Kako rešiti konflikt između zaposlenih?
Ukoliko vodite svoj biznis, verovatno se susrećete sa izazovima prilikom vođenja projekata, odgovaranja na zahteve klijenata, pokušajima da ispratite potrebe tržišta, kao i da ponudite nova rešenja koja bi vas odvojila od konkurencije. Ipak, jedan od najizazovnijih problema u poslovanju za mnoge su sukobi unutar tima.
Ovi sukobi su najčešće prirodna posledica suočavanja različitih tipova ličnosti i stilova komunikacije koje vaši zaposleni neguju. Neretko ćete morati da intervenišete i razrešite nastali konflikt, a mi vam nudimo nekoliko predloga kako da to učinite.
Na početku je važno da utvrdite da nemate posla sa uznemiravanjem ili zlostavljanjem na radnom mestu. Ukoliko je u pitanju takva situacija, vaša uloga nije samo posrednička, već morate kazniti onoga ko je kolegu ili koleginicu zlostavljao i tako prekršio zakon.
Bitno je i da imate dostupna i pregledna pravila ponašanja na radnom mestu, kako bi zaposleni znali kada krše neko od pravila.
Ukoliko nije došlo do kršenja zakona ili pravilnika, verovatno u timu imate problem u komunikaciji koji možete rešiti posredovanjem.
Prvi korak je da individualno porazgovarate sa zavađenim kolegama i saznate šta se nalazi u korenu problema. Time ćete ih podstaći da međusobno izraze svoje emocije i potrebe i samostalno pokušaju da reše konflikt.
Ako ovo ne bude učinkovito, pozvaćete ih da svi zajedno porazgovarate i potražite rešenje. Imajte u vidu da su veće šanse da se situacija razreši ako je u pitanju izolovani incident, a ne istorija sukobljavanja.
Tokom razgovora, zaposlenima treba dati unapred dogovoreno vreme da smireno iznesu svoju perspektivu, bez uplitanja ostalih strana, a tek pošto su svi dobili priliku da se iskažu, uđite u diskusiju. Vaša uloga je da obezbedite da dođe do rešenja, a ne nužno pomirenja.
Valjalo bi podvući da nisu u obavezi da budu istog mišljenja, ali se moraju međusobno poštovati. Sasvim je legitimna opcija da se slože oko toga da se ne slažu i nastave da efikasno obavljaju svoj posao.
Ključno je da na radnom mestu podstičete civilizovano ophođenje puno uvažavanja, koje ćete i sami primenjivati u odnosu sa kolegama. Time što im postavljate primer i jasno definišete pravila ponašanja sugerisaćete im kakvo je ponašanje poželjno u vašem radnom okruženju.
Autor
Tekstovi nastali u periodu od 2019. do 2023. godine na prvoj verziji portala sačuvani su u okviru arhive.
Više o Arhivi