rasterećenja, a vašem poslodavcu uštedu. Svi su na dobitku!

Dopao Vam se tekst?
Podelite ga sa prijateljima!

Autor

Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.

Više o Arhivi